
Henkel investirao u Srbiji više od 140 miliona evra
Privatizacija kruševačke Merime se smatra jednom od najuspešnijih u Srbiji, do današnjih dana, ističe Gordana Brašić, predsednica Henkel Srbija.
Henkel je među prvim nemačkim investitorima došao u Srbiju. U kojoj meri se poslovna klima u zemlji promenila?
Srpsko tržište, kao i svetska, u velikoj meri je pogođeno globalnom ekonomskom krizom. To je dovelo do toga da poslovna klima u našoj zemlji postane vrlo promenljiva i puna izazova, ali Srbija ima veliki potencijal koji pruža dosta prilika za razvoj i unapređivanje. Na prvom mestu, verujemo u moć lokalnog poslovanja, menadžment i kvalitet naših zaposlenih. Taj tržišni potencijal u Srbiji prepoznat je pre 12 godina, kada je i doneta odluka da se privatizuje kruševačka Merima, što se pokazalo kao odličan poslovni potez. Privatizacija Merime se smatra jednom od najuspešnijih u Srbiji, do današnjih dana.
Henkel Srbija je danas regionalni centar za snabdevanje i izvozi svoje proizvode u više od 20 zemalja regiona i Evropske unije. To pokazuje da smo, zahvaljujući sve povoljnijem poslovnom okruženju, postali značajan faktor u ukupnoj srpskoj privredi. Tokom proteklih nekoliko godina predstavili smo nekoliko novih proizvoda i investirali u poboljšanje naših proizvodnih i skladištenih procesa. Time je Henkel Srbija postao vredan i važan deo velike svetske Henkelove porodice.
Po Vašem mišljenju koliko će najnovija dešavanja u Srbiji usporiti privredni rast zemlje, i kako će se kompanije snaći u ovom periodu?
Elementarne nepogode koje su pogodile Srbiju svakako će imati uticaj na privredni rast ekonomije u zemlji i možemo očekivati prilično dug oporavak. U predstojećem periodu saniranja posledica, kompanije koje posluju u Srbiji će biti značajna podrška u obnovi kako privrede, tako i privatnih domaćinstava.
Henkel Srbija od početka vanredne situacije aktivno učestvuje u pružanju pomoći ugroženima. Uz podršku naše centrale iz Beča, obezbeđeno je 100.000 evra za donacije u robi. Do kraja maja je isporučeno više od 33 tone proizvoda za čićenje i ličnu higijenu centrima Crvenog krsta, a deo sredstava odvojen je za donacije u građevinskom materijalu koje će biti realizovane kada počne period obnove porušenih i oštećenih objekata.
Istovremeno, mi ćemo kao kompanija nastaviti da ispunjavamo zacrtane ciljeve u svom poslovanju u Srbiji koji, između ostalog, podrazumevaju dalja ulaganja u razvoj, jer je to jedini način da se prevaziđe trenutna situacija i nastavi sa životom i poslovanjem.
Henkel je krajem 2013. najavio ulaganje u fabriku u Kruševcu od 30 miliona evra i otvaranje novih 100 radnih mesta. Kolika su ukupna ulaganja Henkela do sada?
Iznos koji pominjete je deo poslednjeg investicionog ciklusa u proširenje proizvodnje u našoj fabrici u Kruševcu. Krajem ove godine planiramo otvaranje novog proizvodnog pogona što će stvoriti mogućnost zapošljavanja oko 100 novih radnika. Nedavno smo, takođe, završili izgradnju i svečano otvorili novo skladište u fabrici u Kruševcu, investiciju vrednu više od četiri miliona evra. Od svog dolaska u Srbiju, Henkel je investirao više od 140 million evra na srpskom tržištu, šireći proizvodne kapacitete i beležeći izvanredne rezultate u održivoj proizvodnji. Henkel Srbija snabdeva više od 55 miliona potrošača iz svojih fabrika u Inđiji i Kruševcu.
Koji su budući planovi Henkela u Srbiji?
Henkel ostaje fokusiran na razvoj i investicije, tako da će naš svakodnevni strateški pristup i dalje uključivati kontinuirana ulaganja u modernizaciju proizvodnje, najsavremenije tehnologije i održivi razvoj, u cilju postizanja što boljih poslovnih rezultata i zadovoljenja potreba naših klijenata i potrošača.
Naša vizija je da nastavimo da razvijamo dostignuća ostvarena u dosadašnjem poslovanju u Srbiji. U prethodnoj godini zabeležili smo rezultate kojima možemo da budemo zadovoljni i u potpunosti ostajemo posvećeni ostvarivanju zacrtanih ciljeva. Henkel Srbija će nastaviti dalje da se razvija zahvaljujući ulaganjima koja planiramo i u budućnosti.
Iskustvo Henkela na globalnom nivou pokazalo je da su inovacije jedan od najvažnijih faktora za uspešnost čak i u teškim makroekonomskim uslovima. Trudimo se da klijentima i potrošačima ponudimo individualizovana rešenja, dok u isto vreme razvijamo vodeće tehnologije što povećava značaj i vrednost investicija za tu oblast.