Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Agrokor postaje monopolista u BiH?

    Ako hrvatska kompanija Agrokor, u vlasništvu Ivice Todorića, završi preuzimanje slovenačkog Mercatora, na tržištu BiH će biti narušen princip slobodnog tržišta, a domaćim proizvođačima bi moglo postati još teže, saznaje bh. novinska agencija Patria (NAP), a prenosi Klix.ba.

    Todorić, inače vlasnik Konzuma, trenutno najvećeg lanca maloprodaje u BiH, već mesecima sakuplja novac za dogovoreno preuzimanje najvećeg slovenečkog lanca, a koji je među vodećim i u Bosni i Hercegovini.

    Ako Todorić realizuje taj plan, biće vlasnik Konzuma, Mercatora i lanca DP, a te firme zajednički pokrivaju ogroman deo tržišta u BiH te bi na taj način mogao kontrolisati celo tržište. U tom slučaju, najveći problem nameće se domaćim proizvođačima, jer će još teže ulaziti na police ovog lanca.

    Direktor sarajevske mlekare Milkos Adin Fakić za novinsku agenciju Patria rekao je da iako Milkos ima dobru saradnju sa Agrokorom“ čuo je da pojedini proizvođači i firme iz BiH imaju probleme.

    "Sve je stvar pregovora. S druge strane, država treba voditi računa o tome. O zastupljenosti domaćih proizvoda na policama. Konkurentsko veće trebalo je da da svoje mišljenje. Svim domaćim proizvođačima država treba da omogući jeftiniji ulazak u te objekte, pozicioniranje i procenat zastupljenosti. Koliko sam ja video neke analize tržišta, domaći proizvodi nisu toliko zastupljeni", navodi Fakić.

    Nedavno je i Muamer Vlahovljak, vlasnik bosanskohercegovačke firme za proizvodnju čokolade i pralina Mak Zara iz Vogošće, rekao je u razgovoru za bh. novinsku agenciju Patria kako Konzum, namerno guši domaće privrednike, na način da bh. proizvode stavlja na nepristupačna mesta na svojim policama. Upravo iz tih razloga on je proizvode Mak Zare povukao iz Konzuma.

    "Platio sam 20.000 KM da bi naše čokolada bile i na njihovim policama, ali sam brzo shvatio da je to bio promašaj. Proizvodi poput Kraša i Dorine imaju luksuzna mesta u Konzumu, dok domaće čokolade dobiju mesto na dnu police, u nivou cipela", kaže Vlahovljak, dodajući da se ovde ne radi samo o nefer igri Konzuma, nego o direktnom ugrožavanju bh. privrede.

    Fakić smatra da je država morala reagirati na vreme i osigurati stabilno i sigurno tržište u BiH.

    "Oni ljudi koji su u segmentu trgovine, ekonomije i finansija sve je do njih. Kad država postavi uslove, onda se nema šta igrati i postavljati uslove. Iako smo kontaktirali i Konkurencijsko veće BiH odgovor nismo dobili."

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE