Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gucci, modna kuća

    Da li je došao kraj ZLATNE ERE luksuza?

    Sektor luksuzne robe mogao bi da bude suočen sa potencijalnim padom.

    Investiciona banka RBC Capital Markets je u nedavnom izveštaju ocenila da je jedan od ključnih faktora očekivanje konsolidacije snažnog dobitka koje su proizvođači luksuzne robe doživeli poslednjih godina.

    Evropski tim RBC-a koji pokriva luksuzne i premium brendove navodi samo tri deonice koje imaju bolji učinak: LVMH Moet Hennessy, Kering i Compagnie Financiere Richemont SA, navodi se u izveštaju. Među imenima sportske opreme, Nike i Puma su jedini koji imaju bolji rejting. RBC ocenjuje EssilorLuxottica Societe i Pandora kao brendove sa lošijim rezultatima.

    Sat Rolex

    Sat Rolex, RBC Capital Markets (Pexels)

    Jedan od razloga za oprez je veličina tržišta luksuza, koja je trenutno oko 25 odsto iznad nivoa iz 2019. godine, navodi se u izveštaju. RBC veruje da je ovaj nivo rasta neodrživ i očekuje da će doći do usporavanja trendova rasta prihoda.

    Još jedan faktor koji ističe RBC je sve manji broj željenih potrošača – grupa koja je pomogla u pokretanju rasta luksuznog sektora poslednjih godina, navodi se u izveštaju.

    RBC takođe ukazuje na promenu jednačine cene, obima i mešavine za luksuzne kompanije. Iako su ovi faktori išli u korist kompanije luksuznih proizvoda poslednjih godina, RBC predviđa promenu u jednačini koja možda neće biti od koristi kompanija.

    „Pad luksuza“ tri puta od 2010.

    Investiciona banka takođe ističe da se „pad luksuza“ dogodio tri puta od 2010. godine, koji je trajao u proseku četiri kvartala i rezultirao padom cena akcija od 12 odsto. Ovog puta, RBC sugeriše da bi pad mogao biti gori zbog faktora kao što su visoke kamatne stope, inflacija i makroekonomska pitanja u Kini.

    Na kraju, RBC ističe da su makroekonomski udari najgori u poslednjih nekoliko decenija, pri čemu prosečni potrošači imaju manje preostalih prihoda za trošenje. Ovo će verovatno uticati na luksuznu potrošnju.

    Luj Viton

    Luj Viton, luksuz (Unsplash)

    Sredinom ove godine bilo je reči da se luksuzni maloprodajni sektor vraća na svoju početnu liniju nakon što je uživao u procvatu nakon pandemije zahvaljujući kupcima u Kini i SAD. Mnogi brendovi su zabeležili usporavanje rasta prodaje u SAD, dok je oporavak od ponovnog otvaranja Kine bio sporiji. nego što se očekivalo, izvestio je Financial Times.

    Pored toga, aspirativni kupac, koji je nekada bio glavna ciljna demografska grupa za vrhunske brendove, izgleda da je u stanju promene. Rastuće cene u različitim sektorima učinile su kupovinu tradicionalnih luksuznih proizvoda zastrašujućim za bogate kupce.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE