
Milšped Group: Sinergija finansija i logistike
„U poslednjih nekoliko godina logistički sektor bio je suočen sa brojnim izazovima, koji su zahtevali brze reakcije i konkretnu strategiju daljeg poslovanja”, kaže u intervjuu za BIZLife Jelena Đuričić, CFO Milšped Group.
Fleksibilnost i spremnost na promene i inovacije, kao i sticanje novih znanja i veština, bili su odgovor na sve poslovne izazove koji su se našli pred kompanijom Milšped, poručuje naša sagovornica.
- Koliko je važna uloga finansija za uspeh u logističkoj industriji?
U savremenom poslovnom okruženju, stabilna i jaka partnerska veza finansija sa logistikom pruža podršku strateškom rastu kompanije, donosi joj dodatnu vrednost i omogućava kvalitetnije upravljanje celokupnim poslovanjem. Integracija finansijske ekspertize s operativnim znanjem logistike omogućava holistički pristup upravljanju lancem snabdevanja, što rezultira povećanom efikasnošću, optimizacijom troškova i unapređenom profitabilnošću.
Stoga, sinergija između finansija i logistike ne samo da podržava operativne procese već je i ključni faktor strateškog upravljanja poslovanjem, osiguravajući dugoročni uspeh kompanije u sve izazovnijem logističkom svetu.

Jelena Đuričić, CFO Milšped Group
- Koliko je finansijski tim kompanije Milšped uključen u proces planiranja i donošenja odluka u vezi sa logističkim operacijama?
Rad u logističkoj kompaniji kakva je Milšped zahteva blisku saradnju i koordinisano delovanje više različitih timova. Uloga finansijskog tima u procesu planiranja i donošenja odluka u vezi sa logističkim operacijama – ključna je, jer finansijski aspekti predstavljaju kamen temeljac za održavanje efikasnosti i profitabilnosti našeg logističkog lanca. Pored toga, naš finansijski tim aktivno učestvuje u pripremi budžeta, analizira troškove i performanse logističkih operacija, prati izvršenje budžeta i brzo identifikuje odstupanja.
Kroz procenu isplativosti investicija i upravljanje finansijskim rizicima, kao jedan od najvažnijih sektora u kompaniji, doprinosimo donošenju odluka koje podržavaju dugoročne ciljeve. Na taj način postajemo neizostavan partner u održavanju konkurentnosti i profitabilnosti u dinamičnom okruženju logističke industrije.
- Koliko je teško pronaći ravnotežu između optimizacije troškova i očuvanja kvaliteta usluge u logističkom sektoru?
Postizanje ravnoteže između optimizacije troškova i očuvanja kvaliteta usluge u logističkom sektoru zahteva preciznu harmoniju između finansijskih aspekata i operativnih ciljeva. Upravljanje ovim izazovom predstavlja pažljivo balansiranje između ulaganja u tehnološke inovacije, unapređenje procesa, kao i zadržavanje visokih standarda usluge.
Uprkos tome što se očuvanje finansijske stabilnosti suočava sa brojnim izazovima zbog prirode samog posla, u Milšpedu je posvećenost klijentima na prvom mestu, kao glavno merilo našeg uspeha. Smatramo da je njihovo zadovoljstvo ne samo ključni pokazatelj uspeha već i imperativ za održavanje dugoročnih partnerskih odnosa.
Ulaganje u obuke zaposlenih, kontinuirano unapređenje tehnologije i procesa, te dugoročne investicije u kvalitet naših usluga – predstavljaju temelj našeg pristupa. Kroz ovaj integrisani pristup težimo da istovremeno ostvarimo zadovoljstvo klijenata i finansijsku stabilnost, što nas čini pouzdanim partnerom u logističkom sektoru.
MOĆ PRILAGOĐAVANJA JE KLJUČNA ZA DALJI RAZVOJ I OPSTANAK KOMPANIJE USLED TRŽIŠNIH KRIZA, KOJE SU SASTAVNI DEO SVAKOG BIZNISA
- Kako kompanija Milšped upravlja rizicima u logističkom poslovanju, posebno u pogledu finansijske stabilnosti?
U poslednjih nekoliko godina logistički sektor bio je suočen sa brojnim izazovima, koji su od naše kompanije zahtevali brze reakcije i konkretnu strategiju daljeg poslovanja. Znajući da su krize sastavni deo uspešnog biznisa, verovali smo da je moć prilagođavanja ključna za dalji razvoj i opstanak na tržištu. Fleksibilnost i spremnost na promene i inovacije, kao i sticanje novih znanja i veština, bili su odgovor na sve zahteve koji su se pred nama našli.
Naglasila bih, takođe, značaj uspešne saradnje između finansijskog i logističkog sektora u našoj kompaniji, čije je partnerstvo proizvelo lakše prepoznavanje, procenu i upravljanje različitim vrstama rizika, a sve s ciljem smanjenja negativnih uticaja na naše poslovanje.

Jelena Đuričić, CFO Milšped Group
- Koji su ključni pokazatelji učinaka (KPI) koje pratite kako biste analizirali uspeh partnerstva između finansija i logistike?
U kompaniji Milšped ključne pokazatelje uspešnog partnerstva između finansija i logistike prepoznajemo prvenstveno kao one koji su relevantni za postizanje specifičnih ciljeva. Fokusirani smo na merenje efikasnosti, profitabilnosti i optimizacije procesa u lancu snabdevanja. KPI poput tačnosti isporuka, troškova po jedinici isporučene robe, procenta kašnjenja u isporukama, efikasnosti korišćenja transportnih kapaciteta, stope oštećenja robe i sl. omogućavaju finansijskom i logističkom timu da zajedničkim snagama prate rezultate zajedničkog rada i prepoznaju potencijalne oblasti za unapređenje.
- Kako vidite budućnost partnerstva između finansija i logistike u vašoj industriji, posebno u kontekstu brzih tehnoloških promena i novih trendova?
S ciljem unapređenja efikasnosti kompanije, smanjenja troškova i povećanja konkurentnosti na tržištu, buduća saradnja između finansijskog i logističkog tima biće još više integrisana i digitalizovana. Ova integracija će se oslanjati na tehnološke inovacije, održivost, fleksibilnost i efikasno upravljanje rizicima kako bi se postigao željeni rezultat.
U kompaniji Milšped sektori finansija i logistike su na vreme shvatili značaj međusobne saradnje i tom povezanošću smanjili su mogućnost grešaka koje nas mogu koštati mesta lidera savremene logistike i transporta.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Milšped Group