
„Prave vesti za prave ljude“: Kako je Newsmax Balkans za samo godinu dana stekao poverenje gledalaca
Televizija Newsmax Balkans nedavno je obeležila godinu dana rada – period u kojem je, prema rečima urednice i novinarke Slađane Letinčić, redakcija je uspela da osvoji ono najvažnije: poverenje gledalaca. Od prvog emitovanja do danas, formati poput Preseka i Stava dana postali su sinonim za brze, tačne i kredibilne informacije, dok nova sezona donosi dodatna osveženja, regionalno širenje i ambiciju da se podignu standardi izveštavanja u celom regionu.

Slađana Letinčić
- Newsmax Balkans je obeležio godinu dana emitovanja programa. Kako danas, s ove distance, gledate na taj period? Šta biste izdvojili kao najveći izazov, a šta kao najveće postignuće redakcije?
Najveći izazov svakako je bilo steći poverenje gledalaca, a isto tako naše najveće postignuće je upravo I uspeh u tome. Relativno je kratak bio period uhodavanja I probi pred puštanje programa u etar, a ispostavilo se da nije ni bilo preke potrebe za tim. Ključ uspeha za svaki posao jeste da okupite tim koji ima višedecenijsko profesionalno iskustvo, dobre energije napretek I volju da timski probijamo granice. Mi smo to uradili i evo rezultata – višesatni dnevni informativni programi, analize iz različitih uglova, brojne brejking vesti I na kraju dobijete ono čemu svaka televizija teži – pristojnu publiku.
- Tokom godine, centralna informativna emisija Presek postala je prepoznatljiv format. Šta je bio motiv da se uvedu još dva termina, u 6:30 i 22 sata, i kako ste koncipirali ta nova izdanja u odnosu na postojeća?
U munjevitom roku je Presek, a uz njega ide I emisija Stav dana stekla veliku naklonost gledalaca. Vrlo smo intenzivno razmišljali da dodamo još nekoliko termina Preseka I čim su se stvorili uslovi I kapaciteti za tako nešto, nije bilo dileme da to sprovedemo u delo. Jutarnje vesti u trajanju od 20 minuta su koncipirane kao najava svih najvažnijih događaja za dan pred nama, a večernje vesti koje su takođe odlično prihvaćene od strane gledalaca praktično predstavljaju polusatni osvrt na sve najvažnije događaje I potkrepljeni su analizama sagovornika koji su tokom dana gostovali na našoj televiziji. Dali smo dovoljan razlog gledaocima da sa nama počnu I da završe dan.
- Koliko se menjaju navike gledalaca kada je reč o informativnim sadržajima, naročito u jutarnjim i večernjim terminima? Na koji način Newsmax Balkans odgovara na te promene?
Newsmax Balkans obiluje informativnim sadržajima I pritom ne mislim samo na vesti. Moram posebno da istaknem I naš fenomenalan dokumentarni program, zatim emisije Sinteza, GrađaNIN-, Tražim reč, Otvori oči… to su sve sjajni formati koji obiluju kvalitetnim analizama kompetentih sagovornika I aktuelnim temama. Prilagođavamo se navikama gledalaca I ono što je najvažnije, prilično sam sigurna da smo uspeli da se približimo svim generacijama. To dosta govori o našem, ali još više I o kvalitetu onih koji nas gledaju.
- Jesenja programska šema donosi i nova lica i formate. Koji su ključni noviteti i kako biste opisali uređivački pravac koji će obeležiti ovu sezonu?
U jesen smo ušli sa osveženom programskom šemom i bogatijim i raznovrsnijim sadržajem i novim ekskluzivnim programom među kojima se izdvajaju objedinjeni Stav regiona iz centara naše televizije iz Sarajeva, Banjaluke, Podgorice i Skoplja, kao i redizajnirane emisije kao što su Portal- sjajna nedeljna analiza svetskih dešavanja i Prozori Balkana koja je svojom neposrednošću i izborom tema osvojila gledaoce već u provoj sezoni.
- Newsmax Balkans je prisutan i u regionu. Koji su planovi kada je reč o širenju mreže dopisnika i jačanju regionalne saradnje?
Newsmax Balkans se u vrlo kratkom roku pozicionirao kao najbrže rastuća televizija u regionu, prepoznata po kredibilnim, objektivnim, tačnim i pravovremenim informacijama. Postavljanjem novih standarda u medijskom izvještavanju, televizija se profilisala kao pouzdan izvor informacija za gledaoce širom Balkana. Ekspanzijom na regionalna tržišta, pored Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Severne Makedonije, dopisništva u Briselu i Vašingtonu, a uskoro i Tirani, Newsmax Balkans potvrđuje svoju posvećenost unapređenju kvaliteta programa i podizanju standarda u izveštavanju i analizi događaja, čime pomera granice na medijskoj sceni, ali u isto vreme jača i konkurenciju.
BIZLife stiže na male ekrane: Emisija BIZLife Week na Newsmax Balkansu
- Kada biste danas morali da definišete identitet Newsmax Balkans televizije u jednoj rečenici, po čemu želite da vas publika prepozna?
Naš slogan je prave vesti za prave ljude I tim sloganom smo I brendirali našu kuću. To je kuća za pristojne ljude, objektivne I istinite vesti, a ne poluistine I spekulacije. Takve ljude, mislim na gledaoce I imamo. Po tome smo se prepoznali. Želimo da zadržimo kredibiltet I ostanemo sigurno mesto za objektivno informisanje i pravu analizu, kakvu danas retko da ćete naći u moru dezinformacija i lažnih vesti.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Milena Đorđević,







