
„Odgovornost prema društvu, zaposlenima i zajednici“
Eurobank Direktna prepoznata je po društveno odgovornim projektima koje kontinuirano sprovodi u lokalnoj zajednici. Nešto više o njima govori nam Aleksandra Džaferović, Corporate Communication Manager.
- Koliki je stvarni uticaj CSR projekata? Da li oni žive kroz godine i na koji način utiču na ljude?
Odgovornost prema društvu, zaposlenima i zajednici u kojoj poslujemo postavljena je kao stub korporativne kulture Banke od samog početka poslovanja u Srbiji, pre dve decenije. Naši društveno odgovorni projekti rasli su zajedno sa Bankom, tako da smo u proteklim godinama sprovodili inicijative koje su bile namenjene različitim ugroženim grupama, kao i oblastima kojima je potrebno najviše podrške. Kroz samostalne projekte i učešće u inicijativama svojih partnera u oblastima zdravstva, edukacije, ekologije, kulture i jednakosti – Eurobank Direktna je do sada uložila više od 4,8 miliona evra. Kroz adaptaciju i rekonstrukciju centralnih gradskih parkova, uređivanje vrtića i škola širom zemlje – doprli smo do naših najmlađih i na određeni način uticali na njihovo odrastanje.
- Duže od 15 godina bavite se komunikacijom društveno odgovornih aktivnosti. Koji je najveći izazov u tome? Da li je moguće uvek ostati kreativan i inovativan, što je jedan od zahteva današnjih komunikacija?
Ukoliko je neki segment komunikacija inspirativan, to su komunikacije o društveno odgovornim aktivnostima. Stvarni efekat svake donacije i svaka reč zahvalnosti od gotovo 5000 srednjoškolaca kojima smo pomogli da imaju lepše i kvalitetnije školovanje – nemerljive su vrednosti i uvek nas dodatno inspirišu. Želeći da inoviramo projekat „Škola kao nacrtana za vas”, tokom prošle godine uveli smo dve novine – pokrenuli smo saradnju sa muzejom „Dom Jevrema Grujića”, sa kojim organizujemo putujuće izložbe, tj. virtuelni obilazak muzeja, kustoska predavanja i radionice za učenike srednjih škola u kojima se donacije realizuju, kao i gostovanja popularnih Laguninih pisaca, koji se druže sa srednjoškolcima. Dakle, svaki projekat je moguće unaprediti, samo treba imati znanja, volje i prave partnere, koje mi u Eurobank Direktnoj brižljivo negujemo.
- Eurobank Direktna je i partner slavnog fudbalskog kluba Mančester junajted, sa kojim ste zajednički sprovodili CSR aktivnosti u Srbiji. Na koji segment ovog projekta ste najponosniji?
Punih osam godina traje saradnja Eurobank Direktne sa najpoznatijim fudbalskim klubom na svetu, koji u Srbiji ima ogroman broj fanova i veliku bazu istinskih obožavalaca. Od organizovanja „Red Weekova” širom Srbije, velikih događaja u Beogradu uz prisustvo fudbalskih legendi koje su najveći deo svoje karijere provele u slavnom klubu, programa gostoprimstva za medijske partnere uz gledanje utakmica na „Old trafordu”, pa do organizacije škole fudbala – sve su to aktivnosti koje su veoma prepoznate u javnosti.
Ipak, projekat Mančester junajted škole fudbala, koji je nagrađivan najznačajnijim priznanjima u oblasti komunikacija, ostavio je najveći utisak na čitav tim, a usudila bih se da kažem i u javnosti, udruživši komunikaciju proizvoda, CSR i internu komunikaciju.
- Po čemu se komunikacije u domenu CSR-a razlikuju od onih koje se tiču korporativnih ili internih aktivnosti?
Verujem da se ove vrste komunikacija u najvećoj meri razlikuju po publici kojoj su namenjene, odnosno formulisanoj poruci i tonu, dok principi etičnosti, blagovremenosti i potpunosti informacije ostaju veoma slični za sve ciljne grupe.
- Pre tri godine razgovarali smo za rubriku „BIZ mame”, kada ste, tokom kovida, rekli da vam nedostaju štikle i kolege. Sada, kada to ponovo imate pri ruci, bolje reći – „pri nozi”, da li ste motivisaniji, i poslovno i životno?
Ogromno ubrzanje koje je u prethodnih nekoliko godina doživeo čitav svet, a posebno komunikacije, ostavilo je posledice na sve nas. Kao i većina kolega, počela sam više da cenim redovne odlaske do kancelarije, slučajna druženja sa kolegama, ali i štikle. Ne znam da li su one zaslužne za motivaciju, ali sigurno jesu za jedan distanciraniji pogled na svakodnevne probleme, makar sa visine od desetak centimetara
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: BIZLife Magazin