Nega kože: 4 ključna trenda koja je stvorila pandemija
Nega kože od pojava pandemije Covid-19 poprimila je drugačije razmere a navike potrošača prilikom kupovine kozmetike promenile su se otkako se pojavio Covid-19 i mere zabrane kretanja, nošenja maski, fizičke distance i ograničenja broja ljudi na javnim mestima.
Nega kože: Četiri ključna trenda
Prema platformi Spate, koja identifikuje stvarne potrošačke potrebe, želje i namere na osnovu milijardu signala pretrage, pojavila su se četiri ključna trenda u nezi kože:
- kozmetički preparati koji se koriste kod kuće
- proizvodi za negu kose namenjeni očuvanju boje
- serumi
- sredstva za negu kože koja blokiraju „plavo svetlo“, odnosno HEV zračenje.
Pretraga sredstava za čišćenje lica je 2020. skočila za 70% u odnosu na prethodnu godinu, navodi Spate.
Nega kože sve važnija za kupce
Loren Brindli, predsednica grupe za lepotu i negu, takođe tvrdi da su kupci više zainteresovani za negu kože nego što su ranije bili. Oni žele proizvode koji su transparentni u pogledu sastojaka i koji su zdravi za njihovu kožu.
Prema njenim rečima, više se ne bave samo onim šta unose u svoje telo, već i onim što stavljaju na sebe. Oni svoju rutinu lepote posmatraju u smislu higijene, zdravlja i blagostanja.
Kako ona ističe, evidentan je i ogroman porast potražnje za veganskim proizvodima i recikliranom ambalažom ili proizvodima koji se mogu ponovo koristiti. To je još jedan trend iz pandemije – ubrzavanje ideje o zdravoj planeti. Kupci traže kozmetičke proizvode koji su održivi.
Proba šminke na modelu
Osim održivosti, koja je postala veoma važna u vreme korone, isprobavanje šminke dobilo je novu dimenziju pravljenjem aplikacija pomoću kojih kupci mogu da isprobaju proizvod nakon nekoliko klikova. Potreban je telefon, koji ima prednju kameru, a proširena realnost omogućava probanje šminke. Sve više brendova odlučuje se za primenu savremene tehnologije u svetu lepote.
L’Oréal je 2018. kupio studio ModiFace koji razvija alate koji se zasnivaju na proširenoj realnosti, piše Futurism.
Proširena stvarnost je spoj fizičkog i digitalnog sveta, u kojem digitalni elementi, slika, tekst, animacija ili zvuk, dopunjavaju fizički svet.
Očekuje sa da u budućnosti primena tehnologije u isprobavanju kozmetičkih proizvoda bude uobičajena, zbog čega postoji pretpostavka da će većina kupaca koristiti tu mogućnost.
Eksperti kažu da se na tome još uvek radi, jer isprobavanje šminke u proširenoj realnosti neće ispunjavati sve kriterijume dok tehnologija ne bude odgovarala svakom obliku lica.
Napredak 3-4 godine za par meseci
Studija McKinsey je procenila da su kompanije ubrzale digitalizaciju svojih proizvoda i poslovanja za tri do četiri godine u prvih nekoliko meseci pandemije. Za industriju lepote, gde su društveni mediji dominantna sila u uspostavljanju novih trendova i uticaju na potrošače, ovo ubrzanje je primoralo kompanije da se pokrenu pre nego što se očekivalo.
Brza promena prioriteta potrošača dodatno naglašava važnost agilnosti i brzine u kozmetičkim kompanijama, koje najbolje prolaze kada mogu brzo da reaguju na promenljive trendove, piše Vogue Bussines.
Kupci diktiraju trendove, a kompanije moraju da imaju raznolik portfolio da bi bile korak ispred, smatraju stručnjaci.
Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski
Foto: Pixabay