Po čemu VW ozbiljno zaostaje za Toyotom?

Iako beleži rekordnu prodaju, Volskwagen muči niska profitabilnost s obzirom da prema jednom zaposlenom zaradi 343.000 evra, dok japanska Toyota zaradi 566.000 evra, koja uz to ima više od duplo veći profit po vozilu od VW.

Vodeći evropski proizvođač automobila, nemački Volkswagen prodao je prošle godine prvi put u svojoj istoriji više od 10 miliona vozila. Ta granica je dostignuta četiri godine pre nego što je predviđeno ambicioznim planom koncerna usvojenim 2008. godine.

Koncern, koji u Evropskoj uniji pokriva oko četvrtinu tržišta novih putničkih automobila, uspešno posluje. Njegov neto profit je za tri tromesečja prošle godine povećan skoro 30 odsto na godišnjem nivou, na 8,7 milijardi evra.

Ipak, Volkswagen je pogodilo ono što se zove "teškoće rasta". Muči ga pre svega niska profitabilnost njegove vodeće marke VW. Ona dostiže u proseku dva odsto, što je mnogo manje nego što ima japanska Toyota koja, obračunato prema jednom zaposlenom zaradi 566.000 evra, dok je kod Volkswagena to 343.000 evra.

Svaki prodati automobil Toyoti je 2013. godine doneo profit od 1.558 evra, a nemačkom koncernu samo 616 evra, izračunao je nemački Centar za automobilsko istraživanje.

Volkswagen, prema analitičarima, plaća za svoju "kompleksnost". Većina delova i komponenti se skupo proizvodi u okviru koncerna, što važi uglavnom za Nemačku. Na primer, fabrika u Kaselu, sa 16.000 zaposlenih, je druga najveća pod krovom VW, ali uopšte ne proizvodi automobile.

Predsednik upravnog odbora koncerna Volkswagen Martin Winterkorn objašnjava da je integrisani, u znatnoj meri samodovoljni koncern istovremeno jak jer ima pod kontrolom sve ključne tehnologije.

Međutim, troškovi rada u fabrikama VW koje proizvode komponente su u proseku 35 odsto viši nego kod nezavisnih isporučioca, tvrdi automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhofer sa Diuzburško-esenskog univerziteta. "Visoka stopa koncentracije povećava troškove koncerna i komplikuje mu ciljeve u rastu rentabilnosti", konstatuje on.

Winterkorn je još letos najavio obimni program ušteda, koji bi od 2015. do 2017. trebalo svake godine da donese uštede na troškovima od pet milijardi evra. Približno polovina navedene sume se odnosi na problematičnu marku VW.

Šef grupe je nedavno iznenadio izjavom da prestaje s "dualnim upravljanjem", jer je istovremeno vodio koncern i direktno odgovarao za vodeću marku. Upravljanje VW će preneti Herbertu Diesu, dosadašnjem šefu razvoja u bavarskom BMW. Nova "posada" će u upravni odbor Volkswagena sesti u oktobru.

Foto: Beta

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE