Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Južne: Strane fabrike na jugu Srbije smanjuju broj radnika

    U fabrikama stranih investitora, koji od države dobijaju stotine miliona evra, na jugu Srbije mnogi radnici ostaju bez posla uz obrazloženje da trenutno nema potrebe za radnom snagom.

    Dok se u javnosti pominju brojke od po nekoliko stotina otkaza, iz nekih fabrika potvrđuju da otpuštaju radnike zbog smanjenog obima posla, a iz nekih tvrde da odluke donose „na individualnoj bazi“, pišu Južne vesti.

    Ima i otpuštanja, ali ono što zapravo dominira jeste neprodužavanje mesečnih ugovora zaposlenima koji su primljeni na određeno vreme.

    „U Juri u Leskovcu ne produžavaju ugovore ljudima koji su bili na određeno vreme. To se dešava prošlog i ovog meseca. Slično je i u Juri u Nišu. Neki projekti su stali. Imam saznanja da treba od maja da krenu neki projekti. Obrazloženje je uglavnom da trenutno nema posla i potrebe za radnom snagom“, navodi Predrag Stojanović iz Samostalnog sindikata metalaca u Juri.

    U Aptivu u Leskovcu postoji praksa neprodužavanja ugovora onima koji nisu zaposleni za stalno, kaže Marko Todorović iz Samostalnog sindikata u toj fabrici i dodaje da mnogi i sami daju otkaze jer nisu zadovoljni uslovima rada.

    Prave oni neku selekciju, ali ljudi stalno odlaze. Kako je krenula kriza sa manjkom posla, a mi radimo za Mercedes, smanjuje se posao. Radimo po 2-3 dana, konstantno imamo ljude na plaćenom odsustvu. Treba sačuvati ljude i premostiti sada ovaj period dok ne dođe neki novi projekat za Volksvagen, ističe Todorović.

    Leoni, Džonson, Elrad i Gruner

    Na neprodužavanja ugovora žale se i radnici Leonija u Nišu i Prokuplju, Džonsona u Nišu, kao i Elrada i Grunera u Vlasotincu.

    Iz Grunera u Vlasotincu potvrđuju da su otpustili „određeni broj“ radnika, ali ne preciziraju koliko. To je, kažu, za dobrobit kompanije i zaposlenih koji ostaju, ali i zarad usklađivanja broja zaposlenih sa potrebama kupaca.

    Očekuju, dodaju, i povratak onih koji su bili „nemilo“ obuhvaćeni krizom koja je pogodila automobilski sektor i tvrde da dalja otpuštanja ne planiraju.

    Iz Elrada navode da su u prvoj polovini prošle godine otpustili 40 radnika zbog pada broja porudžbina kupaca i da su primorani da smanje broj radnika za još 25, jer ne mogu da zadrže sve zaposlene zato što pokazatelji poslovanja nisu na tom nivou da mogu da imaju toliko radnika.

    Iz Leonija, sa druge strane, ističu da čak imaju otvorene pozicije u različitim sektorima i da zapošljavaju radnike, a da neprodužetak ugovora onima koji rade na određeno može da se desi iz brojnih razloga, a ne zbog viška zaposlenih.

    Iz kompanije Leoni naglašavaju i da su ove odluke isključivo u vezi sa konkretnim pojedincem i ni na koji način nisu u vezi sa bilo kakvim restruktuiranjem.

    Južne vesti nezvanično saznaju da je do smanjenog obima posla došlo i u Džonsonu u Nišu i da oko 20 ugovora ističe u martu ove godine. Međutim, zvaničnog odgovora te kompanije još nema, kao i odgovora Jure i Aptiva.

    „Masne“ subvencije

    Prema podacima Komisije za kontrolu državne pomoći, Gruneru je samo 2019. godine Opština Vlasotince dala bez naknade građevinsko zemljište vrednosti od 87.466 evra, a država 800.000 evra. Sve to u zamenu za 200 radnih mesta i za plate više od prosečnih u toj opštini.

    Jura u Leskovcu je, između ostalog, 2016. godine dobila 951.506 evra za 500 novih radnih mesta.

    Komisija te godine odlučuje da i Leoni dobije ukupno više od 44 miliona evra, za zapošljavanje novih radnika, za izgradnju i opremanje pogona u Prokuplju i Doljevcu i za automobile.

    Dve godine nakon otvaranja u Nišu, Džonson dobija državnu pomoć od 19,2 miliona evra za proširenje pogona. Za otvaranje pogona u Leskovcu, Aptiv dobija 123.952.299 evra, uz obavezu da zaposli 2.000 ljudi.

    Izvor: Južne vesti

    Foto: Beta, screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE