Izazovi i mogućnosti outsourcing industrije u Srbiji
Koje su specifičnosti outsourcing industrije sa kojima se Sitel susreće u Srbiji i na koje izazove najčešće nailazite?
„Otvaranjem novih lokacija kao što je Srbija, Sitel pomaže svojim klijentima da optimalnije posluju, smanje svoje troškove i u okviru iste tržišne utakmice stvore značajnu kvalitativnu razliku u odnosu na svoju konkurenciju kroz pružanje odlične brige o korisnicima“, kaže za BIZLife Aleksandra Petrović Site Director Sitel Srbija.
Sitel se odlučio da otvori novu lokaciju u Srbiji nakon opširne potrage i evaluacije nekoliko različitih zemalja u EMEA regionu. Srbija je mogla da ponudi sve što je Sitel tražio na jednom tržištu: obrazovanu radnu snagu koja govori strane jezike, robusnu telekomunikacionu i IT infrastrukturu, kao i političku stabilnost.
„Od početka poslovanja Beogradu, kontinuirano rastemo i proširujemo svoj portfolio klijenata i usluga koji sada uključuje vodeća rešenja za customer experience menadžment prilagođen specifičnim potrebama različitih industrija.
Ipak, kako je istočna Evropa trenutno ključno near-shore tržište koje nudimo našim globalnim klijentima, moramo priznati da trenutno postoje limiti da adekvatno odgovorimo na rastuće poslovne potrebe za zapošljavanjem novih kadrova“, kaže Petrović.
„Tokom procesa regrutacije u Sitelu, fokus je na odličnim veštinama komunikacije i pružanja usluge, kao i fluentnosti stranog jezika koji kandidat mora da poseduje. Uspostavili smo i trening program koji pomaže našim zaposlenima da dalje razvijaju svoje veštine. Povezujemo se i delimo iskustava sa kolegama u okviru globalne Sitel zajednice, kako bi dodatno unapredili edukativne standarde. Uspeh Sitela u Beogradu koji je počeo sa radom pre tri godine to potvrđuje“, ističe Petrović.
Kultura Sitela, prema njenim rečima, zasnovana je na integritetu, odgovornosti, otvorenoj komunikaciji, timskom radu i odličnoj brizi o korisnicima.
„Investirajući u četiri osnovna elementa Sitel Brenda – ljudi na prvom mestu, operativni kvalitet, razmena znanja i saradnja, globalna snaga sa lokalnom fleksibilnošću – trudimo se da dodamo vrednost ne samo našim klijentima, već i zaposlenima“, naglašava sagovornik BIZLife.
Potrebe Sitela su kandidati čije je poznavanje stranog jezika na izuzetno visokom nivou. Očekuju se kandidati koji se tokom rada uspešno snalaze u istovremenom obavljanju više zadataka. Saradnici Sitela treba da pokažu empatiju prema sagovorniku, aktivno i strpljivo slušaju, kako bi dao pravo blagovremeno rešenje za korisnikov problem na nematernjem jeziku.
HR tim se ponekad nađe u situaciji da ne može da identifikuje dovoljan broj kandidata sa realno zadovoljavajućim nivoom poznavanja jezika. Zatim, kandidati su neiskusni u poslovnoj komunikaciji, i pisanoj i usmenoj, i nemaju radnog iskustva u velikim, dinamičnim poslovnim sistemima.
„Outsourcing industrija je nova na srpskom tržištu. Od 2011. Sitel je prva globalna kompanija u Srbiji u ovaj oblasti. Za tri godine Srbiju sve više prepoznaju kao destinaciju za ovu industriju, međutim, na tržištu je sve manje dostupnog, kvalitetnog kadra. Nažalost, lokalni potencijalni kadar je nedovoljno informisan o svim mogućnostima koje im pruža rad u ovoj industiji, kao i prilici da se kroz to iskustvo dalje razvijaju u savremenom poslovnom okruženju“, naglašava Petrović.