Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    I krave da upale svetla kad prelaze put

    Piše: Milenko Vasović

    Da li neko od nas pali svetlo u kući u po bela dana? Ne – iz više razloga. Prvo, nepotrebno je. Drugo, nije zdravo mešati dnevno i veštačko svetlo. I treće, to je bacanje para. Sve što ne radimo u kući naterani smo da radimo kao vozači. Usred leta, kad upeče zvezda moramo da upalimo svetla „da bismo bili vidljivi i da bi nas drugi videli“.

    Ovu zakonsku obavezu smo preuzeli, pa gotovo ne selektivno od EU. I dok pojedine zemlje već napuštaju to rešenje, makar u letnjim mesecima, u Srbiji se o tome i ne razmišlja. Naprotiv, ubeđuju nas stručnjaci da je to dobro rešenje, da su vozila bolje uočljiva, da je zbog upaljenih svetala smanjen broj udesa… Rizikujem da navučem bes „eksperata“, ali se usuđujem da kažem da su to trice i kučine. Čisto podmetanje. Jer, kad neko kaže da je tako bezbednije izbije ti sve arugumente iz ruku. Ne možeš ići kontra bezbednosti.

    Pade mi ovde na pamet onaj vic sa Mujom koji u Nemačkoj vozi u kontra smeru na auto putu. Čuje on na radiju upozorenje vozačima da jedan automobil ide u kontra smeru, pa veli „e da je jedan“. Da li je u ovoj situaciji važno da su mu upaljena svetla ili ne?

    Ima, dakle, mnogo važnijih stvari za bezbednost. Nije takva studija rađena, a valjalo bi je uraditi, koliko je recimo rigoroznije sankcionisanje pijanih vozača uticalo na bezbednost. Kazneni bodovi za promile, trežnjenje u policijskoj stanici i visoke novčane kazne više su doprinele smanjenju nesreća nego milion upaljenih reflektora. Iz sopstvenog okruženja mogu odgovorno da tvrdim da se u poslednjih nekoliko godina prepolovio broj onih koji piju i voze.  A to govori, manje alkohola, manje nesreća.

    Zatim, koliko god da sporo gradimo puteve neke kritične tačke su premošćene, što automatski smanjuje šanse za nesreće. Kad bi nam putevi bili zakrpljeni i kad bi nam vozila bila ispravnija bilo bi još manje nesreća. A onda bi neko rekao – jeste to je zato što vozimo sa upaljenim svetlima. Aha.

    Kad bi nam raskrsnice, ograde, skretanja, betonske zapreke i šta još  sve bile bolje obeležene i osvetljene i tada bi se smanjio broj udesa.

    Čiji je interes da se jedna pomodarska i naturena odluka ne promeni? Evo još malo podataka: upaljena svetla povećavaju potrošnju za jedan do dva odsto goriva, pa puta dva miliona vozila… raste uplata u budžet. Češća zamena sijalica opet puta dva miliona, opet uplata u budžet. Pa kazne za neupaljena svetla opet u… Kad vlast oseti da negde ima para onda nema meru – samo uzima. A telali su tu da objasne kako oni koji ne upale svetla nisu uočljivi.

    Ako neko ne može da uoči usred leta u po bela dana auto bez upaljenih svetala, onda on ima problem sa vidom. A kako je moguće uočiti krave na putu, divlju svinju, odronjenu stenu, rupetinu?  Ili bi možda trebalo naterati i krave  da upale svetla kad prelaze džadu. Pa ih kažnjavati ako to ne učine.

    I kad svi u Evropi ukinu ovu odredbu mi nećemo!

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Komentari

    • Tibor

      Nakon pređenih nekoliko stotina hiljada kilometara (oko 800-850.00), ubeđen sam da je vožnja sa upaljenim svetlima korisna stvar. Vidim dolazeće vozilo barem 500 m ranije. Posle trojice koja su mi zaredom ušla u "makaze" upalio sam svetla u sred bela dana. Od tada tako vozim. Deset godina ranije nego što je postalo obavezno.

      • Boban

        Posle isto par miliona kilometera iza sebe se slazem u potpunosti da i usred dana (kada upece zvezda) vozila sa upaljenim svetlima su daleko uocljivija nego ona bez. Mozda bi mogao Milenko i da isproba i sedne za sam volan pre nego sto kritikuje necije zakonodavstvo.

    • jasna

      Naravno da se sve radi u interesu Budžeta, a iz tankih novčanika naroda. Meni smeta upereno svetlo danju. Kada ne budem videla auto bez upaljenih svetala, neću više voziti. Putevi su nam katastrofa, naročito lokalni, puni rupa i zakrpa. Najbolje bi bilo da, ko hoće može da vozi sa upaljenim svetlima, a ko neće ne mora. Zimi bi bilo dobro da rade svetla jer je često oblačno i rano pada mrak.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE