Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Micubiši gasi proizvodnju u Kini

    Japanska fabrika automobila Micubiši povlači se iz proizvodnje u Kini zbog žestoke konkurencije i loših rezultata, javljaju japanski mediji.

    Japanska kompanija ušla je na kinesko tržište 2006. godine kada je investirala u domaćeg proizvođača automobila Soueast i ponovo u 2012. godini, kada je sa kineskim preduzećem Gvangdžou automobili (GAC) oformila zajedničku firmu i otvorila proizvodno postrojenje.

    GAC-Micubiši, naime, poseduje fabriku u gradu Hunanu, čiji je kapacitet 270.000 vozila godišnje. Ona je, međutim, prestala sa proizvodnjom još u martu ove godine, piše tiražni japanski list Nikei, zbog čega Micubiši sada sa kineskim partnerom pregovara o uslovima pod kojim bio mogao da se povuče iz nje.

    Prethodno, u 2021. godini, Micubiši je obustavio investicije u Soueast, preduzeće iz provincije Fuđijen, koje je poznato po karavanima i minibusevima i koje je, oslanjajući se na tehnologiju i dizajn japanske kompanije, takođe proizvodila sedane.

    Razlog za povlačenje Micubišija su prosto loši rezultati u prodaji, odnosno, žestoka konkurencija na kineskom tržištu, gde, osim svih poznatih svetskih brendova, automobile proizvodi i više od deset domaćih kompanija.

    U 2022. godini brend Micubiši je u Kini prodao samo nešto više od 38.500 vozila, što je bio veliki pad od čak oko 60 posto u odnosu na 2021.

    U Kini su, inače, sve popularniji domaći brendovi – od oko 23 i po miliona putničkih vozila prodatih u toj zemlji prošle godine, 50,7 odsto je izašlo sa proizvodnih linija domaćih kompanija, što je rast od više od pet odsto u odnosu na 2021.

    Takođe, petina svih prodatih vozila u najmnogoljudnijoj zemlji sveta prošle godine su bili električni automobili, i mada GAC njih proizvodi odvojeno, sam Micubiši nije bio u stanju da kineskom tržištu ponudi čisto električni model, tako da nije uspeo ni da iskoristi rastući talas popularnosti e-vozila.

    Japanski proizvođači prošle godine su kolektivno ugrabili udeo od oko 18 posto kineskog tržišta automobila, što predstavlja pad od skoro tri odsto u odnosu na prethodnu.

    Japanski poslovni ljudi žale se na rat cenama koji se trenutno odvija u Kini, odnosno, na činjenicu da zbog žestoke konkurencije pojedini proizvođači obaraju cene ispod linije isplativosti kako bi privukle potrošače i od drugih preotele tržište, što onda i druge prisiljava da spuste cene i odreknu se profita, te uđu u minus.

    Izvor: RTS

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE