I Evropska autoindustrija `drhti` zbog Ukrajine
Od ukrajinske krize strahuje i evropska autoindustrija koja trećinu proizvoda plasira na rusko tržište, a Evropska unija nema fondove koji bi taj gubitak nadomestili, dok od eventualnih sankcija Moskvi preti opasnost gašenja evropskih fabrika u Rusiji.
Ukoliko se Rusiji zbog intervencije u Ukrajini uvedu ekonomske sankcije preti opasnost da već postojeće fabrike Forda, General Motorsa i Renaulta u Rusiji stanu, upozoravaju stručnjaci sa auto-sajma u Ženevi.
Evropski proizvođači automobila u trenutku bi izgubili jednu trećinu tržišta Starog kontinenta, a ne postoje fondovi u Evropskoj uniji koji bi im u tom slučaju mogli da nadomeste gubitke, pa bi neka čak i zvučna imena morala u stečaj.
Rusija kupuje 2,8 miliona automobila godišnje, a do 2020. godine ta cifra bi trebala da premaši 4,5 miliona. Veliki evropski proizvođači računali su na rastuće rusko tržište u ovoj godini, ali sada strahuju od toga koje sve poteze politika može tražiti od njih.
Probleme će naročito imati nemački proizvođači jer su oni sirovinski, ali i tržišno vezani za Rusiju, zaključuju analitičari. Može se desiti da isporuke gasa budu neredovne ili previše skupe za serijsku proizvodnju, a gubitak tržišta nenadoknadiv za duži rok.
Zbog toga su u ponedeljak održane konsultacije sa svim predstavnicima Fiat službi i velikih automobilskih kompanija i zaključeno je da se, za sada i koliko je to moguće, izbegavaju pitanja o ukrajinskoj krizi.