Ambasadori odgovornog poslovanja

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ambasadori odgovornog poslovanja

    Ambasadori odgovornog poslovanja

    Upoznajte ljude koji su svoja znanja i iskustva ustupili malim i srednjim preduzećima pomažući im da usklade svoje poslovanje sa zakonskim obavezama i međunarodnim standardima, uz edukaciju potrošača o njihovim digitalnim pravima.

    Digitalna transformacija menja način poslovanja i, u nekim slučajevima, stvara potpuno nove tipove kompanija. Onlajn poslovanje je poslednjih godina doseglo visoku razinu, posebno kada je reč o malim i srednjim preduzećima koja nastoje da se digitalizuju i mapiraju na internet nebu. Moderno poslovanje je postalo imperativ, a ono sa sobom nosi brojne prednosti. Međutim, takvo okruženje uz manjak znanja donosi i različite rizike.

    Zbog toga je, s ciljem zaštite digitalnih prava potrošača i kupaca, podele znanja o odgovornoj digitalnoj transformaciji, digitalnim proizvodima i uslugama, odgovornom komuniciranju, odgovornoj obradi podataka o ličnosti, etici i drugim elementima odgovornog savremenog poslovanja, prošle godine pokrenuta inicijativa „Ambasadori odgovornog poslovanja”, koja okuplja vodeće kompanije i poslovna udruženja u Srbiji. Inicijativu realizuju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID)Propulsion u saradnji sa Kancelarijom poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti i Udruženjem za usklađenost u poslovanju, a u okviru programa „Nova pismenost”.

    Program je okupio vodeće kompanije i poslovne asocijacije, lidere odgovornog poslovanja u Srbiji. Ambasadori odgovornog poslovanja, koje čine AstraZenecaHemofarmDelhaize SrbijaLidl SrbijaMobi bankaUniCredit bankaAdvokatska kancelarija „Marić, Mališić i Dostanić”A1FrikomNordijska poslovna alijansaE-commerce Association, kroz predavanja dele znanja o odgovornom poslovanju. U maju je započeta serija predavanja za mala i srednja preduzeća, koja se realizuju uz podršku Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED).

    Zaštita podataka

    Katarina Momić, Frikom

    Tema zaštite podataka je veoma bitna u današnje vreme, kada se naši podaci masovno obrađuju na različite načine. Kada kompanija vodi računa o poštovanju propisa iz oblasti zaštite podataka, tada dobija na vrednosti, dobija na značaju i uliva poverenje kako svojim zaposlenima tako i svim trećim licima. Poštovanje propisa i usklađeno poslovanje imperativ su savremenog poslovanja.

    Marija Kicović, UniCredit banka

    Za sve kompanije i preduzetnike veoma je bitno da budu usklađeni u poslovanju. To znači da je potrebno da posluju etički, u skladu sa najvišim standardima svoje struke kako bi zaštitili i svoju kompaniju i svoju reputaciju, ali i svoje poslovne partnere, klijente i sva treća lica sa kojima sarađuju. Podaci o ličnosti i njihova zaštita čine posebnu temu kojom se usklađenost u poslovanju bavi. Zaštita ličnih podataka Ustavom je zagarantovano pravo. Dakle, neophodno je da se kompanije i pružaoci usluga usklade sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti – ne samo zato što su zaprećene regulatorne sankcije već i zato što na taj način čuvaju reputaciju i ispunjavaju kriterijume održivog poslovanja.

    Miloš Bogdanović, Udruženje za usklađenost u poslovanju

    Tema zaštite podataka o ličnosti bitna je kako za one čiji se podaci obrađuju tako i za kompanije i državne organe koji obrađuju te podatke, te i za Poverenika koji vrši kontrolu i nadzor sprovođenjem Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Ovo, naročito u doba digitalne ere, kada imamo revoluciju u načinu na koji poslujemo, kada nam je sve dostupnije, što povlači sa sobom veći broj i više tipova podataka koji se obrađuju. To znači da svako od nas ima svoj digitalni profil na mrežama, te da, pored toga što imamo mogućnost da do nekog proizvoda ili neke usluge dođemo na lakši način, moramo znati koja su naša prava u pogledu obrade podataka o ličnosti, kao i kako da svoje podatke na pravi način zaštitimo.

    Miloš Bogdanović, Udruženje za usklađenost u poslovanju

    Miloš Bogdanović, Udruženje za usklađenost u poslovanju

    Dragan Vujić, Mobi banka

    Smatram da je vrlo značajno poznavanje pomenutih načela kako za shvatanje celokupne oblasti tako i za primenu zakona u konkretnim slučajevima. Ukoliko pažljivo proučite ta načela, zaštita podataka o ličnosti dobija jednu novu dimenziju i lica koja se time bave mogu da shvate šta je želja zakonodavca. Neophodno je da se mala i srednja preduzeća edukuju, spoznaju šta su to podaci o ličnosti, a onda usklade svoje poslovanje sa zakonom.

    Komuniciranje ka potrošačima

    Martina Petrović, Lidl Srbija

    Fokus onoga o čemu smo na predavanjima govorili je važnost odgovornog poslovanja, posebno sa aspekta njegovog potencijalnog uticaja na reputaciju kompanije. Kao neko ko se bavi komunikacijom, iz iskustva tvrdim da je komunikacija važna u svakom trenutku i kome god se obraćali. Zbog toga se u poslu vodim nekim principima, koji mogu poslužiti kao primer. Pre svega, sa stanovišta eksterne komunikacije, komunikacija treba da bude relevantna. U našem slučaju, to znači da pričamo onda kada zaista imamo šta da kažemo. Verujemo i u transparentnu komunikaciju, u kojoj potrošači, ili šira eksterna javnost, imaju pravo da znaju i razumeju šta se to odvija u kompaniji, posebno u onim segmentima sa kojima oni imaju direktno dodira. Imamo puno drugih primera značaja odgovorne komunikacije, od nezadovoljnog potrošača, do zaposlenih, institucija, itd. Svim malim i srednjim preduzećima bih poručila da sa puno pažnje i uvažavanja tretiraju svako lice, ne samo da bi sačuvali reputaciju kompanije, nego i zato što svako od pomenutih, kada su uvaženi, mogu biti najbolji ambasadori proizvoda ili usluge kompanije.

    Martina Petrović, Lidl Srbija

    Martina Petrović, Lidl Srbija

    Nevena Perović, Lidl Srbija

    Odgovorna komunikacija sa potrošačima prevazilazi puko poslovanje u skladu sa zakonom, koje je, naravno, premisa svakog uspešnog poslovanja. Međutim odgovorna komunikacija je više od toga. To je, zapravo, građenje odnosa poverenja između jedne kompanije i njenog potrošača / klijenta. Ta komunikacija podrazumeva da potrošač poznaje sve uslove na koje pristaje kada ulazi u poslovni odnos ili saradnju sa kompanijom. Cilj je građenje poverenja i, u krajnjoj liniji, zadovoljenje potrebe kupca ili potrošača kako se on nebi osetio prevareno. Sve to ima za posledicu dobru reputaciju kompanije, koja neminovno doprinosi uspešnom poslovanju kompanije.

    Nevena Perović, Lidl Srbija

    Nevena Perović, Lidl Srbija

    Digitalna transformacija

    Marko Kulić, Wolt

    Pandemija koronavirusa je suštinski promenila navike potrošačâ, zbog čega je neophodno da svaki biznis isprati te promene. Upravo zbog toga vidimo digitalizaciju kao jedan od ključnih alata za prilagođavanja novonastaloj situaciji. Stoga je savet svim predstavnicima malih i srednjih preduzeća da ulože svoje vreme, resurse i novac kako bi digitalizovali svoje poslovanje i kako bi išli u korak sa promenama i potrebama potrošačâ.

    Etičko poslovanje

    Sanja Komadina, Delez

    Pod etičkim poslovanjem bilo koje kompanije podrazumevamo ne samo usklađenost poslovanja sa važećim propisima nego i postupanje po određenim internim pravilima i procedurama, koje u nekim situacijama mogu biti i strože od postojeće legislative. Postupanje u skladu sa etikom podrazumeva primenu etičkih principa i u donošenju nekih najjednostavnijih odluka u svakodnevnom radu. Bitno je da se zaposleni uvek rukovode time da li je postupanje u skladu sa etikom, a to nikada nije previše komplikovan izbor, jer su etika i korektno poslovanje jedan skup opšteprihvaćenih normi, koje su svima poznate.

    Sanja Komadina, Delez

    Sanja Komadina, Delez

    Jelena Danilović Hemofarm

    Pojam usklađenosti poslovanja je relativno nov termin koji se pojavljuje u poslovnom svetu, a koji se svodi na korektno i pošteno postupanje. To podrazumeva način na koji se obraćamo svojim klijentima i potrošačima, te kako realizujemo različite poslovne aktivnosti. Poštovanje zakona se podrazumeva, ali nije dovoljno ispuniti samo taj zakonski minimum, već se voditi i principima korektnog i poštenog poslovanja. Tu se, pre svega, misli na adekvatan odnos prema ljudima, potrošačima, prirodi – dakle, na zaokruženost integriteta u poslovanju

    Jelena Danilović, Hemofarm

    Jelena Danilović, Hemofarm


    Inicijativu realizuju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion u saradnji sa Kancelarijom poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti i Udruženjem za usklađenost u poslovanju i naled, a u okviru programa „Nova pismenost”

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE