Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Hrvatski ugostitelji STREPE pred sezonu: Ne mogu konobara da platim 3.000 evra

    Ugostitelji u Hrvatskoj upozoravaju na brojne probleme. Jedan od njih je i veliki nedostatak radnika.

    Odliv kvalitetnih konobara u inostranstvo traje godinama, a Vedran Jakominić, predsednik Udruženja ugostitelja Kvarnera i Istre, kaže za N1 da su ugostitelji pravovremeno upozoravali na ovaj i druge probleme s kojima se susreću u poslovanju.

    „Da bismo razumeli situaciju, moramo da se vratimo, na ulazak u Evropsku uniju, kada su ljudi počeli da idu u inostranstvo da rade u boljim uslovima i za veće plate. Upozoravali smo da će doći do tog odliva i da ćemo morati da uvozimo radnu snagu, prvo iz obližnjih zemalja, a potom i iz dalekih. Nažalost, tako se i dogodilo“, kaže Jakominić.

    Ugostitelji, kaže, stalno apeluju na bolje uslove od kada je stopa PDV-a u ugostitelju podignuta na 25 odsto, prenosi SEEbiz.

    cene u hrvatskoj

    Hrvatska, ugostitelji u Hrvatskoj (BIZLife)

    „Ne mogu da odlučim da moj konobar ima platu od 3.000 evra, ako moji poslovni rezultati ne mogu to da prate. A da bismo to uradili tražili smo snižavanje stope PDV-a u ugostiteljstvu, pošto je najveća u EU, promenu poreskih stopa na zarade, legalizaciju napojnica, regulisanje privremenog i povremenog rada, radne vaučere… čitav niz načina koji bi nekome ko želi da radi mogli da omoguće da radi legalno“, poručuje ugostitelj.

    „Želeli smo da obezbedimo povremeni rad kako biste mogli da pozovete prijatelja kada je gužva u kafiću da ‘uleti’ na tri-četiri sata. Naravno, da mu to platiš i da je sve legalno. Time bi rasteretili svadbe i razne druge događaje. Međutim, ništa od toga se nije dogodilo, pa sada imamo katastrofalnu situaciju“, objašnjava ovaj riječki ugostitelj.

    Jakominić na problem gleda šire i vidi ga u turizmu, odnosno u ono u šta je Hrvatska pretvorila turizam.

    „Za nas je turizam nacionalna strategija i to je najgora moguća strategija. Turizam je velika stvar, ali treba da bude dodatna vrednost i aktivnost. I bacili smo sve karte na to, tako da imamo 90 dana ekstrema, špica sezone u godini, kada ne stignemo sve da odradimo niti da forsiramo domaće proizvode jer ih nemamo dovoljno, moramo sve da uvozimo jer nemamo ništa“, napominje on.

    sezonski radnici

    Konobar, restoran (Pexels)

    Prema njegovim rečima za tih 90 dana u godini ugostitelji angažuju ogromna sredstva. Smeštajne kapacitete, apartmane i hotele, cisterne za pivo i vino, frižidere, a sve će to, kako kaže, biti prazno narednih 270 dana, čekajući novu sezonu.

    „Ne koristimo turizam kao zamajac na kome gradimo ostatak privrede. To je jedino što Istra radi i to se vidi kada dođete tamo – imate domaći proizvod koji je skup, ali je domaći i niko se zbog toga ne ljuti. Kada sve to saberemo, shvatimo da imamo jako malo domaće industrije koja prati turizam“, tvrdi Jakominić.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels/Freepik/BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE