Banka treba da bude poluga (održivog) uspeha svojih klijenata

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Banka treba da bude poluga (održivog) uspeha svojih klijenata

    Korisničko iskustvo biće u osnovi razvoja korporativnog bankarstva

    Iako 2021. godina nije godina velikog oporavka, kako se možda očekivalo, to ipak jeste godina u kojoj je bankarski sektor ostao stabilan, pa možda čak i dodatno ojačao. Na domaćoj korporativnoj sceni nije bilo značajnih potresa, veliki kompanijski igrači ostali su veliki, brojna srednja preduzeća nastavljaju da rastu, dok mali biznis i dalje predstavlja stub domaće ekonomije, a zapravo mnogi od njih nalaze se upravo u klijentskom portfoliju Aleksandre Rašić, direktorke korporativnog i investicionog bankarstva i članice Izvršnog odbora UniCredit Banke. Sa njom smo razgovarali o trendovima u korporativno-investicionom bankarstvu, zelenoj ekonomiji, ali i o prvih 20 godina UniCredit Banke u Srbiji.

    • U dvadesetu godinu poslovanja u Srbiji ulazite sa CSR projektom. Svoju kampanju ste posvetili podizanju svesti o značaju zaštite i investiranja u prirodne resurse naše zemlje. Kako ste se odlučili da baš svoju jubilarnu kampanju i celu godinu posvetite ovoj temi?

    Naša jubilarna godina i ova kampanja nisu slučajno posvećene temi održivosti i očuvanja životne sredine. Za nas, održivost nije nešto čime se bavimo samo u godini jubileja, za nas su održivost i društveno odgovorno poslovanje već veoma dugo u samoj osnovi našeg biznisa, pogotovu korporativnog biznisa. UniCredit Banka lider je u finansiranju projekata okrenutih energiji vetra, i tu smo, sada već mogu slobodno da kažem, veterani. Naša banka je među prvim komercijalnim bankama u Srbiji koja je uvidela potencijal energije vetra i ponosni smo što su i brojni međunarodni partneri i finansijski autoriteti prepoznali značaj ove naše uloge. Samim tim, ova kampanja i njena okrenutost prirodnim resursima za nas je došla potpuno prirodno. I da, zanimljiva je ova igra reči, ali čak i u biznisu neke stvari su prosto spontane.

    • Održivi razvoj glavna je paradigma u planovima i aktivnostima javnog i privatnog sektora, a strateški programi poput Evropskog zelenog dogovora, Agenda 2030 za održivi razvoj i ciljevi održivog razvoja u svojoj osnovi imaju ambiciozan paket mera. UniCredit Banka je u Srbiji, do sada, učestvovala u finansiranju brojnih projekata „zelene ekonomije”. Koliko je vama važno održivo, odgovorno bankarstvo? Koji principi odgovornog bankarstva su vam u fokusu?

    Naša težnja jeste da budemo lideri u finansiranju zelenih projekata, ali na prvom mestu naš cilj je da klijentima budemo podrška u zelenoj tranziciji na društveno odgovoran način. Ipak, odgovorno bankarstvo za nas je mnogo više od zelenog bankarstva.

    Tako smo u okviru naše banke razvili model koji nazivamo Social Impact Banking, što je zapravo naš doprinos onome što nazivate odgovorno bankarstvo.

    Ovaj model bazirali smo na tri glavne oblasti: mikrokreditiranju, „impact financing”-u i finansijskoj edukaciji. „Impact financing” fokusira se prvenstveno na podizanje pozitivnog uticaja u društvu kroz finansiranje projekata i aktivnosti koji, pored ekonomske dobiti, imaju nameru da generišu pozitivan i merljiv društveni uticaj. Upravo zbog toga, ponosni smo što je naša banka, po ovom pitanju, ušla u veliki projekat sa Evropskom investicionom bankom, a sve kako bismo povećali podršku biznisima koji u fokus stavljaju jačanje jednakosti polova, uključivanje što većeg broja mladih, ali i kompanijama koje u svojim poslovnim modelima podstiču uključivanje osoba sa invaliditetom, kao i tradicionalno najosetljivijih i marginalizovanih društvenih kategorija.

    Međutim, pored svega navedenog društvena odgovornost za nas prvenstveno podrazumeva da budemo podrška lokalnim potrebama. Po samom izbijanju kovid krize proaktivno smo istupili sa programom garantnih šema i bili na raspolaganju za finansiranje infrastrukturnih projekata, a sve kako bismo pomogli očuvanju stabilnosti i održanju rasta domaće privrede, čiji smo na kraju dana i sami učesnici.

    • ESG – pitanja životne sredine, društva i upravljanja kao i njihove mogućnosti i rizici postaju sve relevantniji za finansijske institucije. Za banke održivost više nije samo etičko pitanje, već će uskoro postati i ekonomsko pitanje, kreirajući novu vrstu rizika: ESG rizik. Koliko je naše tržište daleko od uvođenja ESG-a u menadžment rizika?

    Svesni smo da ne možemo da postanemo banka budućnosti ako nismo posvećeni održivosti i ako nemamo strast da podržimo zajednice u kojima poslujemo. Održivost je u samom temelju i naše kulture, kao i u samoj osnovi svega što radimo. Kako na nivou Grupe, tako i na nivou lokalne banke, UniCredit svakodnevno jača svoje tri osnovne ESG poluge, a osim što kreditiramo klijente iz oblasti održivog poslovanja, mi ESG razvijamo i kroz konsultantski pristup. Na ovaj način trudimo se da klijente osposobimo da budu samoodrživi. Kao što sam napomenula, lideri smo u finansiranju energije vetra, a sada počinjemo sve više da se okrećemo i energiji sunca. Već imamo aktivne projekte, prvenstveno kroz našu lizing uslugu, gde je prepoznata potreba tržišta i klijenata u ovom segmentu zelene tranzicije. Plan nam je da se u narednoj godini još intenzivnije posvetimo i ulažemo u projekte zelene energije, prateći domaću i evropsku regulativu i trendove, ali i da osnažimo savetodavnu podršku klijentima u osvajanju ESG standarda uz podršku vrhunskog, međunarodnog ekspretskog tima naše UniCredit Grupe.

    • Kraj godine je, tradicionalno, rezervisan za “svođenje računa” ali i pravljenje planova i predviđanje trendova. Koje trendovi za 2022. godinu predviđate u sektoru korporativno-investicionog bankarstva?

    Rekla bih da je jedan trend predvidiv, a to je dalji razvoj i finansiranje infrastrukturnih projekata i dalje jačanje podrške malim i srednjim kompanijama, dok su druga dva trenda možda malo neuobičajena za korporativni segment bankarstva, a to su definitivno digitalizacija i razvijanje i unapređenje korisničkog iskustva. Iako na prvi pogled može da deluje da je to rezervisano prvenstveno za neke druge industrije i druge segmente bankarstva, korisničko iskustvo biće dominantan trend i u korporativnom bankarstvu. Rekla bih da jačanje korisničkog iskustva i zadovoljstva, ide ruku pod ruku sa digitalizacijom, jer sve dok budemo unapređivali digitalno iskustvo naših klijenata, razvijali i ubrzavali dnevno-operativne transakcije, stvorićemo neophodan prostor za strateške razgovore sa klijentima i moći ćemo da budemo ono što želimo – poluga svojim klijentima za uspešno i održivo ostvarenje njihovih planova.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE