Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Netflix

    Netflix masovno GUBI korisnike i milione prvi put nakon 10 godina

    Kompanija za striming Netflix izgubila je 200.000 pretplatnika u prva tri meseca ove godine.

    Do pada je došlo nakon što je kompanija podigla cene na ključnim tržištima, uključujući SAD i UK, dok se povukla iz Rusije. Ali Netflix je upozorio da dolazi još gubitaka i nagovestio je da će početi da suzbija deljenje naloga dok bude tražio registraciju novih članova.

    Procenjuje se da više od 100 miliona domaćinstava krši njena pravila deljenjem lozinki. Šef Rid Hejstings je rekao: „Kada smo brzo rasli, nije bio veliki prioritet raditi na deljenju naloga. A sada radimo super naporno na tome da to suzbijemo.“

    Lukas Šo, koji piše bilten „Screentime“ za Bloomberg vesti, rekao je za BBC da je deljenje lozinke bilo problem za Netflix već duže vreme. „Čini se kao da kompanija pokušava da identifikuje oblast potencijalnog rasta. Pokušavali su da obuzdaju deljenje lozinki u prošlosti i to im je išlo jako teško.“

    netfliks

    Platforma za striming (Pixabay)

    Netflix gubi pretplatnike

    U pismu akcionarima, Netflix je rekao da je porast registracije koji je video tokom pandemije „zamaglio sliku“ i upozorio da će još dva miliona pretplatnika verovatno otići u naredna tri meseca, do jula.

    „Naš rast prihoda je značajno usporen kao što pokazuju naši rezultati i prognoze u nastavku. Naša relativno visoka penetracija u domaćinstvima – kada se uključi veliki broj domaćinstava koja dele račune – u kombinaciji sa konkurencijom, stvara prepreke za rast prihoda“, rekli su iz kompanije.

    Poslednji put kada je kompanija izgubila veliki broj članova u jednom kvartalu bio je oktobar 2011. Netflix još uvek ima više od 220 miliona pretplatnika širom sveta.

    Povlačenje iz Rusije

    Povlačenje iz Rusije, korak koji je Netflix preduzeo nakon rata u Ukrajini, koštao ga je 700.000 pretplatnika, navodi se u saopštenju. Još 600.000 ljudi prekinulo je njegovu uslugu u SAD i Kanadi nakon povećanja cena, saopštio je Netflix.

    Kompanija je rekla da se taj potez odvija „u skladu sa očekivanjima“ i da će doneti više novca za firmu, uprkos otkazivanjima. Prihod kompanije u prva tri meseca ove godine porastao je za 9,8 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine na više od 7,8 milijardi dolara.

    To je označilo usporavanje rasta u odnosu na ranije kvartala, dok je profit pao za više od 6 odsto na otprilike 1,6 milijardi dolara. Gubici u kvartalu su delimično nadoknađeni prijavama na drugim mestima kao što su Japan i Indija.

    Daljinski upravljač sa Netflix-ovim dugmetom (Pixabay)

    Kako izgleda da će rasti, kompanija je rekla da je fokusirana na međunarodna tržišta. Te pronalaženje načina da privuče 100 miliona ljudi za koje procenjuje da dele račune domaćinstava. Uključujući više od 30 miliona u SAD i Kanadi. Kompanija traži oglašavanje i ostvarivanje prihoda od kupaca koji dele naloge sa porodicom ili prijateljima.

    „Oni koji su pratili Netflix znaju da sam bio protiv složenosti oglašavanja i veliki obožavatelj jednostavnosti pretplate“, rekao je Hejstings. „Ali, koliko god da sam obožavatelj toga, veći sam obožavatelj izbora potrošača“. Hejstings je rekao da je „prilično jasno“ da usluge podržane oglasima rade za Disney i HBO.

    Otkazivanje striminga zarad uštede

    Analitičari kažu da rastući troškovi počinju da utiču na domaćinstva. U Velikoj Britaniji, domaćinstva su otkazala više od 1,5 miliona pretplata za striming u prva tri meseca ove godine. 38 odsto je reklo da želi da uštedi novac – što je najviši nivo ikada.

    Netflix se takođe suočava sa intenzivnom konkurencijom. Kompanije od Amazona i Apple do tradicionalnih medijskih firmi poput Diznija ulažu novac u svoje usluge onlajn strimovanja.

    Paolo Peskatore, analitičar u PP Forsight, rekao je da je gubitak pretplatnika „provera realnosti“ za kompaniju. jer pokušava da uravnoteži zadržavanje pretplatnika sa povećanjem prihoda. „Dok su Netflix i druge usluge bile ključne u zaključavanju, korisnici sada dvaput razmišljaju o svom ponašanju pri kupovini zasnovanom na promeni navika“, rekao je on.

    Mobilna aplikacija (Pixabay)

    Netflix-ov pad akcija za 20 odsto

    Akcije kompanije pale su za više od 20 odsto na berzi. Izbrisavši više od 30 milijardi dolara sa tržišne vrednosti kompanije. Zabrinutost investitora je takođe pogodila akcije drugih kompanija za zabavu, uključujući i Dizni, piše BBC.

    Netfliks je, kao i mnoge tehnološke kompanije, imao veliki rast u vreme pandemije. Ljudi su hrlili za strimingom. Ali nekoliko faktora se sada udružilo da bi Netflixu dalo najteže operativno okruženje sa kojim se suočavao više od jedne decenije.

    Pad akcija kompanije (Pixabay)

    Prvo, čini se da ne može da pronađe način da spreči ljude da dele lozinke na koje se godinama žali. Povećanje konkurencije od strane rivala kao što su Disney+ i Apple TV takođe je učinilo tržište striminga izuzetno konkurentnim – u vreme kada je Netflix povećao cenu pretplate.

    Kompanija krivi svoju odluku da se povuče iz Rusije za svoj negativni globalni rast – i to je tehnički tačno. Ali kompanija predviđa dalje gubitke u pretplatnicima i u narednom kvartalu, tako da se ne radi samo o Rusiji. S obzirom da je kriza troškova života mnoge zagrizla, budućnost Netflixa, koja je pre samo nekoliko meseci izgledala tako ružičasta, sada izgleda nestabilno.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay; Beta; AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE