Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Brendovi sa predznakom tradicije

    U vreme krize, potrošači u regionu sve više okreću proizvodima koji asociraju na porodicu, tradiciju i sigurnost, pa stručnjaci tu vide šansu za proboj brendova iz Srbije.

    Od 25 najjačih brendova u regionu, samo četiri dolaze iz Srbije. To su rezultati istraživanja agencije za ispitivanje tržišta Valikon, sprovedenog u Srbiji, Hrvatskoj Sloveniji, BiH i Makedoniji.

    U vremenu tranzicije, neke robne marke stare Jugoslavije su nestale, a neke opstale. Samo nekoliko decenija unazad, život je bio bezbrižniji, a standard bolji. Mnogi šezdesete, sedamdesete i osamdesete godine pamte kao srećnija vremena.

    U sećanju su mnogima ostale kao godine kada se živelo lagodnije, kada smo kupovali kvalitetnije proizvode i kada su preovladavale drugačije emocije. O tome svedoči i izložba brendova "Živeo život".

    Pročitajte i>>>Koje su robne marke najjače u regionu?

    Savetnik za odnose s javnošću Tanja Kovač kaže da postoji dosta brendova na ovom tržištu koji su imali veoma dobar kvalitet. Međutim, ono što ih je sputavalo da prežive i da opstanu, da pobede konkurenciju koja je došla osamdesetih i devedesetih jeste bio dizajn.

    Mi smo prodavali jako dobre šporete, usisivače, ali dizajn je bio potpuno neprilagođen tom vremenu, objašnjava ona. Do samo pre neku godinu, modernost i atraktivnost bile su vodič pri izboru proizvoda u regionu. Tradicija je danas sve važnija.

    Aleksandar Milanović iz agencije Valikon ukazuje da su srpski brendovi u blagoj prednosti u odnosu na druge brendove iz regiona, pre svega zbog veličine tržišta i nepostojanja velikih diskontnih lanaca u Srbiji, a razlog je i relativno mala ponuda trgovinskih marki u Srbiji.

    Pročitajte i>>>Ex Yu brendovi koji su nadživeli SFRJ

    Moć marketinga i brendiranja još pre nekoliko desetina godina bolje su osetile firme iz zapadnih delova tadašnje Jugoslavije.

    Profesor Branko Maričić sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu ističe da, ako se kvalitetan proizvod izbaci na tržište, on mora da ima i svoje obeležje. To je suština brendiranja, da to obeležje pokaže nekome nešto prepoznatljivo.

    Stručnjaci se slažu da imamo brendove koji mogu da konkurišu onima u regionu, ali ističu da bi u Srbiji trebalo izbeći kampanjski pristup brendiranju, koji sada vlada.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE