Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Povratak u kancelariju, zaposleni, veštine

    Ako želite posao na ova 3 pitanja morate pomalo i da LAŽETE: Saveti eksperta za zapošljavanje

    Svaki intervju za posao je stresan, ali saveti eksperta za zapošljavanje pomažu nam da damo odgovor na neka osetljiva pitanja.

    Boni Dilber, upravnica zapošljavanja u Zapieru, kompaniji u industriji automatizacije, ispričala je kako sa svojih devet godina radnog iskustva potpuno razume da kompanije žele da zaposle vrhunske talente koji će s vremenom rasti s njima i zato je sa Business Insiderom podelila kako oprezno odgovoriti na tri pitanja na razgovoru za posao, prenosi Poslovni dnevnik. 

    Zašto ste napustili prethodni posao?

    Loši odgovori su svi koji uključuju preterano negativan stav ili napadanje bivšeg poslodavca. Ako odgovorite previše negativno, kompanija u kojoj ste na intervjuu zapitaće se da li je bilo problema povezanih sa vama ili vašim radnim mestom. Takođe se mogu zabrinuti da ćete u budućnosti o njima tako negativno govoriti.

    Ovo su primeri loših odgovora:

    • ”Moj šef je bio prevelik mikromenadžer (preterano nadzirao i kontrolisao rad zaposlenih).”
    • ”Vođstvo kompanije nije imalo pojma šta radi.”

    Bolji primer tog odgovora stavlja fokus na ono što želite u ulozi za koju ste se prijavili. Dilber savetuje da ako spominjete prošlu firmu, neka to bude kratak i pozitivan odgovor.

    Ovo su primeri dobrih odgovora:

    • ”Sve je bilo odlično, ali hteo/htela sam preuzeti veći izazov.”
    • ”Iz bivše firme sam otišao/otišla, jer se nisam najbolje uklopio/uklopila u kulturu firme.”
    • ”Ono što sam tražio/tražila u toj poziciji nije se pokazalo onako intrigantnim koliko sam mislio/mislila da će biti. Voleo/volela bih pronaći nešto što će bolje odgovarati mojim interesima.”

    Zašto želite ovaj posao?

    Ako ste prilikom odgovora na ovo pitanje samo fokusirani na to šta ćete vi dobiti od rada u određenoj kompaniji, na primer u svom odgovoru spomenete samo dobijanje naknade i mogućnost rada na daljinu, oni koji odlučuju o vašem zapošljavanju mogu pomisliti da vam nije dovoljno stalo do tog posla.

    Zapamtite, oni traže nekoga ko će u odgovoru na ovo pitanje spomenuti više od plate i benefita, nekoga ko je istražio firmu, dobro razume čime se ona bavi i pokazuje entuzijazam.

    Ovo su primeri loših odgovora:

    • ‘Želim posao na daljinu kako bi mogao/mogla biti kod kuće s decom.”
    • ”Želim posao koji je dobro plaćen.”

    Ovo je primer dobrog odgovora:

    • “Uzbuđen/uzbuđena sam zbog mogućeg uticaja proizvoda koje kompanija kreira i stvarno želim biti deo toga.”

    Gde se vidite u budućnosti?

    Skupo je zaposliti i obučiti nekoga – kompanije se nadaju da će zaposliti nekoga ko će ostati dugoročno. Tokom razgovora za posao važno je izraziti svoje nade da ćete se dobro snaći u ulozi i dugoročno rasti s kompanijom. Kompanije su posebno oprezne kada se za posao prijavi neko ko je za njega prekvalifikovan – pomisle da bi mogao brzo otići.

    Recimo, neko je bio u upravi poslednjih pet godina i sada se prijavljuje za ulogu saradnika. Ako osoba kaže nešto poput “Nisam uspeo dobiti intervjue za menadžerske poslove, pa sam mislio pokušati s ovim poslom”, kompanija bi se mogla zabrinuti da će osoba otići prilično brzo, a zatim će je morati zameniti i obučiti opet nekog novog.

    Ovo su primeri loših odgovora:

    • “Nadam se prijeći u financije, ali te je poslove teško pronaći. Stoga sam spreman/spremna raditi ovu ulogu u odjelu podrške.”
    • “U budućnosti se nadam otići na diplomski studij.”

    Ovo je primer dobrog odgovora:

    • “Nadam se da ću ostati na ovom poslu sledeće dve do tri godine i želeo/želela bih istražiti mogućnosti upravnih pozicija ako je moguće.”

    Sitnice bi mogle biti presudne

    Na današnjem visoko konkurentnom tržištu rada, kompanije imaju izbor velikog broja kandidata i ponekad sitnice kao što su nedostatak entuzijazma ili nepoznavanje rada kompanije mogu postati razlog zašto niste odabrani za posao koji ste hteli.

    ”Podstičem ljude da istraže kompaniju pre intervjua, kako bi mogli doći i autentično govoriti o tome zašto žele tamo raditi”, poručila je Dilber.

    Poslodavci u Srbiji dobili NEPROLAZNU OCENU: Nema povratne informacije

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE