Posao, Flex Forward

Lekcija za preduzetnike početnike: Kako da odredite ko je vaša ciljna grupa?

Prvo i osnovno pitanje koje postavljamo sebi prilikom pokretanja bilo kakvog biznisa je određivanje ciljne grupe. Kako bismo dobili maksimum od nje, pre svega je potrebno da tačno definišemo ko je ciljna grupa da ne bismo rasipali energiju i resurse, savetuje biznis mentor i poreski savetnik Milan Trbojević.

Prema njegovom mišljenju, određivanje ciljne grupe je kao pronalazak prijatelja.

Saznajte ko je vaša ciljna grupa

Od suštinskog značaja je da sebi postavite pitanja: Šta biste vi želeli od klijenta, ali i šta biste želeli od vašeg biznisa?

Opišite tog idealnog klijenta

Kako izgleda osoba kojoj su potrebne vaše usluge i proizvod? Da li su to mlade mame ili stariji muškarci? Koji je njihov status?

Otkrijte njihove snove i želje

Koje osobine poseduje, šta voli, ka čemu teži?

Otkrijte bol i strahove

Šta plaši vašeg idealnog kupca, šta joj vaša usluga ili proizvod donosi, kakav problem joj rešava?

Što više iteracije

Kada ste u prilici, postavljajte pitanja vašim kupcima. U suštini ćete tako saznati sve što vam je potrebno. Ponavljajte to sebi i nikad nećete promašiti.

Kada popunite leksikon, tada ćete utvrditi ko je vaša ciljna grupa i na koga treba da trošite dalje resurse i energiju.

4 mita o tome zašto procesi muče preduzetnike, a nisu „bauk“

 

Izvor: BIZLife

Foto: Pexels

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE