Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Huard Šulc

    Bivši izvršni direktor Sturbucks-a otkrio šta je najveći problem kompanije

    Sa jednom jednostavnom rečju, bivši izvršni direktor Starbucks-a, Hauard Šulc, otkrio je najveći problem kompanije. To je lekcija o emocionalnoj inteligenciji.

    Bivši izvršni direktor Starbucks-a je objavio post na LinkedIn-u, pozivajući se na loš učinak kompanije i ukazao kako to popraviti. Šulc je kazao da lideri treba da „pokazuju i poniznost i samopouzdanje“, dok nastoje da povrate poverenje i povećaju učinak.

    Ali odvojite trenutak da pogledate dalje od Šulcove analize, usredsredite se na način na koji govori o brendu i pojavljuje se ključni uvid, piše Inc.

    Na primer, pogledajte da li možete da identifikujete samo jednu reč koja se ističe u sredini Šulcovog posta. Nakon što je istakao da više ne služi u upravnom odboru kompanije i da nije imao nikakvu formalnu ulogu u Starbucks-u od prošle godine, Šulc kaže sledeće:

    „Ali moja ljubav prema kompaniji i svima onima koji nose kultnu zelenu kecelju – nema granica.“

    Starbaks, plate

    Starbucks, Huard Šulc (Pixabay)

    Huard Šulc – ljubav

    Jeste li uhvatili ključnu reč? To je ljubav.

    Nema sumnje da Šulc zaista voli Starbucks. Problem je, međutim, u tome što gigant nastavlja da dovodi autsajdere da vode kompaniju i ne postoji šansa da vole Starbucks onako kako to Šulc želi.

    Starbucks-u je potrebno više od lidera koji zna kako da vodi globalnu kompaniju. Potreban mu je vođa koji zaista voli Starbucks.

    Da bi to dokazali, Inc. se osvrnuo na istoriji Starbucks-a.

    Starbaks kafa

    Starbaks kafa, Huard Šulc (Pixabay)

    Šta bi Starbucks trebalo da uradi sledeće?

    Bile su potrebne godine da Hauard Šulc izgradi Starbucks u globalni brend. Ali kada je to bilo neophodno, Šulc je bio spreman da odstupi i pusti da neko drugi preuzme upravljanje. Upravo je to uradio: 2000. godine, kada se Starbucks mogao pohvaliti hiljadama lokacija u više od deset zemalja. Tada je Šulc najavio da se povlači kao direktor.

    Međutim, samo sedam godina kasnije, kompanija je bila u nevolji. Šulc, koji nije mogao da podnese da vidi samouništenje brenda koji je izgradio, vratio se kao izvršni direktor i nastavio da vodi jedan od najneverovatnijih preokreta u istoriji.

    Šulc je ostao kao izvršni direktor još pet godina. Uveren u izglede kompanije, on je lično izabrao svog naslednika Kevina Džonsona, bivšeg Microsoft inženjera i izvršnog direktora tehnološke kompanije Juniper Networks. Ali dok je Džonson bio angažovan u upravnom odboru Starbucks-a od 2009. godine, on nije napustio svoju funkciju u Juniperu sve do 2014. godine, preuzimajući funkciju izvršnog direktora Starbucks-a 2015.

    Samo sedam godina kasnije, Starbucks se ponovo našao u nevolji. Džonson je podneo ostavku 2022. godine, a Šulc se vratio ponovo, ovog puta kao privremeni izvršni direktor.

    Šulc je odmah započeo potragu za još jednim naslednikom. Tom prilikom je došao do Laksmana Narasimhana. Narasimhan je proveo 19 godina u McKinsey pre nego što je takođe bio izvršni direktor multinacionalne kompanije Reckitt Benckiser, koju je napustio u septembru 2022. Postao je novi izvršni direktor Starbucks-a mesec dana kasnije.

    Primećujete obrazac ovde? Šulc gradi Starbucks. On odlazi. Starbucks posustaje. Šulc se vraća.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: AP Photo/Gene J. Puskar, File, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE