Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da budete dobar lider? Oni rade ovih 5 stvari odlično

    Da li ste se ikada zapitali kako neki u poslovnom svetu doguraju tako daleko u rangu lidera? Ljudi se svakodnevno promovišu kao lideri u različitim oblastima.

    Ponekad je to politički. Postoji i izbor unapređenja saradnika koji pokazuje menadžerski potencijal u cilju izbegavanja visokih troškova zapošljavanja.

    Ali problem ostaje: liderstvo je rizičan posao ako pogrešna osoba dobije tu ulogu. Današnji lideri moraju da podignu letvicu zaista visoko da bi ljudi bili angažovani i da bi posao radio na svim poljima.

    Na kraju lidersko putovanje je zasnovano na dve stvari koje pokreću uspeh: rezultati i odnosi. Ne možete imati rezultate na štetu ljudi. A dobro služiti svom plemenu bez postizanja rezultata nema smisla.

    Potrebno je stvaranje pozitivnog okruženja, a ne zasnovanog na strahu, koje će podići iskustvo zaposlenih na nove visine, piše Inc.

    Evo pet načina da to uradite:

    Poslodavci, lideri (Pixabay)

    Lideri (Pixabay)

    Lider prepoznaje zaposlene

    Da bi drastično poboljšali iskustvo zaposlenih, lideri moraju da iskoriste urođenu i neophodnu ljudsku potrebu za priznanjem i uvažavanjem. U ljudskom opisu je da dobijete priznanje za izvrsnost na poslu. Istraživanja potvrđuju da zaposleni koji rade u organizacijama koje nude programe priznavanja i nagrađuju ih za iskazivanje suštinskih vrednosti organizacije imaju znatno veće i zadovoljavajuće iskustvo.

    Lider daje zaposlenima slobodu da donose odluke

    Jedna od najboljih stvari koje lider može da uradi jeste da zaposlenima da slobodu i priliku da odlučuju, učestvuju i odrede kako se posao najbolje obavlja. Zaposleni koji osećaju da su njihove ideje i predlozi važni uživaju u pozitivnom iskustvu. Zaposleni napreduju u preduzetničkom okruženju, zbog čega se osećaju kao da su investirani u kompaniju. To znači da im date slobodu i vlasništvo nad njihovim radom. Kada to uradite, verovatno će imati više rezultate.

    Lideri, posao

    Posao, lideri (Pixabay)

    Daje redovne povratne informacije

    Napet odnos između zaposlenih i menadžera je vodeći pokazatelj fluktuacije zaposlenih. Umesto da ulažete u pogodnosti, investirajte u obuku menadžera o tome kako da daju povratne informacije i upravljaju produktivnim konfliktom. Ovo su preduslovi za izgradnju kulture psihološke sigurnosti, gde ljudi osećaju da mogu da se posvete poslu i rizikuju bez straha od negativnih posledica. Ako ljudi dovoljno veruju svojim menadžerima da iznose ideje i rizikuju bez straha od neuspeha, želeće da češće rade bolje.

    Daje prioritet ličnom razvoju

    Bez obzira da li su vaši zaposleni u kancelariji ili rade na daljinu, i lični i profesionalni razvoj treba da ostanu glavni prioritet kako bi pomogli svim članovima tima da postanu najbolja verzija sebe i da se pripreme za svoj sledeći posao.

    Zato svi lideri moraju biti korišćeni i obučeni kao treneri da pomognu i usmere zaposlene da postignu lične ciljeve. Ova inicijativa čini da se zaposleni osećaju cenjeno i podržano, i pokazuje da kompanija brine o celom zaposlenom, a ne samo o delu.

    Zaposleni, lideri

    Zaposleni, lideri (Pixabay)

    Stvara psihološku sigurnost

    Nedavno istraživanje Workhuman-a pokazuje da je 48 odsto zaposlenih saglasno da su doživeli sagorevanje, 61 odsto oseća povišen nivo stresa, a 32 odsto se slaže da su se osećali usamljeno na poslu. To je zahtevalo potrebu za psihološkom bezbednošću, okruženjem u kom se ljudi osećaju bezbedno i podržano da rizikuju i donose odluke.

    Kada se ljudi osećaju bezbedno, oni će inovirati, sarađivati i pokazivati se kao potpuni na poslu, što su kritični kvaliteti u svetu nakon pandemije.

    Obnova psihološke sigurnosti nakon krize zahteva od lidera da iskreno govore o tome šta su zaposleni pretrpeli i da pokažu put napred pristupom upravljanju koji je više usmeren na čoveka.

    To takođe znači da se češće javljate zaposlenima da biste saznali šta doživljavaju na radnom mestu.

    Zamislite koliko bi vremena i resursa bilo spaseno ako bi se vaša organizacija usmerila na psihološku bezbednost. Ako se svi zaposleni, a posebno nedovoljno zastupljene grupe, osećaju ugodnije da dele ideje i da daju svoj doprinos, „sledeće normalno“ neće biti samo oporavak od krize već novi početak.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE