Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nekome baš `smeta` srpski Fiat

    Srbijom se poslednjih dana preko društvenih mreža pronosi "pouzdana informacija" da Fiat zatvara fabriku u Kragujevcu i proizvodnju modela 500L seli u Brazil.

    Ko i zašto lansira informacije ove vrste, ne zna se. Ono što se, međutim, u delu upućene javnosti zna, jeste da se radi o još jednoj u nizu besmislica kojima je Fiat ovde dočekan, i koje i dalje, šest godina nakon formiranja kompanije Fiat automobili Srbija, prate rad te fabrike, piše Danas.

    Nevolja je, ipak, u tome što, za razliku od upućene, preovlađujući deo domaće javnosti takve informacije neretko prima "zdravo za gotovo".

    Još veću nevolju predstavlja činjenica da se tim i takvim dezinformacijama zastrašuju kragujevački radnici koji umeju da prave automobile, ali ne i da tumače namere onih koji im, iz samo njima znanih razloga, sve učestalije "gase" fabriku.

    Pripreme za proizvodnju Fiata 500L u narednoj godonu počinju 9. januara. Tri dana docnije, fabrika startuje "punom parom", a očekuje se da u 2015. sa proizvodnih linija siđe nešto više 500L nego ove godine, kad je iz pogona izašlo i Evropi i Americi isporučeno preko 100.000 "velikih fića".

    Iz kompanije Fiat automobili Srbija, koja je, zbog praznika na zimskom kolektivnom odmoru do 12. januara, nema zvaničnih komentara poslednje najave "gašenja" FAS.

    Nedavno se, međutim, tim povodom oglasio Diego Velini, menadžer za poslovni razvoj i korporativne poslove koji je glasine o zatvaranju fabrike u Kragujevcu prokomentarisao pitanjem: "Znate li vi koliko to košta?"

    "Ko je taj koji to može da zatvori? U fabriku u Kragujevcu je uloženo 1,3 milijardi evra, a FAS je i generalni distributer i uvoznik svih marki vozila Fiatove automobilske grupacije. Model 500L je, nadalje, vrlo cenjen na tržištu, a najbolje se prodaje u Italiji, Nemačkoj, Španiji i Engleskoj", rekao je Velini.

    On je istakao da je u toku izrada plana proizvodnje za naredni period, koji još ne može da bude predstavljen javnosti, ali je on ubeđen da Kragujevac može da očekuje da Fiat "ovde donese novi model". Pre desetak dana, direktor FAS Francesco Ciancia izjavio je za Danas da "kragujevačka fabrika zaslužuje novi model".

    To smatraju i u sindikatu FAS, čiji predsednik Zoran Marković kaže da radnici očekuju da tokom sledeće godine dobiju zvaničnu najavu o proizvodnji još jednog modela u Kragujevcu. Podseća da je FAS nedavno dostigao bronzani nivo u proizvodnji automobila svetske klase, čime se, smatra, kvalifikovala za dobijanje novog modela.

    Cilj da Srbi vode fabriku

    Cilj Fiata je da Srbi budu ti koji će u skorijoj budućnosti da vode kragujevačku kompaniju. Na tome radimo i razvija se jedan broj menadžera, koji bi mogli da se prihvate tog zadatka, kaže Diego Velini, napominjući da FAS kontinuirano ulaže u obuku zaposlenih.

    Do sada je, prema njegovim rečima, organizovano više od milion sati treninga, a nekoliko stotina kragujevačkih radnika obučavano je u inostrantvu. Početkom jula prošle godine, u FAS je otvorena Akademija za obuku dilera i komercijalsta.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE