Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Snaga vizije bolje Srbije je naš najmoćniji pokretač

    O značaju poslovnih organizacija i neposrednijem kontaktu privrede sa predstavnicima državnih institucija razgovarali smo sa Majom Piščević, izvršni direktorom AmCham-a u Srbiji.

    Prema vašem mišljenju ni jedan zakon o radu ne može da bude magično rešenje za izlazak iz krize, ali je donošenje novog Zakona o radu prvi reformski korak Vlade Srbije. Da li su po vašem mišljenju usledili i naredni reformski koraci ili se možda sa reformama zastalo?

    Naravno da nema magičnih rešenja u vidu pojedinačnih mera koje bi dovele do izlaska iz krize. Uspešnost reforme zavisi od kompleksne liste preduslova, uključujući i precizan plan, pravilan redosled koraka, održivu dinamiku, kreiranje široke baze podrške za promene, odlučnost, i na kraju, ali ništa manje važno, percepciju pravičnosti.

    Za ocenu ovog reformskog poduhvata još je rano, ali je od presudne važnosti za uspeh bilo koje reforme, da se omogući intenzivan i otvoren kanal komunikacije između privatnog sektora i donosioca odluka o ekonomskoj politici zemlje i svim konkretnim rešenjima. Privatni sektor ima resurse, znanje i legitiman interes da se privreda pokrene. Država ima moć da svoje odluke sprovede, ali ih ona ne sprovodi u vakumu, neophodna joj je podrška privrede. Zato je obaveza države da zajedno sa kredibilnim sagovornicima, a to su pre svega odgovorna poslovna udruženja koja reprezentuju veliki broj uspešnih kompanija, radi na iznalaženju najboljih rešenja za koja će na ovaj način obezbediti podršku.

    Na šta vam prvo ukazuju američki privrednici kao problem u Srbiji, koji bi što hitnije trebalo rešiti?

    Na potrebu za većom predvidljivošću, na vladavinu prava, pre svega mislim na jako i nezavisno pravosuđe, i na jednake uslove za sve učesnike na tržištu.

    U kojoj meri AmCham može da omogući svojim članicama direktniji pristup kreatorima srpske poslovne politike? Da li organizovanje različitih dešavanja AmCham-a u tom pogledu pomažu, da se čuje reč privrednika?

    Američka privredna komora je glas privatnog sektora u Srbiji. Iz činjenice da pod svojim krovom okupljamo 190 kompanija, američkih, srpskih i međunarodnih i da kroz njih zapošljavamo preko 100.000 građana Srbije, proizilazi naše pravo i odgovornost da se zalažemo za bolje uslove poslovanja u Srbiji. Za ostvarenje ovog cilja koristimo sve transparentne kanale komunikacije uz značajnu podršku medija. Takođe, kad god je to moguće, nastojimo da pridobijemo podršku i drugih poslovnih organizacija kako bi kreirali što širu platformu za ostvarenje promena od značaja za celokupni privatni sektor kroz dijalog sa Vladom Srbije.

    Na koju akciju ili aktivnost AmCham-a ste posebno ponosni i smatrate da je najviše doprinela osnovnim ciljevima ove poslovne asocijacije?

    Nema jedne akcije, u pitanju je dugotrajno, dosledno i ponekad tvrdoglavo zalaganje za vrednosti u koje pre svega naši članovi, ali operativno i moj tim, brojni predstavnici kompanija, aktivni učesnici u tematskim radnim grupama, i ja, iskreno verujemo. Snaga vizije bolje Srbije je naš najmoćniji pokretač i upravo ta energija je u najvećoj meri bila preduslov svakog pojedinačnog  uspeha koji smo kao organizacija ostvarili.

    Ako bih ipak izdvojila jednu inicijativu, onda bi to svakako bilo naše mezimče, naš AmChamps. U pitanju je jedan potpuno jedinstven edukativni program koji je omogućio da 20 vrhunskih studenata Beogradskog univerziteta i 20 sjajnih mladih menadžera, tokom čitave 2014, zajedno stiču nova znanja i iskustva, da se druže i međusobno pomažu. Ideja je da kroz ovaj program unapredimo praktična znanja i veštine tih mladih ljudi da bi lakše studenti našli posao, a da sa druge strane mladi menadžeri napreduju u poslovnom svetu. Posebno smo ponosni što je veliki broj naših studenata već dobio posao u nekoj od kompanija članica AmChama. Sa tim programom nastavljamo i ove godine i upravo smo u fazi selekcije nove generacije studenata.

    Da li imate saradnju sa kolegama iz regiona i u kojoj meri je poslovno okruženje u tim zemljama slično ili različito za američke kompanije?

    AmCham Srbija je deo globalne mreže AmCham-ova, ukupno 115 u 108 zemalja. Sto se tiče evropskog dela, naša mreža broji 35 AmCham-ova koji blisko sarađuju, pomažu širenje i promociju kompanija članica u regionu i Evropi i razmenjuju najbolje prakse. Ova jedinstvena mreža organizacija predstavlja značajan potencijal koji iz godine u godinu sve više koristimo pomažući našim članovima da se u bilo kom delu Evrope osećaju kao kod kuće.

    Planovi aktivnosti AmCham-a u Srbiji

    U toku su pripreme za najveći i najambiciozniji projekat koji smo do sada realizovali. Regionalna inicijativa pod nazivom NEW SEE – See the Potential, okupiće od 26 do 27. marta 2015. u Beogradu, najuspešnije kompanije iz čitavog regiona jugoistočne Evrope koje pokriva teritoriju od 55 miliona ljudi. Ovim zajedničkim poduhvatom deset AmCham-ova iz regiona, za koji smo dobili podršku premijera Aleksandra Vučića, želimo da potencijalnim globalnim investitorima predstavimo NEW SEE region kao jedinstvenu investicionu destinaciju i da im pružimo svu potrebnu pomoć za nesmetani ulazak na srpsko tržište, kao i uspešno širenje poslovanja u regionu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE