Mala lampa osvetljava put ka uspehu Pixara
Pixarov revolucionarni put počeo je pre 25 godina sa kratkim filmom Luxo koji je pokazivao mogućnosti koje tehnologija, ali i ovaj studio pružaju, a nastavio se sa crtaćima kao što su: Toy Story, Cars, Wall-E , The Incredibles i 10 oskara.
Mala, nestašna lampa i njen otac su zvezde Luxo, Jr kratkog filma koji je postavio nove standarde u domenu animacije.
Volt Dizni je rekao: ’’Nadam se da nikad ne izgubimo iz vida jednu stvar, da je sve počelo od jednog miša’’. Za Pixar, sve je počelo od jedne lampe..
Pre 25 godina, avanture male lampe i njenog oca su imale premijeru na filmskim platnima Dalasa i učinile nešto što kompjuterske animacije do tada nisu uspele, a to je da nasmeju publiku. Prvi film od Stiv Džobsovog Pixara je bio najveća inovacija i uspeh još od Volt Diznija u 1930-im godinama.
’’Do te daleke 1986. godine, ljudi su gledali na kompjutersku animaciju kao na tehničku demonstraciju’’, rekao je Ed Kamul, predsednik Valt Dizni/Pixar studija.
’’Bez Luxa, ne bi bilo Vudija i Baza, Sulija i Majka, Remija, Wall-E, familije Incredibles i zato je lampa i dalje korporativni simbol’’, izjavio je zvaničnik Pixar studija. Laseter, koji je uradio Luxo-a kao vežbu iz modeliranja dok je radio za Lucasarts 1984. godine, sada je glavni kreativni direktor za Volt Dizni I Pixar studio.
’’Obožavam da oživljavam objekte, video sam lampu ispred sebe i odlučio sam da joj dam život, da je gledam kako se kreće i da postane zvezda mog kratkog filma’’, rekao je Laseter.
Inspiraciju za priču o maloj lampi i njenom ocu dobio je kada se njegov kolega Tom Porter pojavio sa svojim sinom u studiju. ’’ Bio je presladak, i tako sitan, pitao sam se kako bi izgledala mala lampa, beba lampa!?’’ Tada sam stvorio lik Luxa’’, dodao je Laseter.
S obzirom da je Pixar u to vreme bio većinski hardverska kompanija, i prodavao Pixar Image Computer, Laseter je morao da koristi kompjutere kompanije noću jer nije imao dovoljno uslova da stvori pozadinu niti pokrete kamere. Veliki uspeh Luxa je upravo usled njegove jednostavnosti usled koje su svi okrenuli fokus ka likovima.
Deirdre Warren, menadžer tehnološkog sektora u pixaru se priseća: ’’ Laseter bi ostavio poruku na mom stolu, DW, dodji i probudi me kada dođeš na posao’’.
’’Često bih ga našao ispod stola u vreći za spavanje. Bio je tamo nedeljama’’, kaže Deirdre Warren.
Na premijeri Luxa , Džim Blin, pionir kompjuterske grafike je došao do Lasetera sa pitanjem koje ga je iznenadilo: ’’Da li je veća lampa bila otac ili majka Luxu?’’
’’Očekivao sam tehničko pitanje, jako sam bio iznenađen ovime. U tom trenutku znao sam da smo zainteresovali publiku pričom i likovima, a ne kompjuterskom animacijom’’, rekao je Laseter.
Uspeh malog Luxa je bio propraćen serijom kratkih filmova poput Red Dreama, Tin Toya, Knick Knacka, u kojima je Pixar istraživao i razvijao kompjutersku animaciju, kao što je Dizni koristio ’’Blesave Simfonije’’ kao odskočnu dasku za Snežanu i sedam patuljaka.
Džobs, vlasnik Pixara je rekao: ’’Pixar je kompletna rupa bez dna za mene. Ulagao sam mnogo novca u njega, ali jedina svetla tačka su bili Džonovi kratki filmovi.’’
’’Uspeh kratkih filmova je doveo do želje Pixarovih radnika da naprave dugometražni film. Kada odete na projekciju Luxa, možete osetiti atmosferu koja nije mogla da se oseti nigde drugde. Tada smo rekli, hajde da probamo i videćemo gde će to da nas dovede. Devet godina kasnije, izdali smo Toy Story. ’’, rekao je Bil Rivs, tehnički direktor pri Pixar studiju.
Od tada, 12 pixarovih animiranih filmova su zaradili preko 6.5 milijardi dolara i osvojili 10 oskara. A sve je počelo jednom malo lampom….