Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Darko Soković,

    Poštena inteligencija

    Piše: Darko Soković, Rukovodeći partner za strategiju i razvoj, Propulsion

    Veštačka inteligencija postaje sve prisutnija u različitim industrijama, uključujući i one u vezi sa kreiranjem tekstova, umetničkih dela i sadržaja za društvene mreže.

    Kad je o tekstovima reč, veštačka inteligencija se može koristiti za automatizaciju određenih zadataka, poput generisanja sinopsisa ili rezimea, kao i za pomoć u pisanju tekstova sa specifičnom tematikom ili stilom. Takođe, veštačka inteligencija može poboljšati kvalitet tekstova, poput automatskog proveravanja gramatike i stila.

    Umetnička dela, takođe, mogu da se kreiraju uz pomoć veštačke inteligencije. Na primer, postoje algoritmi koji mogu da generišu slike ili muziku na osnovu određenih parametara. Stvaranje umetničkih dela je, ipak, kompleksan proces koji uključuje mnogo više od tehnologije same, pa se veštačka inteligencija može koristiti samo kao pomoć u procesu stvaranja, a ne kao zamena za ljudsku kreativnost.

    Kada je reč o sadržaju za društvene mreže, veštačka inteligencija automatizuje određene zadatke, poput generisanja naslova ili opisa za objave na društvenim mrežama. Takođe, može biti korisna za analizu trendova na društvenim mrežama i pomoć u odabiru tema koje bi mogle da budu popularne među korisnicima. Međutim, treba imati u vidu da i ovo zahteva kreativnost pravih, realnih ljudi i pažljivo razmišljanje o tome šta bi moglo da bude relevantno i interesantno za publiku.

    Ukratko, uloga veštačke inteligencije u kreiranju tekstova, umetničkih dela i sadržaja za društvene mreže sve je prisutnija, ali treba znati da je ona samo alat koji može da pomogne u procesu stvaranja, a ne da ga zameni.

    Kako da se mi, menadžeri, kreativci i ljudi angažovani u sferi društveno odgovornog poslovanja, snađemo u svetu gde naše poslove preuzima veštačka inteligencija? Gde je naše mesto u tom novom svetu i kako da dokažemo svoju vrednost?

    S obzirom na to da je veštačka inteligencija sve prisutnija u različitim industrijama, treba biti svestan da ona nije sposobna da zameni ljudski um u svim oblastima. Ljudi su kreativni i empatični, a ovo su osobine koje veštačka inteligencija teško može da imitira. Stoga, treba iskoristiti naše ljudske kvalitete i razvijati ih, kako bismo se izdvojili od ove umetne tvorevine i dokazali svoju vrednost.

    Sve što ste do sada pročitali napisala je ‒ veštačka inteligencija (Open AI - ChatGTP)

    Sve što ste do sada pročitali napisala je ‒ veštačka inteligencija (Open AI – ChatGTP)

    Drugo, treba se prilagoditi novoj realnosti i učiti nove veštine koje će nam pomoći da budemo konkurentni u svetu u kome veštačka inteligencija sve više preuzima poslove. To može uključivati učenje o novim tehnologijama i alatima, kao i razvijanje kreativnosti i sposobnosti da se prilagodimo promenama.

    Treće, treba se fokusirati na ono što nas čini jedinstvenim i ponuditi nešto što veštačka inteligencija ne može. To može biti naša sposobnost da razumemo ljude i njihove potrebe, ili naša kreativnost i sposobnost da se prilagodimo novim situacijama.

    Četvrto, treba se angažovati u sferi društveno odgovornog poslovanja i raditi na tome da stvorimo pozitivne promene u našem društvu. Ovo je oblast u kojoj ljudi poput nas imaju mnogo da ponude, jer su sposobni da razumeju i reaguju na potrebe drugih ljudi i zajednica.

    Ukratko, naše mesto u svetu u kome veštačka inteligencija sve više preuzima poslove jeste da se fokusiramo na ono što nas čini jedinstvenim, učimo nove veštine i radimo na tome da stvorimo pozitivne promene u društvu. Ako to uspemo, dokazaćemo svoju vrednost i biti konkurentni u svetu u kome veštačka inteligencija počinje da dominira.

    Hoće li veštačka inteligencija, na kraju, zameniti kolumniste, autore i biti u stanju da proizvede čitav sadržaj celih ovih novina?

    Veštačka inteligencija je set algoritama koji se koriste za automatizaciju procesa analize i donošenja odluka, koji su obično izvršavani od strane ljudi. Ona može da pomogne u automatizaciji određenih poslovnih procesa, ali ne može da zameni ljude u svim poslovima.

    Veštačka inteligencija može da pruži podršku u poslovima gde je potrebno obraditi velike količine podataka ili gde je potrebno doneti odluke na osnovu mnogih faktora, ali ne može da zameni ljudsku sposobnost razmišljanja, kreativnosti i empatije. Takođe, ona može da pomogne u automatizaciji poslova koji su monotoni ili zahtevaju visoku preciznost, ali ljudi su još uvek neophodni za poslove koji zahtevaju kompleksno razmišljanje i rešavanje problema.

    UPOZORENJE:

    Sve što ste do sada pročitali napisala je ‒ veštačka inteligencija. (Ovo sad pišem ja, autor kolumne. Jesam li ja uopšte autor? Je li ovaj tekst originalan? Je li posredi plagijat? Ili je istina negde između?)

    I ja sam se, naime, priključio ludilu koje je preplavilo svet kada je kompanija Open AI pustila u rad servis ChatGPT. Tu, kroz jednostavan interfejs, običnim jezikom zamolite veštačku inteligenciju da vam napiše šta god da joj zadate i ona to učini kroz desetak sekundi. Recimo: „Pozdrav, veštačka inteligencijo, bi li mi napisala tekst za BIZLife?” I tako je i nastala ova kolumna; poštena veštačka inteligencija je, dakle, moj višednevni posao pošteno obavila za petnaestak minuta i napisala tekst pred vama.

    Šta kažete, hoću li vam ja, ljudsko biće, nedostajati kao kolumnista? Sebi hoću. Ne verujem da ću i robotima.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE