Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ikarbus budući `bodibilder` Mercedesa

    Ikarbusov autobus sa Mercedesovim znakom, koji će se premijerno predstaviti na sajmu BG Car Show, "angažovao" je još 60 firmi iz Srbije, ali se većina delova, od šasije, pa do sedišta, za sada nabavlja iz uvoza.

    Ovaj autobus je plod je poslovno-tehničke saradnje Ikarbusa i Mercedesa, kaže za Novosti generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić.

    Mercedes ulaže tehnologiju i znanje, školovaće nam kadrove u svom nastavnom centru, kontrolisaće kvalitet izrade, ali i ukupno poslovanje fabrike, kaže Vićentić koji najavljuje potpisivanje ugovora sa Mercedesom sredinom meseca.

    Od tog ugovora se očekuje da Ikarbus postane jedan od dvadeset „bodibildera“ nemačkog giganta i da tako stekne pravo da na haubu svojih proizvoda stavi čuvenu Mercedesovu srebrnu zvezdu. Posle sve tri dosadašnje kontrole, koje su izvršili Nemci, bili su veoma zadovoljni, kaže tehnički direktor Ikarbusa Petar Baltić.

    Samohodna šasija Mercedesa proizvodi se u Španiji u fabrici Eurobus kod Bilbaoa. Na njoj su montirani motor, menjač i točkovi. Šasija je bila dužine 7,3 metra ali su je, za naše potrebe, u Ikarbusu prepravili na željenih 12 metara, kolika je i dužina autobusa.

    Autobus je do srednjih vrata niskopodni, a iza drugih vrata je urađena nadogradnja, pa je pod povišen u skladu sa najsavremenijim trendovima za ovakvu vrstu autobusa.

    Na prednjim vratima je platforma za lakši ulazak osoba sa invaliditetom. Kompletna nadogradnja je osmišljena u Ikarbusu, a tačno 60 firmi iz Srbije radi na proizvodnji delova od plastike, stakla, do displeja za pokazivače pravca, klima-uređaj…

    Cilj je da što više delova bude proizvedeno u Srbiji. Prva sedišta smo morali da uvezemo iz Poljske, ali smo „spojili“ Poljake i jednu našu fabriku iz Priboja, pa se nadamo da će ubuduće sedišta biti proizvođena u Srbiji, kaže Baltić. Za sada uvozimo vrata, ali će i tu proizvodnju, verujemo, osvojiti u „Prvoj petoletki“.

    Sve što je ugrađeno u ovaj autobus je vrhunskog kvaliteta. Počevši od klima-uređaja (domaći proizvođač), do sistema video-nadzora sa četiri kamere. Sve je rađeno od nerđajućih čelika, prohroma, aluminijuma.

    Cena ovakvog autobusa, koji je prevashodno namenjen prigradskim linijama, iznosi između 130.000 i 140.000 evra. To je mnogo jeftinije od konkurencije, a po kvalitetu će malo koji proizvođač u svetu prednjačiti.

    Zato se očekuje da će, pored naših gradova, ovaj autobus tražiti i kupci van granica Srbije. To je velika šansa za Ikarbus koji trenutno zapošljava 280 radnika i koji je spreman da dnevno proizvede po jedan ovakav autobus.

    Dogovoreno je, već, sa nemačkim partnerom, da Ikarubus krene u proizvodnju još 6-7 vrsta vozila iz „Mercedesovog“ programa, od „sprintera“, „zglobnih“ pa sve do visokoturističkih autobusa.

    Ovaj autobus, tvrde u Mercedesu, napravljen je da dugo traje i da ima niske troškove eksploatacije. Nemci tvrde da bi u uslovima rada i održavanja u Beogradu, motor bez problema trebalo da prevali neverovatnih 1.800.000 kilometara.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE