Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ruska autoindustrija pred kolapsom

    Oštar pad rublje mogao bi da dovede do kolapsa ruske autoindustrije, koja se suočava s prepolovljenom domaćom prodajom.

    Zbog oslanjanja na inostrane proizvođače automobilskih delova, a usled razlike u valutnim kursevima, proizvođači su prisiljeni na podizanje cena automobila kako bi nadoknadili troškove. To ruske proizvođače čini nekonkurentnima na inostranom tržištu.

    Zemlja koja beleži ekonomski pad od 4,6 odsto u drugom tromesečju može očekivati dalje slabljenje nacionalne valute. “Ukoliko rublja nastavi da pada, tržište bi moglo pasti i do 30 odsto”, upozorio je VTB analitičar Vladimir Bespalov, prenosi Reuters.

    Nakon što se gotovo deceniju beležio rast prodaje veći od 10 odsto, ruska autoindustrija se sada smatra novom žrtvom ekonomske krize za koju su zaslužni pad cena nafte i teret zapadnih sankcija.

    Prodaja automobila na ruskom tržištu prepolovljena je u odnosu na vrhunac između 2012. i 2013. kada je Rusija zauzela mesto ispred Nemačke kao najvećeg evropskog tržišta.

    Jedan od razloga su rezanje plata i broja zaposlenih, te rast cena hrane za više od petine, što je oslabilo kupovnu moć. Istovremeno, ruski izvoz automobila je pao za 27 posto na 49.000 vozila u prvih šest meseci ove godine, pokazali su carinski podaci.

    Kurs prema dolaru trenutno je na 65 rubalja, dok je pre tri godine bio na 30 rubalja. Time je uvoz delova dvostruko skuplji. Proizvođači poput VW i Forda više od polovine delova uvoze, a tržišni lider Avtovaz, proizvođač Lade, petinu delova uvozi od ino-dobavljača. U prvom polugodištu prosečne cene automobila porasle su za 18 posto.

    Julija Dičenkova, direktorka zastupnika Mazde za rusko tržište, kaže kako su ruski proizvođači "dosstigli tačku u kojoj je dalja revizija cenovnika neizbežna".

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE