Ako imate saradnika sa kojim teško izlazite na kraj, ovo morate pročitati!
Piše: Hans Buster, osnivač Synergy Talents i profesionalni kouč
Da li u vašem okruženju postoji neko sa kime nikako ne možete izaći na kraj? Danas kaže jedno, a sutra drugo… ponaša se na određeni način koji vama nije baš jasan? Postoje ljudi sa kojima komunikacija ne teče baš glatko. Šta onda raditi i kako se postaviti? Kako izbeći nerviranje i nervozu kada morate da sarađujete sa takvim osobama?
Podeliću sa vama odgovor kroz priču inspirisanu jednim iskustvom sa saradnikom kojeg su svi smatrali velikim stručnjakom, ali istovremeno govorili da je veoma teška osoba sa kojom se ne može izaći na kraj.
Kada sam započeo direktnu komunikaciju sa tim saradnikom, prvo sam analizirao kakav je kao osoba, šta mu je važno, na koji način da mu pristupim, potrudio sam se da otkrijem kojim jezikom da mu se obraćam da bi me razumeo i da bismo došli do uzajamno korisnih rezultata.
Znao sam naravno da je njegov način komunikacije i poslovanja gotovo urezan u njegov DNK kroz tridesetogodišnje iskustvo. Takođe sam znao da posle toliko godina iskustva sigurno zna šta radi i šta dobro funkcioniše u svojoj branši.
Stoga sam mu pristupio sa poštovanjem, posvetio mu dosta pažnje kroz čestu komunikaciju (za koju je stalno isticao kako mu je važna), kroz postavljanje pitanja i traženje pojašnjenja. Bio sam veoma konkretan i svoje nedoumice izlagao i napismeno kroz čistu strukturu kako bih obema stranama pomogao da dođu do jasnih odgovora i smernica.
Uložio sam dosta energije i strpljenja kako bih oformio odnos koji donosi rezultate kojima obostrano težimo. Ne kažem da je bilo lako, ali ulog se isplatio.
Pouka priče:
Nađite razumevanje
Najpre morate da znate da vi ne možete da menjate ljude. Pojedinac može da se promeni samo ako sam to odluči. Šta onda možete? Iako se nekada čini nemogućim, morate da se trudite da ih razumete, nađete moguće razloge nečijeg ponašanja i najbolji način da komunicirate sa tom osobom.
Ljudi ponekad nemaju odgovarajući sistem poslovne komunikacije što dovodi do njenog odlaganja, izbegavanja saradnje i čini stvari težim. Kada ne znaju kako da vam priđu i odakle da počnu, ljudi se osećaju kao riba na suvom.
Uzmite stvar u svoje ruke
Umesto da prepustite stvar slučaju i da ostanete „na suvom“ gde ćete nastaviti da gubite živce, uđite „u vodu“ sa njima i metaforički rečeno, budite tamo gde je ta druga osoba. Slušajte, zapisujte beleške, pitajte da li je u redu da pošaljete nešto na proveru. Umesto da čekate da vam neko pruži informacije, vi sami postavljajte pitanja. Pomozite drugoj osobi tako što ćete kreirati sistem za komunikaciju umesto nje, olakšati joj posao i omogućiti da doda vrednost vašoj komunikaciji.
Ne nervirajte se
Nađite perspektivu koja će vam pomoći da se ne nervirate i da postižete bolje rezultate. Probajte makar na jedan dan da gledate stvari iz ugla vašeg šefa, klijenta ili kolege. Kontrolišite ono što možete a to je vaše ponašanje (ne menjanje drugih). Izgradite poverenje, budite strpljivi i pokažite empatiju.
Imate li i Vi nekoga teškog za saradnju? Kako izlazite na kraj sa njegovim/njenim ponašanjem?
Izvor: BIZLIfe