Unapređenje struke i poslovnog okruženja
I&F McCann Grupa već 17 godina uspešno posluje u Srbiji i Makedoniji, a danas, kroz agencije članice, prisutna je i u Crnoj Gori, Albaniji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Kao jedan od vodećih komunikacionih sistema, prateći poslovne potrebe klijenata sa jedne strane, a sa druge samog tržišta, opredelili su se za aktivno prisustvo u zemljama regiona.
„Samim tim su naši klijenti dobili integrisanu uslugu, koja prepoznaje potrebe njihovih brendova na regionalnom nivou, a u isto vreme je u skladu sa njihovim poslovnim planovima i strategijama, koje sve više region posmatraju kao jedinstveno tržište sa približno trideset miliona potrošača sličnih navika”, ističe Tijana Škorić Tomić, Executive Director & CFO I&F McCann Grupe. Agencije koje posluju u okviru I&F McCann Grupe deo su McCann Worldgroup, jedne od najvećih međunarodnih mreža komunikacionih agencija. Kao delu McCann Worldgroup, dostupni su im iskustvo i znanje sa razvijenih svetskih tržišta.
Zahvaljujući tome, kao i velikom iskustvu u dugogodišnjem radu sa vodećim svetskim, regionalnim i lokalnim partnerima, tim iz Beograda, kroz svakodnevnu komunikaciju sa timovima lokalnih agencija iz regiona, primenjuje svetske standarde i znanje i na tim tržištima, poštujući sve lokalne specifičnosti i potrebe klijenata, pri tome angažujući lokalne talente i ekspertizu.
To se pokazalo kao dobar recept za kreiranje i realizaciju uspešnih i efikasnih kampanja, o čemu svedoče poslovni rezultati njihovih klijenata, kao i nagrade koje su osvajali poslednjih godina – među kojima su najprestižnija dva Kanska lava (McCann Skopje i McCann Beograd), nagrade na Golden Drum festivalu, kao i ovogodišnja nagrada koju je McCann Beograd dobio kao najbolja agencija u regionu. Za I&F McCann Grupu značajan instrument za unapređenje poslovnog ambijenta predstavlja aktivno učešće u radu poslovnih i strukovnih udruženja. Od osnivanja su članovi i aktivno uključeni u rad svih ključnih poslovnih i strukovnih asocijacija koje posluju na srpskom i tržištima regiona.
Novi vidovi saradnje
Sa ciljem pružanja podrške studentima i mladim talentima, kao i kolegama zaposlenim u agencijama u sastavu I&F McCann Grupe, već drugu godinu sarađuju sa beogradskom ustanovom kulture Parobrod. Na taj način uspešno razvijaju jedan vid JPP (Javno-privatno partnerstvo), a u ’Parobrodu’ su pronašli sjajnog sagovornika, ambijent i podršku za programe edukacije, izložbe, predavanja.
„Prepoznajući i poštujući moto ’A leader in change’ i shvatajući važnost i neophodnost onoga što tim AmCham-a u Srbiji i regionu sprovodi, jedna smo od prvih agencija koja je postala članica Američke privredne komore. Transparentno povezivanje privatnog, poslovnog sektora sa državnom administracijom, a sa ciljem unapređenja i razvoja tržišta i poslovnog ambijenta, prepoznali smo i kao deo naše misije. Kao jednu od potvrda ovakvog stava, navela bih ovde i reči Dominika Lylea, predsednika EACE-a, koji ističe da je jedno istraživanje McKinseya pokazalo da je advertajzing sektor, u poslednjoj dekadi, u razvijenim svetskim ekonomijama – G20, uticao na rast BDP-a u proseku za 15 odsto”, naglašava Tijana Škorić Tomić. Vodeći se geslom da živimo u vremenu stalnog učenja i usavršavanja, kontinuirano ulažu u procese edukacije kako interno, tako i eksterno. Uključeni su u kreiranje i realizaciju projekta AmChamps. U programima edukacije učestvuju i kroz rad drugih asocijacija i u saradnji sa obrazovnim institucijama. Posebno su ponosni na interni talent/trainee program – kroz koji je prošlo više desetina mladih, od dizajnera, preko istraživača, stratega, planera, account-a, a neki su se, nakon završetka programa i zaposlili u agencijama.
„Ma koliko u ovom momentu, zbog ekonomske krize i smanjenih budžeta, izgledalo da je komunikaciona struka na neki način izmeštena iz fokusa privrede, iskreno verujemo da je baš u takvim uslovima više nego neophodna. Njeno unapređenje u smislu regulative i samoregulative od ključnog je značaja, jer jedino etičkim poslovanjem možemo da očuvamo struku i skrenemo pažnju na njenu neophodnost u ovo vreme.
Aktivno smo uključeni u projekte koje AmCham realizuje sa ciljem podrške i pomoći u sprovođenju privrednih reformi u Srbiji, kao i u promeni regulative koja se direktno odnosi na industriju tržišnih komunikacija. Kao aktivni članovi IAA, jedan smo od inicijatora procesa uvođenja samoregulative i usvajanja Nacionalnog kodeksa marketinških komunikacija. Verujemo da samoregulativa treba da ima vodeću reč, jer počiva na potrebi i težnji struke, da samostalno, pored zakonskih rešenja, uredi, edukuje i unapredi struku u kvalitativnom smislu”, ističe Vanda Kučera, Corporate Affairs Director u I&F McCann Grupi.