Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Od Nemačke do Danske za 7 minuta: Počinje gradnja najdužeg podvodnog tunela na svetu

    Spuštajući se do 40 metara ispod Baltičkog mora, najduži podvodni drumski i železnički tunel na svetu povezaće Dansku i Nemačku, drastično smanjujući vreme putovanja između ove dve zemlje. Otvaranje je planirano za 2029. godinu.

    Posle više od decenije planiranja, izgradnja tunela Fehmarnbelt je počela 2020. godine nakon što je na danskoj strani završena privremena luka. U njoj će biti smeštena fabrika koja će izgraditi 89 masivnih betonskih delova koji će činiti tunel.

    „Očekuje se da će prva proizvodna linija biti gotova krajem ove ili početkom sledeće godine“, rekao je Henrik Vincentsen, generalni direktor Femern A/S, državne danske kompanije zadužene za projekat i dodao da do početka 2024. godine moraju biti spremni da potope prvi element tunela.

    Tunel, koji će biti dugačak 18 kilometara, jedan je od najvećih infrastrukturnih projekata u Evropi, sa budžetom za izgradnju od preko 7 milijardi evra, piše CNN.

    Poređenja radi, tunel ispod Lamanša od 50 kilometara koji povezuje Englesku i Francusku, završen 1993. godine, koštao je 12 milijardi funti.

    Iako duži od tunela Femarnbelt, tunel pod kanalom je napravljen korišćenjem mašine za bušenje, a ne uranjanjem unapred izgrađenih delova tunela.

    Tunel se biti izgrađen preko pojasa Femarn, moreuza između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland, i dizajniran je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Redbija i Putgardena, koja prevozi milione putnika svake godine. Tamo gde sada prelaz traje 45 minuta trajektom, biće potrebno svega sedam minuta vozom i 10 minuta automobilom.

    Brže putovanje

    Tunel, čiji je zvanični naziv Fehmarnbelt Fiked Link, biće ujedno i najduži kombinovani drumski i železnički tunel bilo gde na svetu. Sastojiće se od dva dvotračna autoputa — odvojena servisnim prolazom — i dve elektrificirane železničke šine.

    „Danas, ako biste krenuli vozom od Kopenhagena do Hamburga, trebalo bi vam oko četiri i po sata. Kada tunel bude završen, isto putovanje će trajati dva i po sata.“, kaže Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u Femern A/S, državnoj danskoj kompaniji zaduženoj za projekat.

    „Mnogo ljudi leti između ova dva grada, ali u budućnosti će biti bolje da idu samo vozom“, dodaje on. Isto putovanje automobilom biće oko sat vremena brže nego danas, uzimajući u obzir vreme ušteđeno nestajanjem u redu za trajekt.

    Osim koristi za putničke vozove i automobile, tunel će imati pozitivan uticaj na teretne kamione i vozove, kaže Kaslund, jer stvara kopnenu rutu između Švedske i Centralne Evrope koja će biti 160 kilometara kraća nego danas.

    U ovom trenutku, saobraćaj između Skandinavskog poluostrva i Nemačke preko Danske može se odvijati ili trajektom preko Femarnbelta ili dužom rutom preko mostova između ostrva Zeland, Funen i poluostrva Jutland.

    Problemi sa Nemačke strane

    Projekat datira iz 2008. godine, kada su Nemačka i Danska potpisale ugovor o izgradnji tunela. Zatim je trebalo više od jedne decenije da obe zemlje donesu neophodne zakone i sprovedu geotehničke studije i studije uticaja na životnu sredinu.

    Dok je proces na danskoj strani završen bez problema, u Nemačkoj su brojne organizacije, uključujući trajektne kompanije, ekološke grupe i lokalne opštine, uložile žalbu na odobrenje projekta zbog tvrdnji o nelojalnoj konkurenciji ili zabrinutosti za životnu sredinu i buku.

    Izvor: BIZLife

    Foto: YouTube Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE