Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Medijima pada cena, novinarima draža otpremnina

    Od 72 državne medijske kuće, do sada su samo 22 dobile privatne vlasnike. Rok za privatizaciju je 31. oktobar i neće biti produžen. Nove vlasnike medija "čekaju" prazne redakcije.

    Novosadski Dnevnik prvi je medij koji je dospeo u treći krug privatizacije. Posle dva neuspešna pokušaja prodaje Dnevnika, Agencija za privatizaciju objavila je poziv za prodaju po ceni od blizu 2,5 miliona evra. Prva cena bila je 7,4, a druga 3,7 miliona evra, ali se niko nije javio.

    Ukoliko se do 26. oktobra ne pojavi kupac, besplatne akcije biće ponuđene zaposlenima, a četvrti scenario je gašenje medija. U drugom krugu neuspešna je bila još i prodaja Radio Sečnja, a Kopernikus je kupio jagodinski Novi put. Ostali tek čekaju otvaranje ponuda.

    Rok za privatizaciju curi, a i dalje je neizvesna sudbina desetina medijskih kuća. Od ukupno 72 medija koji su čekali privatizaciju, postupak je pokrenut za 50, a nove gazde našle su 22 medijske kuće.

    Ukupno 28 dospelo je u drugi krug prodaje, a Dnevnik i u treći. Akcije onih koji ne nađu kupce do 31. oktobra, biće besplatno ponuđene zaposlenima, a ako se država ni na taj način ne oslobodi vlasništva, mediji će biti ugašeni.

    Krajnji rok je 31. oktobar i on neće biti pomeran, kaže za Novosti državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja Saša Mirković.

    Važno je i da se u što kraćem roku razreši nesporazum Agencije za privatizaciju i Ministarstva privrede o tumačenju pravila o podeli besplatnih akcija, kako bi država u potpunosti izašla iz medija.

    Iako su 22 medija dobila nove kupce, nijedan do sada nije i formalno promenio gazde. Još traju provere i procedure.

    Očekujemo narednih dana da prvi mediji dobiju nove vlasnike. Agencija za sprečavanje pranja novca ima rok od 15, a Regulatorno telo za elektronske medije 20 dana, kažu u Agenciji za privatizaciju. Kada stignu sve saglasnosti, i ugovori će biti potpisani.

    Od ukupno 2.300 zaposlenih u 72 medija u vlasništvu države, pokrajine ili lokalnih samouprava, otpremninu je uzelo i napustilo radno mesto čak 870 radnika. Tako da, kada nove gazde preuzmu firme, suočiće se s praznim redakcijama.

    Signal su već ugasila tri medija – RTV Ćuprija, Radio Leskovac i Radio Jugoslavija. Pet medijskih kuća odmah se opredelilo za podelu besplatnih akcija – radio-televizije Vranje, Bor i Preševo, kao i TV Tutin i TV Smederevo.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE