Air Serbia reklamira nešto što ne sme da prodaje?
Nacionalna aviokompanija Srbije, Air Serbia, nedavno je najavila ponovno uvođenje letova između Beograda i Zagreba. Letovi počinju 12. decembra, a dnevno će se između Beograda i Zagreba leteti dva puta.
Uz te letove, Air Serbia putnicima iz Zagreba nudi i nastavak leta iz Beograda prema 13 svetskih destinacija koje se nalaze u mreži njihove kompanije, piše Jutarnji list.
Dakle, putniku koji u Zagrebu kupi kartu za let Air Serbiom za, na primer, Abu Dabi kompanija omogućava check-in do krajnjeg odredišta njega i njegovog prtljaga iz Zagreba.
To je ovih dana potvrdio i Dane Kondić, generalni direktor Air Serbie: “Novi letovi će takođe omogućiti dvosmernu povezanost preko Beograda između Hrvatske, ostatka Evrope i značajnih globalnih destinacija”.
U call centru Air Serbie juče su listu pojasnili da putnik avionom Air Serbie iz Zagreba leti do Beograda, gde u delu za transfer putnika čeka svoj let. Potom ponovo seda u avion Air Serbie i leti do krajnjeg odredišta. U svrhu privlačenja putnika kompanija je krenula u reklamnu kampanju svojih usluga.
Međutim, Air Serbia je svoje usluge počela najavljivati pre nego što je za svoje aktivnosti u Hrvatskoj dobila dozvolu hrvatskih vlasti. Srpska kompanija je Hrvatskoj Agenciji za civilno zrakoplovstvo podnela zahtev samo za obavljanje letova između Zagreba i Beograda, a zahteva za prodaju karata nema. U Agenciji je Jutarnjem listu potvrđeno “da je rešavanje predmetnog zahteva kompanije Air Serbia u toku”.
Prema neslužbenim informacijama iz Ministarstva prometa Hrvatske, Air Serbia će moći obavljati letove između Zagreba i gradova u Srbiji, ali putnicima iz Zagreba neće moći prodavati avionske karte za letove preko Srbije za druga odredišta niti će putnici iz Zagreba u Beogradu smeti u transfer zoni čekati svoj sledeći let.
Naime, Srbija nije ispunila odredbe Sporazuma o uspostavi evropskog zajedničkog vazdušnog prostora koji je potpisala s EU kao pridružena strana. Spomenuti Sporazum, koji se kolokvijalno naziva “Otvoreno nebo”, najvažniji je dokument kojim se regulišu pravila na avionskom tržištu i jedino Evropska komisija može oceniti je li neka država ispunila njegove odredbe.
To znači, tvrde sagovornici lista u Ministarstvu prometa, putnik iz Zagreba može kupiti samo kartu do Beograda, gde će izaći iz aviona sa svim svojim stvarima i napustiti prostor za međunardone letove. Potom će se ponovo prijaviti za let do sledeće destinacije s kupljenom kartom u Beogradu.
Sagovornici Jutarnjeg tvrde da Air Serbia nikako ne može dobiti odobrenje za prodaju avionskih karata iz Zagreba za treće desetinacije preko Beograda. Kako je aviokompanija već počela prodavati karte za takve letove, mogla bi imati problema s Evropskom komisijom te se suočiti s pritužbama putnika kojima neće biti omogućena usluga koju su platili.
Foto: Beta