Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    DHL najbolji poslodavac među malim i srednjim preduzećima

    Uspešnost kompanije može da se meri na mnogo načina, ali deo koji je možda najteže meriti, a najviše doprinosi uspehu kompanije, jeste posvećenost zaposlenih da aktivno učestvuju u postignuću uspeha kompanije, ističe Duška Babić, HR direktor DHL-a u Srbiji.

    Po vašem mišljenju, šta je bilo presudno za ovako laskavu titulu?

    To je razlog što smo posvetili toliko pažnje investiranju ne samo u razvoj naše globalne mreže, već značajno i u razvoj zaposlenih i njihovu motivaciju. Izazovi u savremenom poslovanju su mnogobrojni gde se uglavnom rukovodimo postignućima koja se izražavaju brojkama, profitom, ali magični krug uspeha zaista isključivo vodi preko MOTIVISANIH ZAPOSLENIH koji pružaju fantastičnu uslugu, time obezbeđuju lojalnost naših klijenata, koji naravno utiču na stvaranje naše profitabilne mreže. To vodi u krug, daljem investiranju u MOTIVISANE ZAPOSLENE, koji sve ovo i omogućavaju.

    Koji faktori najviše utiču na zadovoljstvo zaposlenih u određenoj firmi?

    Uspeh naše kompanije na polju zadovoljstva zaposlenih je nešto na šta smo se već navikli i održavanje tog nivoa motivacije zaposlenih koji su posvećeni i entuzijastični u želji da aktivno doprinose uspehu kompanije jeste naša svakodnevna praksa.

    Ali to je dug proces. Organizaciona kultura u velikoj meri proističe iz interne komunikacije koja u sebi sadrži bezbroj elemenata. Veliki broj kompanija ima uglavnom sve ili makar većinu medija interne komunikacije koje aktivno koristi, kao što su: oglasne table, intranet, forumi, interni časopis, sastanke svih zaposlenih, i mnoge druge. Po meni, izuzetno je važno da se svi ti mediji stave u pravi kontekst i da postoji usaglašenost, kongruentnost između onoga što se formalno sprovodi, radi, priča sa onim što se istinski oseća i u šta se zaista iskreno veruje.

    Ako na svim nivoima rukovođenja imamo ljude koji brinu o poslovnim rezultatima i pri tome imaju razvijenu emocionalnu inteligenciju i jak sopstveni integritet vi imate osnovne elemente u ostvarivanju zadovoljstva zaposlenih. U okviru ovog istraživanja zaposleni izražavaju svoje mišljenje o aktivnom liderstvu, koje je po meni ključ uspeha o kome mi danas pričamo.

    Ukoliko sve to radi, rukovodilac će od svojih zaposlenih dobiti poverenje koje generiše nove vrednosti. U izveštaju Aon Hewitt iz 2013. kaže se da jedan odsto uvećanje na polju zadovoljstva zaposlenih daje 0,6 odsto povećanja u prodaji.

    U DHL-u svaka priča o uspehu, o postignutim rezultatima počinje od motivisanih zaposlenih. Naša kultura rukovođenja bavi se, pre svega, aktivnim liderstvom, koje ima za cilj da kroz poštovanje koje ukazujemo jedni drugima, ne kompromitujući rezultate, motivišemo zaposlene da u svakom trenutku budu posvećeni besprekornoj usluzi koju pružaju našim klijentima.

    Koje su to korporativne vrednosti koje neguje DHL?

    Verujem da se naše korporativne vrednosti ne razlikuju mnogo od drugih multinacionalnih kompanija. Osnovna vrednost po meni jeste poštovanje koje ukazujemo jedni drugima i zahvalnost koju izražavamo jedni drugima za dobro obavljen posao. Korporativne vrednosti pokrivaju pre svega posvećenost pružanju besprekorne usluge kako bismo naše klijente učinili uspešnim, integritet, društvenu odgovornost, preduzetničko delovanje, otvorenost. Ubeđena sam da nije teško sve ove vrednosti usvojiti kao mrtvo slovo na papiru, ali pravi je izazov živeti te vrednosti, i to svakog dana u svakoj interakciji sa našim internim i eksternim klijentima. Tek onda te vrednosti imaju smisla.

    U kojoj meri je DHL posvećen stručnom usavršavanju svojih zaposlenih?

    Svaki zaposleni u DHL Express-u ima najmanje dva pasoša. Jedan koji nam omogućava da upoznajemo nove zemlje, ljude i obogaćujemo svoje životno iskustvo i drugi ’pasoš do uspeha’, koji svim zaposlenima obezbeđuje putovanje kroz koje stiču znanja i veštine kako bi bili prepoznati kao SERTIFIKOVANI MEĐUNARODNI STRUČNJACI. U pasošu se nalaze pečati koji govore o razvoju karijere svakog zaposlenog. Čitav program predstavlja jedinstvenu platformu, kombinaciju najsavremenijih metoda učenja, ali i motivacioni program koji je potpuno identičan u svih 220 zemalja gde DHL Express posluje. U ovaj program uloženo je 75 miliona evra i predstavlja posvećenost kompanije u smislu razvoja zaposlenih. Cilj programa jeste da svaki zaposleni od kurira pa sve do prvog čoveka u kompaniji postane pouzdani savetnik našim klijentima i ima veoma ozbiljna znanja iz domena logistike. Pored znanja koje je minimalni zajednički imenitelj za svakoga bez obzira na to koje radne zadatke zaposleni izvršava na svom radnom mestu tu su i mnogobrojne specijalističke obuke koje svakom zaposlenom pre svega ulivaju samopouzdanje, ali i realno znanje za koje verujemo da je značajan pokretač i motivator zaposlenih. Zašto je ovaj ceo program značajan za nas? Zato što motiviše zaposlene, oni su ponosni na to što rade za DHL, a kroz dobijena stručna znanja osećaju se zaista stručnjacima u oblasti kojom se DHL bavi.

    Koliko DHL radi na obuci mladih, i koliko je studenata kod vas prošlo praksu? Koji broj njih je u DHL-u našao zaposlenje?

    Naše angažovanje u partnerstvu sa različitim studentskim organizacijama kao i visokoškolskim ustanovama traje preko 20 godina. To je za nas pre svega ogromno zadovoljstvo u smislu rada sa mladim ljudima koji su uvek spremni za nove izazove, motivisani, vredni, predani i moram priznati da je za mene lično ovakva saradnja mnogo više od poslovnog odnosa. Doživljavam ga pored profesionalnog i veoma lično, jer se radujem svakom pojedinačnom uspehu mladih ljudi koji su bili u nekoj vrsti aktivnih interakcija sa našim menadžmentom i verujem da smo bar malo doprineli često izuzetnim rezultatima koje postižu u našoj zemlji ali i inostranstvu. Rad sa mladim ljudima je obostrano inspirativan.

    Broj mladih ljudi koji su obavili neki vid stručne prakse i usavršavanja je veliki ali s obzirom da kompanija u periodu od 2008. ima veoma skroman rast u broju zaposlenih  zadovoljni smo što i u takvim okolnostima imamo praktikante koji su deo našeg tima.

    Verujem da ćemo kroz ovakvu vrstu podrške mladim ljudima obezbediti kvalitetniju budućnost ne samo za ove mlade ljude već i za čitavo društvo u kome će ovakvi talenti zasigurno uskoro delovati kao agenti promene. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE