Pozorje otvara „Otac na službenom putu“
Međunarodni pozorišni festival Sterijino pozorje biće otvoren danas uveče predstavom Ateljea 212 „Otac na službenom putu“, po tekstu Abdulaha Sidrana, a u režiji Olivera Frljića.
Besedu na otvaranju 57. Pozorja govoriće dramski pisac i višestruki dobitnik Sterijinih nagrada Nebojša Romčević. Predsednik žirija je glumac Branislav Lečić, a članovi teatrološkinja i upravnica Hrvatskog narodnog kazališta Ana Lederer, reditelj iz Ljubljane Janez Pipen i lauretkinje Sterijinog pozorja, rediteljka Ana Tomović i dramska spisateljica Maja Pelević.
U ovogodišnju Selekciju nacionalne drame, selektorka Ksenija Radulović uvrstila je sedam od ukupno 70 pogledanih predstava, a osim predstavom „Otac na službenom putu“, Atelje 212 predstaviće se i predstavom „Plodni dani“, rađenom u koprodukciji sa Kulturnim centrom iz Pančeva.
Predstavom „Hipermnezija“, u režiji Selme Spahić, po dramaturgiji Nataše Govedarice i Filipa Vujoševića, na Sterijinom pozorju gostovaće koprodukcija Bitef teatra iz Beograda i Hartefakt fonda. U istoj koprodukciji u Selekciji nacionalne drame i pozorišta našla se i predstava „Radnici umiru pevajući“, rađenoj po tekstu Olge Dimitrijević, u režiji Anđelke Nikolić.
Na ovogodišnjem Pozorju publika će videti i novu predstavu dramske spisateljice Biljane Srbljanović „Život nije bicikl“ („Nije smrt biciklo da ti ga ukradu“) u režiji Anselma Vebera i u nemačkoj produkciji Šaušpilhaus Bohum.
Predstava „Bunar“, po tekstu Radmile Smiljanić i u režiji Egona Savina, rađena u koprodukciji Radionice Integracije i Fonda Krug, uvrštena je takođe u Selekciju nacionalne drame i pozorišta.
Na Pozorju će se predstaviti i Novosadsko pozorište (Ujvideki sinhaz) predstavom „Marat/Sad“ reditelja Andraša Urbana, rađena po tekstu Petera Vajsa.
Kako je ranije novinarima rekla selektorka Ksenija Radulović, većina predstava ima kao lajt-motiv porodične odnose, uz dominantno prisustvo oca kao figure. Osim toga, tematski okvir je sličan kao i prethodnih godina, budući da su se dramski pisci većinom bavili „problemima i izazovima života u savremenim uslovima tranzicione Srbije“, istakla je Radulović.
„To su i dalje posledice rata, ratnih razaranja i strahota na prostoru bivše Jugoslavije, tranzicije sa svim onim posledicama, bolnim i nimalo prijatnim za čitavo društvo i živote pojedinaca u njemu, ali i neodvojivi odnos politike i pojedinca“, dodala je selektorka.
Paralelno sa Pozorjem, odvijaće se i 14. Međunarodni simpozijum pozorišnih kritičara i teatrologa, čije je tema glumac u savremenom teatru, a koji će voditi pozorišni kritičar i teatrolog Ivan Medenica. Deo pratećeg programa biće posvećen desetogodišnjici smrti pozorišnog kritičara, dramskog pisca, pesnika, esejiste, pedagoga i dugogodišnjeg selektora i umetničkog direktora „Sterijinog pozorja“ Jovana Hristića.
Predstave će biti igrane u Srpskom narodnom pozorištu i u poslovnoj zgradi NIS-a na Bulevaru oslobođenja.
57. Sterijino pozorje biće zatvoreno 2. juna baletom „Mileva Ajnštajn“, prema motivima istoimene drame Vide Ognjenović, a u režiji Staše Zurovca.