Ove navike treba IZBACITI nakon 40. godine da bi DUŽE živeli

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Loše navike

    Ove navike treba IZBACITI nakon 40. godine da bi DUŽE živeli

    Koliko god da brinemo o svom zdravlju, svi imamo neke loše navike. Na pojedine treba da obrate više pažnje ljudi stariji od 40 godina.

    “Muškarci su u tom smislu veća rizična grupa jer imaju kraći životni vek od žena. U mnogim delovima sveta muškarci žive u proseku 3-10 godina manje od žena”, kaže dr Jagdiš Khubčandani, profesor javnog zdravlja na Državnom univerzitetu u Novom Meksiku.

    On je dodao da se “muškarci takođe bave više rizičnim po zdravlje ponašanjima i životnim stilovima nego žene.

    Veliki problem mnogih muškaraca je nedostatak ozbiljnog, odgovornog ili blagovremenog razumevanja zdravstvene i preventivne zdravstvene zaštite, piše sajt Eat This, Not That.

    Muškarac

    Muškarac (Pixabay)

    Vaše telo prolazi kroz promene nakon 40.

    “Muškarci stariji od 40 godina moraju shvatiti da telo prolazi kroz mnoge promene u tom uzrastu. Dakle, da bi prepoznali i dijagnostikovali bilo koje ozbiljno ili hronično oboljenje što je ranije moguće, muškarci stariji od 40 godina treba da počnu da planiraju i redovne posete lekaru. Ovo ne samo da će obezbediti brzu dijagnozu bolesti, već će pomoći da se osoba informiše o ukupnom zdravstvenom stanju, načinima poboljšanja i budućim rizicima od bolesti”, rekao je dr Khubčandani.

    Ograničite sve izvore intoksikacije

    Khubčandani je naglasio da bi ljudi trebalo da u potpunosti izbegavaju ili barem smanje sve opijate poput alkohola, duvana i drugih sličnih supstanca.

    Prema njegovim rečima, od 40. godine ste skloniji hroničnim oboljenjima. Opijati mogu dodatno pogoršati ove bolesti ili povećati rizik od dijagnoze raka, srčanih problema i moždanog udara.

    Alkohol, navike

    Alkohol, navike (Pixabay)

    Vodite računa o svojoj težini

    Kako osoba stari, metabolizam postaje sporiji. Naše telo ima tendenciju da akumulira mnogo masti u predelu stomaka (visceralna abdominalna mast). Stoga, ako vodite neaktivan način života, vreme je da to promenite i postanete aktivni. Prema smernicama Centra za kontrolu i prevenciju bolesti, odrasli treba da praktikuju 150 minuta fizičke aktivnosti umerenog intenziteta i dva dana aktivnosti za jačanje mišića nedeljno.

    Prestani da jedeš kao tinejdžer

    Mladi ljudi imaju tendenciju da jedu mnogo nezdrave hrane zbog svog načina života. Međutim, kada osoba uđe u odraslo doba, oko 30 godina, trebalo bi da paze na ishranu i da konzumiraju više voća i povrća i nezasićenih masti koje treba izbegavati, kazao je dr Khubčandani.

    “Dobijaju previše na težini i povećavaju rizik od visokog krvnog pritiska i visokog holesterola”, dodao je.

    Burger, brza hrana

    Burger, brza hrana (Pixabay)

    Izbegavajte socijalnu izolaciju

    Kako ljudi stare, trebalo bi da daju sve od sebe da izbegnu usamljenost, izolaciju, dosadu, ali i da nauče da pravilno upravljaju stresom, smatra dr Khubčandani.

    “Posle 40. godine vaš mozak i srce postaju podložniji raznim bolestima (npr. srčanom udaru). Biti usamljen, izolovan ili stresno živeti može da poveća rizik od mnogih bolesti. Ubrzava proces starenja i početak hroničnih bolesti. Čak i kada su u pitanju bolesti koje se javljaju kasnije u životu, kao što je Alchajmerova bolest, aktivan život i komunikacija sa drugim ljudima, mentalno angažovanje i upravljanje stresom mogu pomoći u smanjenju rizika kasnije u životu. Sve ove aktivnosti treba početi što je ranije moguće u životu, ali posebno za one koji se približavaju 40. godini, održavanje fizičke i mentalne aktivnosti treba da bude ključni cilj”, objasnio je.

    Žurke

    Žurke (Pexels)

    Neuspeh u održavanju adekvatne mišićne mase

    Kent Probst, lični trener, fizioterapeut i bodibilder kaže da je zadržavanje snage i održavanje mišićne mase ključ dugovečnosti. Povećana mišićna masa je povezana sa značajno nižim mortalitetom od svih uzroka kod ljudi starijih od 55 godina. Pored povećane mišićne mase, druge prednosti treninga snage uključuju: brži hod, bolju kognitivnu funkciju, bolju ravnotežu, poboljšanu sposobnost penjanja uz stepenice, poboljšano raspoloženje, povećanu gustinu kostiju i poboljšano upravljanje težinom.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE