
LinkedIn newsletter: Alat za pozicioniranje vas i vaše kompanije kao lidera
Kroz seriju kolumni koje će za vas na BIZLife portalu pisati Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovaj put tema je LinkedIn newsletter, sadržaj koji će vas učvrstiti kao lidera, subject-matter experta i autoritet, ne samo kao pojedinca, već i kao kompaniju.
Piše: Nemanja Živković
Dugo sam se nećkao da li da pokrenem svoj newsletter na LinkedInu. Svakog dana sam viđao kolege i poznanike iz industrije kako uspešno koriste LinkedIn newslettere da podele svoje znanje i izgrade svoj brend, i pitao sam se da li svetu treba još jedan, moj. Uz to, sputavala me je činjenica da nisam mogao da vidim ko su moji subscriber-ii. Imam neke ljude koji čitaju, a ne mogu da vidim ko su ti ljudi. Neverovatno!
Onda je LinkedIn objavio novu funkcionalnost koja omogućava autorima da vide ko su ljudi koji su se subscribe-ovali i čitaju njihov newsletter. To je bila prekretnica za mene. Više nisam imao opravdanja. Pokrenuo sam newsletter koji se bavi temom B2B marketinga na moj, funky, način. Obično sam ja taj koji proba nove stvari i pokreće trendove, no ovde sam sačekao i krenuo kasnije, pa me je zanimalo kako će publika reagovati. Nisam hteo da to bude samo još jedan newsletter. Odlučio sam da podelim svoja iskustva i sa vama, kako biste i vi mogli da iskoristite LinkedIn newsletter kao moćan alat za izgradnju autoriteta i angažovanje publike, i baš na tu temu pričamo danas.
Prednosti LinkedIn Newslettera
Newsletter je skup redovno objavljenih članaka na LinkedIn-u, obično o određenoj temi. Ukoliko znate kako funkcioniše email newsletter, onda razumete i LinkedIn newsletter.
Kao autor newslettera, redovno možete da pišete o profesionalnoj temi do koje vam je stalo. Svi koji imaju LinkedIn profil mogu da se subscribe-uju na vaš newsletter da bi dobijali novosti kada objavite nešto novo. Kad kažem da dobijaju novosti, muslim da ne dobijaju obaveštenje samo na LinkedIn-u, već automatski dobijaju i obaveštenje na email. Imate mnogo veći doseg na dva kanala komunikacije! Najzanimljiviji newsletteri su specijalizovani za jedinstvenu temu dovoljno dosledno da se subscriber-i raduju sledećem članku.
Ko može kreirati LinkedIn Newsletter
Možete kreirati newsletter sami, kao pojedinci, na svoj ličnom profilu, ili kao kompanija, na kompanijskoj LinkedIn stranici. Svi koji imaju LinkedIn profil mogu da kreiraju Newsletter, dok kompanijske LinkedIn stranice moraju da ispunjavaju sledeće kriterijume da bi napravili Newsletter:
Baza publike
Stranice ili profil sa više od 150 pratilaca i/ili konekcija ispunjavaju uslove za procenu pristupa LinkedIn newsletteru.
Nedavna deljenja originalnog sadržaja (bilo koje vrste)
LinkedIn želi da podrži stranice koje imaju iskustva u pravljenju originalnog sadržaja na LinkedIn-u (na primer, pravljenje postova sa tekstom, slikama ili video zapisima, itd.) da bi procenili da li će moći da iskoriste LinkedIn newsletter na najbolji način.
Istorija poštovanja LinkedIn policy-ja
LinkedIn želi da osigura da njihovi korisnici imaju bezbedno, pouzdano i profesionalno iskustvo na LinkedInu, kao što je definisano smernicama njihove profesionalne zajednice. Samo stranice i njihovi administratori koji imaju dobru reputaciju dobijaju pristup newsletter..
Da biste bili sigurni da je sve u redu pre no što objavite prvi članak, postarajte se da pregledate da li je sve spremno, obzirom da odmah po objavljivanju LinkedIn deli newsletter.
Kako Pokrenuti Newsletter na LinkedIn-u
Pokretanje newslettera na LinkedIn-u je jednostavno i može vam pomoći da izgradite publiku koja je zainteresovana za teme o kojima pišete. Evo koraka koje treba da sledite:
Kreirajte Ideju i Temu
Odaberite specifičnu temu za svoj newsletter koja je relevantna vašoj industriji i vašim interesovanjima. Na primer, „B2B Marketing Strategije“ ili „Inovacije u Tehnologiji“. Sećam se kada sam prvi put razmišljao o temi. Hteo sam da bude nešto što me stvarno inspiriše, nešto o čemu bih mogao da pišem i kada nemam inspiraciju. Tako je nastao „Marketing with a bit of Funk“.
Postavite Ciljeve
Definišite šta želite da postignete sa svojim newsletterom. Da li je to povećanje svesti o brendu, edukacija publike, ili nešto drugo? Ja sam želeo da podelim svoje znanje i iskustva, mnogo template-a i framework-a, ali i da izgradim zajednicu profesionalaca koji su strastveni kao i ja.
Pripremite Sadržaj
Pripremite nekoliko početnih članaka pre nego što zvanično pokrenete newsletter. Ovo će vam pomoći da održavate doslednost u objavljivanju. I onda dok objavljujete prođite kroz sve, reč po reč, da se postarate da sve zvuči kako vi želite da zvuči. Ako imate svoj podkast, newsletter je odlčan za promociju epizoda.
Promovišite Newsletter
Iskoristite svoje LinkedIn konekcije i pozovite ih da se subscribe-uju. Delite svoj newsletter i na drugim društvenim mrežama i putem emaila. Uvek je uzbudljivo kad vidite kako raste broj subscriber-a. Imajte na umu da će se on automatski pojaviti u vašoj Featured sekciji, na vašem profilu ili kompanijskoj stranici, pa se potrudite na skockate sve pre nego što krenete da postujete. Ja sam za 2 nedelje došao do 3244 subscriber-a!
Analizirajte i Prilagodite
Koristite analitiku da pratite performanse vašeg newsletter-a. Prilagodite svoj sadržaj na osnovu povratnih informacija i angažmana čitalaca. Prvi feedback koji sam dobio bio je neprocenjiv. Neki komentari su me ohrabrili, dok su drugi dali korisne sugestije za poboljšanje.
Najbolje Prakse za Kreiranje Newsletter-a
Evo nekoliko najboljih praksi koje će vam pomoći da napravite zanimljiv newsletter i dosegnete širu publiku:
Odaberite pravi naslov
Izaberite naziv za svoj newsletter kao i za svako izdanje newsletter-a koji opisuje jasnu temu koju vaša publika može da razume. Naslov je prva stvar koju čitaoci vide, i on mora biti privlačan i informativan. Na primer „Kako smo povećali B2B prodaju za 200% u šest meseci?“ ili “How To Create A B2B Content Marketing Machine?”.
Moj savet je da naziv bude kratak i direktan, ali i da odražava vaš jedinstveni pristup. Moj „Marketing with a bit of funk“ je odmah privukao pažnju zbog svog neobičnog imena.
Kreirajte logotip za svoj newsletter
Logotip je vizuelni identitet vašeg newslettera, i on bi trebalo da bude prepoznatljiv i relevantan da biste povećali engagement (preporučuje se 300×300 piksela).
Kreirajte naslovnu fotografiju za svaki pojedinačni članak u svoj newsletter (preporučuje se 1920×1080 piksela).
Pokušajte da izbegnete Clipart ili druge generičke slike. Slike sa licima i ljudima imaju tendenciju da više odjekuju kod publike. Na primer, koristite fotografiju sa poslednje konferencije na kojoj ste bili govornik. To bi privuklo puno pažnje jer je publika mogla da vas vidi u akciji.
Evo primera gde sam iskoristio generički vizual (što je još jedna od opcija).
A možete i da budete konkretni i da “pucate u glavu”, odosno da u vizuali imate i naziv članka i opis. Evo primera.
-
Struktura i Čitljivost
Podelite članak u jasne sekcije koristeći naslove i podnaslove. Na primer:
- Uvod
- Prednosti LinkedIn Newslettera
- Kako Pokrenuti Newsletter
- Najbolje Prakse
- Zatvaranje
-
Kratki paragrafi
Koristite kraće paragrafe kako bi tekst bio lakši za čitanje. Dugi blokovi teksta mogu odvratiti čitaoce.
-
SEO
Prilagodite svoje SEO naslove i opise da biste kontrolisali kako se vaš newsletter prikazuje na pretraživačima i olakšajte drugima da pronađu vaš sadržaj.
- SEO naslov: Dodajte SEO naslov koji će LinkedIn koristiti umesto naslova vašeg članka za stranice rezultata pretraživača, kao što je Google pretraga. Ako vaš SEO naslov ima više od 60 znakova, biće skraćen.
- SEO opis: Dodajte SEO opis umesto prvih nekoliko redova vašeg članka na stranicama rezultata pretraživača. Predlažemo da koristite ključne reči, da rezimirate svoj članak i da imate za cilj da pišete između 140-160 znakova.
- Uključite relevantne ključne reči u naslovu, podnaslovima i kroz tekst kako bi članak bio bolje rangiran na pretraživačima.Dodavanje Slika i Grafike
Uključite relevantne slike, grafikone ili infografike kako biste vizuelno obogatili članak. Slike sa ljudima imaju veću verovatnoću da privuku pažnju.
-
Koristite Bulet Liste:
Gde god je to moguće, koristite numerisane ili nenumerisane liste kako biste istakli ključne tačke i učinili tekst preglednijim.
-
Komentarišite
Napišite par redova u komentaru ili postavite pitanje u postu kada delite svoj newsletter. U opisu vašeg posta takođe možete zamoliti ljude da se pretplate odnosno subscribe-uju. Ako pitanje bude zanimljivo, može dobiti nerverovatan odaziv i otvoriti mnoge zanimljive diskusije.
-
Delite newsletter van LinkedIn-a
Delite svoja izdanja newsletter-a ili glavnu stranicu sa svojom mrežom na drugim društvenim platformama ili putem emaila da biste povećali svoj doseg. Moje prvo deljenje na Twitter-u donelo je mnogo novih subscriber-a koji nisu bili deo moje LinkedIn mreže. Pomoglo je i deljenje u Business Talks Netowork WhatsApp zajednici.
-
Održavajte ritam
Održavajte ritam objavljivanja koji ste odabrali za svoj newsletter kako bi vaši subscriber-i mogli redovno da se bave vašim sadržajem. Doslednost je ključ uspeha. Sećam se koliko sam bio posvećen kad sam startovao da pišem na LinkedInu (pišem svaki dan od 2017).
-
Promenite dugme Connect na svom profilu u Follow
Omogućite ljudima koji gledaju vaš profil da prate vaše aktivnosti i čitaju šta delite na LinkedIn-u. Ovo je značajno povećalo broj mojih pratilaca i čitalaca. A i broj pratilaca generalno je krenuo brže da raste.
Primeri Uspešnih Newslettera
BizLife Newsletter
Jedan od malobrojnih kompanijskih newsletter/a sa ovih prostora koji sjajno koriste newsletter kao tip objava je BizLife. Njihov newsletter sumira nedelju iza nas i ističe najbitnije tekstove i teme o kojima su pisali. Ova strategija pomaže čitaocima da ostanu informisani o najvažnijim događajima i trendovima i pomaže BizLife-u da ima veći doseg i angažovane ljude na stranici.
LinkedIn for B2B Growth by Michelle J. Raymond
Još jedan sjajan primer je newsletter „LinkedIn for B2B Growth“ koji uređuje Michelle J. Raymond, najveća stručnjakinja za LinkedIn stranice na svetu. Michelle koristi newsletter da edukuje i informiše svoju publiku o najnovijim trendovima i strategijama za uspeh na LinkedIn-u. Preporučujem da pogledate i njene videe na YouTube-u, gde Michelle deli svoje znanje i iskustva sa publikom.
Newsletter je tip sadržaja koji demonstrira thought leadership i pokazuje vas kao specijalistu u svojoj oblasti. Koristite ga da delite svoje znanje i iskustva, povežete se sa publikom i izgradite svoju profesionalnu reputaciju na LinkedIn-u.
O autoru!
Nemanja Živković je strateški konsultant za B2B tech i SaaS kompanije, osnivač Funky Marketing-a i suosnivač poslovne zajednice Business Talks Network-a. Sa preko decenije iskustva, specijalizovao se za rast kompanija sa dugim prodajnim ciklusima i skupim proizvodima kroz izgradnju odnosa sa kupcima, gde je LinkedIn najbitnija platforma. Radio je sa preko 120 kompanija i konsultovao brojne startapove. Nemanja je priznat kao marketing zvezda u usponu od strane LinkedIn-a 2023. godine. Host Funky Marketing podkasta. Strastven je ljubitelj Motown muzike, GTA igre i funky ritmova, što se odražava u njegovom kreativnom pristupu poslovanju.
Websajt: https://funkymarketing.net/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zivkovicnemanja/
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Printscreen