Kineska kompanija tvrdi da ima bateriju za električna vozila sa najbržim punjenjem na svetu
Kineski proizvođač automobila Zeekr kaže da se njegove nove baterije za električna vozila (EV) pune brže od bilo kojih od njegovih rivala, uključujući lidere u industriji Teslu i BID.
Kompanija tvrdi da se njene nadograđene baterije mogu napuniti od 10 do 80 odsto kapaciteta za 10 i po minuta koristeći svoje ultra-brze stanice za punjenje.
Za poređenje, Tesla ističe da punjenje od 15 minuta omogućava njegovom modelu 3 da pređe 282 km, nešto manje od polovine punog dometa automobila.
Zeekr-ova limuzina 2025 007, koja će biti dostupna od sledeće nedelje, biće njegovo prvo vozilo sa novom baterijom. Baterija radi dobro čak i po hladnom vremenu, puneći od 10 do 80 odsto svog kapaciteta za manje od pola sata na temperaturama do -10 Celzijusovih stepeni.
„Teslina tehnologija punjenja više nije vodeća u industriji već neko vreme. Ove hrabre Zeekr-ove tvrdnje su uverljive, ali što je još važnije, čak i ako to nije EV baterija koja se najbrže puni, biti jedna od najbržih i dalje je veliki skok za njih“, rekao je Tu Li, osnivač i generalni direktor konsultantske firme Sino Auto Insights, za BBC.
„Konkurencija u Kini je neverovatno žestoka i dok brendovi poput BID-a daju prioritet obimu i prodaji, brendovi kao što su Zeekr, Li [Auto] i Nio su fokusirani na maksimiziranje iskustva punjenja“, rekao je Mark Rainford, komentator automobilske industrije iz Kine.
Debi kineske kompanije i električna vozila
„Zeekr-ova matična kompanija, Geely, ima prilično vertikalno integrisan posao… Oni imaju resurse da to urade“, dodao je on.
Geely poseduje nekoliko brendova, uključujući brend luksuznih sportskih automobila sa sedištem u Velikoj Britaniji Lotus i švedski Volvo. U maju su Zeekr-ove akcije počele da se trguju na njujorškoj berzi, što je bio prvi veliki debi kineske kompanije na američkom tržištu od 2021. Akcijama se trenutno trguje 27 odtpo ispod cene utvrđene u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO).
Lista je stigla samo nekoliko dana pre nego što je Bajdenova administracija objavila velika povećanja carina za električne automobile kineske proizvodnje, solarne panele, čelik i drugu robu.
Bela kuća je saopštila da su mere, koje uključuju 100 odsto granični porez na električna vozila iz Kine, odgovor na nepravednu politiku i imaju za cilj da zaštite radna mesta u SAD.
Zvaničnici u SAD, Evropskoj uniji i drugim velikim tržištima automobila sve više su zabrinuti zbog brzog širenja kineskih EV kompanija u inostranstvo.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay, Unsplash