Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pravila kojima Amazon ‘teroriše’ svoje zaposlene

    Amazon je ogromno i veoma teško mesto za rad, reklo bi se po pisanju New York Timesa koji otkriva taktike koje menadžment koristi da bi zaposleni radili više. Članak opisuje veoma napeto okruženje u Amazonu, gde zaposleni treba da „diplomatski bace ljude pod autobus“. Ova pravila pokazuju kako se od zaposlenih očekuje da smišljaju nove ideje i konstantno poboljšavaju posao.

    Opsednutost kupcem: Rukovodioci svoj rad započinju kupcem. Rade energično da zarade i zadrže poverenje kupca. Rukovodioci obraćaju pažnju i na konkurenciju. Ukratko, oni su opsednuti kupcima.

    Vlasništvo: Rukovodioci su vlasnici. Oni razmišljaju dugoročno i ne žrtvuju dugoročne vrednosti zarad kratkoročnih rezultata. Oni zastupaju ime cele kompanije, ne samo svoj tim. Oni nikad ne kažu “to nije moj posao”.
    Izmisliti i uprostiti: Rukovodioci zahtevaju inovaciju od svog tima i uvek nađu način da uproste. Oni prate i spoljašnja dešavanja, traže nove ideje svuda, i nisu ograničeni na “nije pronađeno ovde”. Kad radimo nove stvari, prihvatamo da ćemo možda biti neshvaćeni dugo vremena.

    U pravu, stalno: Rukovodioci su stalno u pravu. Imaju snažan poslovni sud, i dobre instinkte. Gledaju posao iz različitih uglova.

    Insistirati na najvišim standardima: Rukovodioci imaju visoke standarde – Mnogi ljudi mogu da pomisle da su ti standardi nerazumno visoki. Rukovodioci stalno podižu standard i omogućavaju veoma kvalitetne produkte i usluge. Omogućavaju da problemi ne stignu do kupca, a da pogrešne stvari budu popravljene.

    Zaposliti i razviti najbolje: Rukovodioci se dokazuju i kroz zapošljavanje i promociju. Prepoznaju izuzetan talenat i zapošljavaju ih. Rukovodioci proizvode rukovodioce i ozbiljno shvataju svoju ulogu onog koji podučava.

    Misliti veliko: Rukovodioci stvaraju i komuniciraju pravce koji donose rezultate. Razmišljaju drugačije i pronalaze načine da služe kupcima.

    Žica za akciju: Brzina je bitna u biznisu. Mnoge odluke i akcije su povratne i nije im potrebno studiozno razmišljanje. Cenimo proračunato preuzimanje rizika.

    Štedljivost: Dostigni više uz manje.

    Naučiti i biti radoznao: Rukovodioci nikada ne prestaju sa učenjem i uvek traže načine da napreduju. Radoznali su kada su u pitanju nove mogućnosti i načini da se one istraže.

    Zaraditi poverenje: Rukovodioci slušaju pažljivo, pričaju iskreno, i tretiraju druge sa poštovanjem. Veoma su samokritični, čak i kada je to čudno i ponižavajuće.

    Roniti duboko: Rukovodioci rade na svim nivoima, upoznati su s detaljima, stalno (se) preispituju, i vrlo su skeptični ako dođe do nekih neslaganja. Nijedan zadatak za njih nije nemoguć.

    Imati svoje mišljenje: Rukovodioci su dužni da s poštovanjem preispitaju odluke ako se ne slažu, čak i ako je to neprijatno ili iscrpljujuće. Oni ne prave compromise zbog društvenog jedinstva.

    Donositi rezultate: Uprkos preprekama, rukovodioci stvaraju prilike i nikada ne staju.

    Već letimičan pogled na ova pravila daje jasnu sliku o poslovnom okruženju u Amazonu.  Međutim, New York Times otišao je korak dalje i intervjuisao više od 100 bivših i sadašnjih radnika Amazona opisujući uslove u kojima nema empatije dok se ljudi zbog produktivnosti i efikasnosti teraju na rad do granica izdržljivosti. Članak nudi niz anegdota da bi opisao loše uslove rada, uključujući svedočenje žene s rakom dojke koja je stavljena u program "poboljšanja efikasnosti" i druge radnice koja je morala na poslovni put samo dan nakon pobačaja. Radnici su konstanto praćeni, unutar i van radnog vremena, meri se njihova produktivnost i uspešnost, a menadžeri brzo uručuju otkaze onima koji ne ispunjavaju stroge kriterijume. Osnivač Amazona Džef Bezos od svih zaposlenih očekuje da na elektronsku poštu odgovore odmah, čak i ako je ona stigla usred noći ili vikendom. Zaposleni dobijaju i podsticaj da prijave kolege u atmosferi koja promoviše bezočnu konkurentnost.

    Bezos je u pismu zaposlenima napisao da članak iz New York Timewsa “ne opisuje Amazon” kakvog on poznaje i pozvao radnike da “ako primete priče poput onih iz izveštaja, kontaktiraju odeljenje za ljudske resurse”, piše Guardian.

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE