Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Malim kompanijama sve teže na Facebooku

    Skorašnje promene u načinu na koji Facebook bira vesti za news feed prilično otežavaju malim kompanijama da svojim najnovijim aktivnostima dopru do klijenata.To izaziva negodovanje vlasnika biznisa koji se sada osećaju pritisnuto da plate reklamiranje kada su do nedavno imali besplatan pristup javnosti preko ovog društvenog giganta, koji tvrdi da ima više od milijardu aktivnih korisnika mesečno. 

    Jedna ketering kompanija, prilično uznemirena novonastalom situacijom, je otišla toliko daleko da je javno raskrstila sa Facebookom.

    Sa druge strane, Peter Shankman, autor knjige Nice Companies Finish First: Why Cutthroat Management Is Over—and Collaboration Is In, tvrdi da je bilo samo pitanje vremena kada će male kompanije početi da plaćaju svoje prisustvo na Facebooku. U odbranu Facebookovih promena u algoritmu, koji mala preduzeća nalaze nemilosrdnim, Shankman kaže “Njihov posao je da donesu novac akcionarima, a to rade tako što pronalaze nove načine da ostvare prihode. Činjenica da vlasnici malih kompanija misle da im pripada pravo da večno svoj posao besplatno reklamiraju na Facebooku  je u najmanju ruku naivno razmišljanje. “

    Mada, činjenica je da se malim kompanijama godinama govorilo da bi trebalo da koriste društvene mreže u svom poslovanju kako bi na lak i besplatan način došli do novih mušterija.

    „Facebook nikada nikome nije obećao da će svi koji ’lajkuju’ stranu njihove kompanije automatski dobijati svaku vest te kompanije“ – tvrdi Brandon McCormick, direktor komunikacija Facebooka i dodaje „Facebook nije napravio ove promene u algoritmu kako bi povećao prihode, nego zbog činjenice da bi svakom korisniku Facebooka svakodnevno mogli da šaljemo i do 1500 vesti, ali bi mu u tom slučaju trebao čitav dan da ih pregleda. Jednostavno moramo da proberemo one najinteresantnije.“

    Ipak nije sve izgubljeno. I dalje postoje načini na koje se besplatnim postovima može dopreti do potencijalnih mušterija. „Nekada su pažnju klijenata kompanije najlakše privlačile prisnim pitanjima poput ’Kakvi su vam planovi ovog lepog prolećnog dana?’, ali to više nije slučaj.“ – kaže McCormick „Mnogo je bolje od sada pisati o nečemu što direktno ima veze sa vašim poslom, recimo ’Raspordaja ženskih pantalona’.“

    Takođe, veoma je bitno postove slati u pravo vreme. Mnogo je verovatnije da će slika parčeta pice koje upravo izlazi iz peći izazvati više pažnje potencijalnih mušterija petkom u osam ili devet uveče, nego nedeljom u šest ujutru.

    Foto: BetaAP

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE