Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Do boljeg poslovnog engleskog u 5 koraka

    Da li koristite engleski na svom poslu? Verovatno da, čim čitate ovaj tekst. Takođe, može se naslutiti da niste preterano zadovoljni kako vaš poslovni engleski zvuči. Dobre vesti za vas su te što je komunikacija u poslovnom okruženju vrlo često dosta jednostavnija i lakša od svakodnevne. Neformalni kontekst svakodnevne komunikacije je rasterećeniji i zabavniji, međutim može da obuhvata različite teme, a shodno tome i dosta reči i gramatičkih struktura sa kojima i ne vladate baš najbolje.

    Kada koristite engleski u poslovnom okruženju pred sobom imate jasno određen cilj – preneti ili zatražiti konkretne informacije. Osoba sa kojom komunicirate ima isti takav cilj, što znači da ste na istoj strani. Upravo zato ne treba da se opterećujete preteranom gramatičkom tačnošću niti eventualnim greškama, treba samo da se fokusirate da prenesete poruku i izvršite poslovni zadatak.

    Šta je potrebno za uspešnu poslovnu komunikaciju na engleskom?

    1. Opustite se
    Najvažniji deo svake komunikacije, bez obzira na to da li dobro vladate engleskim ili ne, predstavlja odsustvo treme i zabrinutosti. Osećaj straha i nelagode kada svoje misli izražavate na stranom jeziku je apsolutno opravdan, međutim, što ste opušteniji to će vam omogućiti da jasnije mislite i efikasno završite započet posao. Zapamtite da je u poslovnom kontekstu najvažnije jasno iskomunicirati poruku, pričati direktno i samouvereno, a to da li vam je sve gramatički pravilno upakovano, manje je bitno.

    2. Budite direktni
    Vreme je novac, tako da će svi biti zadovoljni kada im ne oduzimate mnogo vremena. Dakle, bilo da komunicirate usmeno ili pismeno, držite se konciznosti i što preciznije se izrazite, bez nepotrebnih uvoda i okolišanja. Mnogo je lakše čitati kratke i direktne mejlove, jer vam to pruža mogućnost da se više posvetite samom poslu i eventualnom rešavanju problema. Apsolutno svi će znati to da cene.

    3. Držite se jednostavnosti
    U poslu je vrlo važno da nema komplikovanosti. Takva treba da vam bude i komunikacija na engleskom. Izbegavajte duge rečenice, kompleksne izraze i nemojte pokušavati da vam iskazi budu previše složeni. Srpski jezik dozvoljava duže rečenice zbog padežnog sistema, jer znate šta se na šta odnosi kada je rečenica duga, dok u engleskom to nije slučaj. Dakle, kratke rečenice, sa jasnim fokusom i jednostavan vokabular su najidealnije rešenje.

    4. Tražite pojašnjenje
    Komunikacija je uvek dvosmerna, što znači da je apsolutno prihvatljivo i poželjno da zatražite pojašnjenje od sagovornika ukoliko nešto ne razumete. Nema potrebe da se pretvarate da ste nešto razumeli kada niste, jer će to otežati komunikaciju i potencijalno usporiti sam njen tok. U komunikaciji na stranom jeziku uvek postoji rizik od nerazumevanja ili nepreciznosti, tako da je traženje pojašnjenja neophodno.

    5. Napravite koncept
    Postoji nekoliko načina kako da organizujete šta ćete reći. Bilo da komunicirate usmeno ili pismeno, navedite po stavkama šta su ključne stvari koje želite da pomenete i tako ih i predstavite. Možete ih numerisati ili koristiti bullets, radi što bolje organizacije. Osim toga, biće vam lakše da ne lutate u improvizaciju, koja može da vam donese dosta nesigurnosti i potencijalnih grešaka.

    Da li je izazov koristiti engleski u poslovnom okruženju?

    PIŠE: Marija Živanović, profesor engleskog jezika
    Ako želite da vaš engleski bude još bolji pišite Mariji na [email protected]

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE