Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Američke aviokompanije traže zabranu za konkurente iz Persijskog zaliva

    Američke aviokompanije pokrenule su rat sa arapskim konkurentima predavši zahtev administraciji predsednika Baracka Obame da se Qatar Airwaysu, Etihad Airwaysu i Emiratesu zabrani ili barem ograniči poslovanje u SAD-u.

    Dokument od 55 stranica od tri najveće kompanije – Delte, American Airlinesa i United Airlinesa – koji optužuje arapske kompanije za nepoštenu tržišnu utakmicu jer one dobivaju državne subvencije, već je u Beloj kući. Američka vlada navodno se nalazi u vrlo delikatnom položaju jer je ovakav zahtev bez presedana, tvrde upućeni izvori Reutersa. Amerikanci tvrde da su tri kompanije iz Persijskog zaliva do sada od svojih vlada primile ukupno 42 milijarde dolara državnih subvencija, a koje su u suprotnosti sa sporazumom Otvoreno nebo. Drugi argument je da da Arapi zabranjuju sindikalno organizovanje svog letačkog i kabinskog osoblja, što im omogućava da na nižim platama uštede preko tri milijarde dolara.

    Međutim, britanski Financial Times je – blago rečeno – ismijao argumente američkih prevoznika. To posebno važi za prigovor o onemogućavanju sindikalnog organizovanja, pa FT podseća da je svega sedam odsto zaposlenih u američkom privatnom sektoru sindikalno organizovano. Što se tiče subvencija, treba podsetiti da su američke aviokompanije takođe dobijale subvencije, i to u iznosu od pet milijardi dolara. Predstavnici Etihada i Emiratesa već su dogovorili sastanak s američkim zvaničnicima u vezi ovog problema.

    Izvršni direktor Etihada James Hogan kazao je za Reuters kako je kompanija od države kao glavnog deoničara dobila kredite, a ne subvencije. Međutim, obe kompanije već su duže vreme na meti svojih zapadnih konkurenata. I nemačka Lufthansa te francusko-holandski Air France-KLM požalili su se Evropskoj komisiji na arapske kompanije. Ali, subvencije u avio industriji nisu novost. Problem je u tome što takvi slučajevi ne spadaju pod nadležnost Svetske trgovinske organizacije.

    Arapske aviokompanije već su dugo kost u grlu zapadnih kompanija zbog znatno veće konkurentnosti. Aerodrom u Dubaiju preoteo je lani londonskom Heathrowu titulu najprometnijeg u međunarodnom saobraćaju. Etihad, Qatar i Emirates jednostavno nude bolju i jeftiniju uslugu te koriste nove, štedljivije avione. Osim toga, arapske kompanije izvrsno su iskoristile geosaobraćajni položaj svojih zemalja. Bliski istok nalazi se na raskršću novog "Puta svile" između istoka i zapada, a postao je i prometni centar za subsaharsku Afriku.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE