Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kina izlazi iz šestomesečne deflacije

    Potrošačke cene u Kini su u februaru porasle za 0,7 odsto na godišnjem nivou, što ukazuje na izlazak iz šest meseci deflacije.

    Druga po veličini privreda sveta je u januaru imala najveći pad cena za 14 godina, dok su druge glavne privrede sveta, posebno zapadne, i dalje opterećene inflacijom i padom kupovne moći dela stanovništva.

    Inflacija u februaru bila je veća od očekivanja analitičara koje je anketirala agencija Blumberg, a prognozirali su 0,3 odsto.

    Cene su uglavnom porasle zbog proslave u februaru Lunarne Nove godine povodom koje su najveći porodični skupovi tokom godina te je to i period velike potrošnje.

    Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (NBS), cene hrane, duvana i alkohola i dalje opadaju, za 0,1 odsto na godišnjem nivou, ali cene ostalih proizvoda beleže rast, posebno u obrazovanju, kulturi i zabavi (+ 3,9 odsto), usluge (+3,0 odsto) i odeća (+1,6 odsto).

    Kina je pala u deflaciju u julu 2023, prvi put od 2021. Posle kratkog oporavka u avgustu, cene su bile u stalnom padu od septembra.

    Ekonomista Živei Žang iz Pinpoint Asset Managementa upozorava da je prerano zaključiti da je deflacija u Kini gotova. „Ako uporedimo prosečnu inflaciju u prva dva meseca ove godine sa onom iz istog perioda 2023, cene su stabilne“, podvlači on.

    Kriza na tržištu nekretnina

    Iako pad cena može izgledati kao dobra stvar za kupovnu moć, deflacija je pretnja za pivredu jer potrošači imaju tendenciju da odlažu kupovinu očekujući dalji pad cena.

    Zbog nedostatka potražnje, preduzeća su tada prinuđena da smanje proizvodnju i pristanu na nove popuste da bi rasprodala zalihe robe.

    Takva situacija koja opterećuje njihovu profitabilnost, gura ih i da otpuštaju radnike, te ekonomisti govore o „štetnoj spirali“.

    Pored usporene potrošnje, privredna aktivnost je u Kini pod krizom nekretnina, visokom nezaposlenošću među mladima i globalnim ekonomskim usporavanjem koje smanjuje potražnju za kineskom robom, a samim tim i fabričku aktivnost.

    Kina mora učiniti više da podstakne zapošljavanje i stabilizuje tržište nekretnina, priznalo je nekoliko ministara na konferenciji za novinare.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE