Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Online kupovina

    Trgovci se ističu dodatnim POPUSTIMA za Crni petak: Kako da se zaštitite od online prevara?

    Svetski poznati fenomen Crni petak ili Black Friday, koji potiče iz SAD, aktuelan je poslednjih godina i u Srbiji, gde kupci hrle da iskoriste velike popuste, kako u prodavnicama, tako i online.

    Amerikanci obeležavaju Black Friday nakon Dana zahvalnosti, koji se proslavlja četvrtog četvrtka u novembru. Posle američkog praznika porodice su na okupu i imaju produženi vikend zbog čega je svuda prometno. Novogodišnji praznici se približavaju i svuda su reklame za popuste koji privlače ljude. Potrošači su spremni da potroše i više nego što su planirali ukoliko pronađu ponudu koja im je primamljiva, prema rezultatima najnovije analize iz Amerike i Evrope.

    Trgovci se utrkuju sa popustima

    Domaće tržite je prihvatilo praznik kupovine u koji su uključene sve delatnosti i velika većina maloprodaje. Od spotskih proizvoda, mode, nameštaja, tehnike, pa sve do farmaceutskih usluga i igračaka. Visina popusta ili tipovi benefita se razlikuju od prodavnice do prodavnice. Ovo je dan kada svi trgovci pokušavaju da se istaknu dodatnim popustima i benefitima za kupce.

    „Prirodno je da očekujemo “gužve” i u online prodavnicama zbog Crnog petka, ali i predstojeće praznične sezone. Potrebno je da uvek budete oprezni, nezavisno od datuma ili specifičnog perioda godine“, kaže za BIZLife specijalista E-Commerce poslovanja Ivan Tanasković.

    Crni petak

    Crni petak (Pixabay)

    Njegov predlog je da kupujete isključivo od registrovanih trgovaca, pravnih lica od kojih ćete prvenstveno da dobijete račun za izvršenu uslugu i imate sva prava koja su vam zakonom garantovana. Veoma lako možete da se uverite u validnost trgovaca na sajtu APR-a, gde u samo nekoliko koraka možete da proverite trgovca kod koga želite da pazarite, objašnjava Tanasković.

    „U slučaju da ste proizvod kupili kod neregistrovanih trgovaca, odnosno fizičkih lica koje neregistrovano obavljaju prodaju na internetu, i da tom robom niste zadovoljni, možete da se obratite licu od koga ste robu kupili i da zahtevate svoja prava. Stvar je volje fizičkog lica da li će zahtev potrošača da usvoji i npr. proizvod zameniti drugim ili vratiti potrošaču novac, dodao je stručnjak.

    Kojim trikovima se služe trgovci na internetu?

    Do prevare potrošača može da dođe kada kupuju na društvenim mrežama, na kojima robu nude i fizička lica. Robu im pokazuju putem objavljenih slika proizvoda koje ne odgovaraju onome što kasnije isporuče kupcu.

    „Potrošači se osećaju prevarenim, jer su im isporučeni korišćeni (polovni) proizvodi ili proizvodi lošeg kvaliteta. Kupovinu obavite kod registrovanih trgovaca i nećete imati problema sa kupovinom“, savetuje specijalista E-Commerce poslovanja Ivan Tanasković.

    Kupovina, Crni petak

    Kupovina, Crni petak (Pixabay)

    Kako da se zaštitite od prevara na internetu?

    Kada naručite robu ili uslugu preko interneta od registrovanog trgovca, na tu kupovinu se primenjuje Zakon o zaštiti potrošača. Na internetu važe vaša potrošačka prava, kao što važe kada kupovinu obavite u obližnjoj prodavnici ili supermarketu.

    „Ukoliko ste robu ili uslugu kupili od registrovanog trgovca vi imate 14 dana od trenutka preuzimanja, da bez ikakvog obrazloženja vratite kupljeni nekorišćeni artikal, i da dobijete novac nazad“, objašnjava Tanasković.

    U slučaju da je internet kupovina izvršena kod fizičkog lica zakon vas ne štiti. Pogotovo, ukoliko je kupovina rezultirala prevarom, potrošač može da se obrati tržišnoj inspekciji i Ministarstvu unutrašnjih poslova, u cilju pronalaženja tog lica. Kako biste izbegli ovakve neprijatnosti, vodite računa od koga naručujete proizvode na internetu, napomenuo je on.

    Online kupovina, Crni petak

    Online kupovina, Crni petak (Pixabay)

    Trgovina putem interneta u Srbiji raste

    U poređenju sa istim periodom prošle godine, trgovina putem interneta u Republici Srbiji, prema poslednjem izveštaju Narodne Banke Srbije, nastavlja da raste.

    Ukupan broj transakcija plaćanja karticom putem interneta u Srbiji u prvoj 2022. godini je prešao cifru od 19 miliona transakcija, što je 30,62 odsto bolji rezultat u poređenju sa prvim kvartalom prošle godine, navodi Tanasković.

    „Što se vrednosti navedenih transakcija tiče, ukoliko uporedimo prvu polovinu 2021. sa istim periodom 2022. godine, dolazimo do zaključka da je 2022. godina u istom periodu napravila rezultat bolji za 75,77 odsto, što rezultat zaokružuje na nešto više od 540 milona evropskih novčanica“, ističe on.

    Reč je o transakcijama isključivo plaćenim karticama online, što nam samo daje naznake koliko je veliko ecommerce tržište u Srbiji, zaključuje specijalista E-Commerce poslovanja Ivan Tanasković.

    Da li ste spremni za CRNI PETAK? Otkrivamo 5 najčešćih PREVARA TRGOVACA

     

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE