Krečili smo kancelariju. Zašto nećete da pišete o tome?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Krečili smo kancelariju. Zašto nećete da pišete o tome?

    Piše: Jelena Mikić, regionalni biznis direktor, Represent Communication

    Krečili smo kancelariju. Zašto nećete da pišete o tome? Deluje vam smešno, ali iznenadili biste se koliko često kompanije žele da u medije plasiraju informaciju koja jedva da ima malo više smisla od ove.

    Danas menadžment svake ozbiljnije kompanije, da ne pominjemo multinacionalke i domaće holdinge, znaju da je neophodno planiranje i upravljanje odnosima sa medijima. Jasno je da se potrošači, akcionari, pa i predstavnici državnih institucija, baš iz medija informišu o kompaniji. Dakle, nesporno je da firme moraju da budu u medijima. I to u pozitivnom kontekstu.

    Međutim, biti u medijima ne sme da bude sinonim za plasiranje baš svake informacije, koja možda zanima još samo ’direktorovu suprugu, a možda ni nju’.

    Ovo su najčešće greške koje kompanije prave u komunikaciji sa medijima. 

    NEDOSTATAK KONTINUITETA

    Plasirati jedno saopštenje nisu odnosi sa medijima, niti čini PR. Odnosi sa medijima imaju smisla samo ako im se posvećujete redovno, osluškujući potrebe medija. Odvojite vreme da saznate kakve su medijima informacije zanimljive, jer ih sigurno posedujete i kompaniju predstavite kao kredibilan izvor interesantnog materijala. Kolege iz medija će to više ceniti nego sporadična saopštenja.

    ONO ŠTO JE KOMPANIJI VEST, NIJE I ČITALAČKOJ PUBLICI

    Svima nam se dešavalo da nam uđe šef ili ako ste u agenciji, pozove klijenta i traži da plasiramo u medije neku informaciju, koja apsolutno nema nikakav značaj za širu javnost, niti je atraktivna urednicima za objavljivanje. Bez velikog pardona, interni stručnjak u kompaniji ili glavni Account u agenciji mora da ima autoritet da menadžmentu objasni kakva vest može da prođe. Kompanije često ispuste iz vida uređivačku politiku, koncept medija i potrebe čitalačke publike. Informacija da je vaš direktor posetio novu filijalu na severu Srbije nije interesantna čitaocima dnevnog lista, ali je korisno da je podelite sa zaposlenima – interna komunikacija je podjednako bitna. Ni jedna informacija ne treba da bude odbačena tek tako, ali je ključna razlika kako i kome ćete je plasirati.

    NOV APARAT ZA KAFU NIJE POVOD ZA KONFERENCIJU ZA ŠTAMPU

    Konferencija za medije je prevaziđena forma. Generalno, medije treba okupiti samo, i samo, i SAMO kada postoji dobar povod. A to je: nova velika investicija, planirani merdžer, izvanredno dobri poslovni rezultati ili u ekstremnim kriznim situacijama, kada se od kompanije očekuje da se ponaša odgovorno i transparentno komunicira (pljačka filijale sa smrtnim ishodom, velika finansijska pronevera). U protivnom, nemojte trošiti vreme kolegama novinarima, koje ionako nemaju. Takođe, imajte u vidu da je Beograd zatrpan dešavanjima počev od sednica Vlade preko nepredviđenih situacija kojih u milionskom gradu ima svakodnevno do dolazaka svetskih zvaničnika ili važnih dešavanja. Ako vam je važno (i jeste) da se sretnete sa medijima, bolje razmišljajte u pravcu nekih manje formalnih briefinga ili susreta sa urednicima – biće korisnije i vama i njima.

    MENADŽMENT NE BI TREBALO DA SE BAVI PR-om

    Sati top menadžmenta su jako skupi, njihovo vreme dragoceno, a ono za šta su stručni donosi firmi novac. Stoga, top menadžeri ne bi trebali da svoje vreme troše na planiranje odnosa sa medijima posebno ako za to postoji osoba koja se samo time bavi. Sa druge strane, idealna je situacija da je osoba za PR član menadžmenta i ima pristup svim informacijama. Na taj način će najlakše savetovati čelnika kompanije u vezi sa medijskim pojavljivanjem.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE