Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ovaj čovek je đubre pretvorio u zlato

    Vejn Huizengu smatraju za jednog od najvećih inovatora u istoriji američkog biznisa. Sa njegovom neverovatnom sposobnošću da izabere posao koji propada, kupi ga i stvori kompaniju koja počinje da dominira industrijom tako da je konkurencija potpuno uništena, Huizenga je postao milijarder.

    kamion-za-dubre_youtube-printscreenPosao prevoza đubreta započeo je 1962. godine, sa 25 godina, tako što je od oca pozajmio pet hiljada dolara, a lokalnog skupljača smeća je nagovorio da mu prodaju kamion. Osvrćući se na svoje početke, za Njujork Tajms je jednom prilikom izjavio:“Nisam ništa znao o poslu, samo sam vredno radio i pružao sjajnu uslugu.“

    Da je radio dobro pokazuje i činjenica da je Huizenga do 1968. godine, samo šest godina nakon započinjanja, posedovao preko dvadeset kamiona i da je počeo da prevozi otpad širom zemlje. U to vreme mu je rođak, Din Bantrok (Dean Buntrock) koji je, takođe, vodio posao prevoza otpada predložio da spoje kompaniju sa kompanijom Sautern sanitejšn (Southern Sanitation). Huizenga se složio i tako je formiran Vejst menadžment.

    Do 1984. prihodi Vest menadžmenta su premašivali milijardu dolara, ali se tada i Huizenga umorio od tog posla te se i penzionisao u 46 godini. Njegova penzija nije dugo potrajala jer nije mogao da miruje – kupovao je male poslove i nakon tri godine imao je više od sto kompanija koji su se bavili od flaširanja vode do brige o travnjacima.

    Bivši Vejnov radnik Džon Melk (John Melk) i Don Flin (Don Flynn) potpredsednik Vejst Menadžmenta (Waste Management) ubedili su Huizengu da obrati pažnju na mali lanac videoteka koje su se zvale Blokbaster (Blockbuster). Međutim, on to nije hteo jer je videoteke povezivao sa prljavim prostorom ispunjenim pornografskim sadržajem. Ali, kada je video da su Blokbasterove prodavnice bile čiste, lepo osvetljene i da su u njima dobro obučeni i profesionalni radnici. Jedna ideja mu se pojavila u glavi: „Mek Donalds“. Kao i poznat lanac brze hrane, Huizenga je shvatio da je Blokbaster lak koncept jednog proizvoda koji bi mogao postati poznat širom sveta. Tako je počeo da se bavi kupoprodajom firmi.

    Danas je Vejn Huizenga jedan od najuspešnijih poslovnih ljudi i „težak“ je preko 2, 6 milijarde dolara i dokaz je da i najprljaviji posao može doneti čistu zaradu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Youtube printscreen

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE