Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Head hunteri

    Lovci na kvalitetan kadar: Evo kako head hunteri pronalaze talente

    Pronalazak idealnog kandidata za određenu poziciju nije nimalo lak posao. Taj poduhvat za kompaniju značajno olakšavaju lovci na talente, tzv. head hunteri koji traže stručnjake, čiji se stavovi, ponašanje, potrebe i vrednosti poklapaju sa očekivanjima njihovog klijenta.

    Svaka velika Executive Search kompanija ima svoju bazu podataka, ali to je samo polazna osnova. Velika baza ne znači automatski i da su kandidati zainteresovani za promenu posla ili da je pozicija o kojoj je reč najbolje rešenje za njih, kaže za BIZLife direktor/partner Beogradske kancelarije Stanton Chase-a i globalni direktor za sektor robe široke potrošnje Miloš Tucaković.

    Miloš Tucaković, Direktor/Partner Beogradske kancelarije Stanton Chase-a

    Miloš Tucaković, Direktor/Partner Beogradske kancelarije Stanton Chase-a (Privatna arhiva)

    Kako dolaze do kandidata?

    Veliku ulogu igra tim Researcher-a koji u saradnji sa konsultantom identifikuje kompanije koje mogu da budu interesantne za projekat, kao i potencijalne kandidate koji rade u tim kompanijama, a odgovaraju profilu koji traže, ističe Tucaković.

    „Bitna je reputacija kompanije, poverenje i pouzdanost onoga što radite i načina na koji radite. To će u velikoj meri da olakša da se kandidati odazovu na vaš poziv i prihvate razgovor sa vama. Na kraju to je i najvažnije, jer pomoću razgovora, koje obavljate sa kandidatima, dolazite do najužeg kruga onih koje ćete preporučiti klijentima“, dodaje on.

    Od izuzetnog je značaja da dobro razumete industriju za koju tražite talente, njihove vrednosti i da sve to reprezentujete na pravi način u razgovoru sa kandidatima.

    „U prvim fazama projekta, vi ste ambasador kompanije za koju tražite kandidate. Izuzetno je važno da postoji razumevanje između klijenta i vas i da imaju puno poverenje u vaše savete“, naglašava Miloš Tucaković za BIZLife.

    Head hunteri

    Head hunteri (Pexels)

    Pronalazak talenata na Linkedinu

    Jedna od baza talenata je poslovna društvena mreža Linkedin. Često je slučaj da dobar kandidat nema Linkedin profil ili da nije dovoljno aktivan, tako da jedna Executive Search kompanija ne može da budu isključiva u tom pogledu.

    Međutim, postoje specifične pozicije za koje postoje očekivanja da njihov profil na Linkedinu bude primamljiv, jer je njihova priroda posla takva da bi to morali da pokažu, kaže Tucaković.

    „Pre svega mislim na visoke funkcije u marketingu. U svakom slučaju Linkedin je ozbiljna poslovna društvena mreža na kojoj bi trebalo biti aktivan, ne samo zbog potencijalne vidljivosti za promenu posla, već zbog razmene poslovnih iskustava, vesti i drugih važnih informacija“, objašnjava Tucaković.

    Head hunteri

    Head hunteri (Pexels)

    Kako izgleda atraktivan profil?

    Nalog na Linkedinu treba da izgleda profesionalno. Preporučljivo je da fotografija ima poslovni izgled, da postoji naziv pozicije ispod slike, kao i da u kratkim crtama bude definisana ekspertiza.

    Prema rečima direktora Beogradske kancelarije Stanton Chase-a Miloša Tucakovića, poželjno je povezivanje poslodavca sa stranicom kompanije na Linkedinu, kao i sticanje više konekcija.

    „Značajna je i aktivnost koja podrazumeva periodična objavljivanja poslovnih vesti koja se dešavaju kod vas ili u vašem radnom okruženju. Objavljivanje zanimljivih tekstova koji vam se čine sadržajno dobri da to podelite sa drugima ili komentari u vezi sa određenim tekstom koji ste pročitali. To je najbolji način da budete zapaženi“, kaže Tucaković.

    istraživanje

    Posao, head hunteri (Unsplash)

    Lažiranje kvalifikacija

    Pojedini korisnici mogu da naprave savršen profil, baš kao i CV, ali to ne govori mnogo dok kandidata ne vidite uživo i ne razgovarate sa njim. U tom trenutku stvari postaju jasne.

    Bitno je i umeće i iskustvo konsultanta da može da vodi sadržajan razgovor i da ume da proceni u kojoj meri kandidat daje društveno poželjne odgovore, a u kojoj meri zaista poznaje posao ili procese o kojima razgovarate, navodi direktor/partner Beogradske kancelarije Stanton Chase-a Miloš Tucaković.

    I head hunteri mogu da pogreše

    Može da se dogodi da određeni kanidat izgleda kao odlično rešenje i da se ispostavi da to nije slučaj. Zato nikada ne preporučuju jednog, već uži krug podjednako dobrih kandidata, a krajnji izbor je na klijentu.

    „Kako bi greške sveli na minimum ili ih isključili, izuzetno je važno da razumete potrebe klijenta, da ste prikupili sve relevantne informacije za vođenje projekta i da redovno komunicirate sa klijentom tokom procesa pronalaženja kandidata“, kaže Tucaković.

     

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Pexels, privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE