Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    INTERVJU BROJA Zoran Sekulić: Uverenjima se ne trguje

    Upoređujući medijsku sliku Srbije pre 20 godina, kada je nastao FoNet i danas Zoran Sekulić, osnivač, direktor i glavni urednik FoNeta i predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija, kaže da nema jednostavnog odgovora.

    „Medijska situacija tada i sada se bitno razlikuju. I dok neki problemi koji su postojali tada nisu isti kao sadašnji, drugi su preživeli do danas.

    Te devedesete smo jedva preživeli, u svakom smislu – produkcijskom, finansijskom, statusnom. Bili smo suočeni sa silnim nedaćama, direktnim pritiscima, pretnjama, čuvenim drakonskim Zakonom o informisanju i dva puta tuženi zajedno sa Danasom. Jednom smo se izvukli, drugi put smo kažnjeni zajedno sa njima.

    FoNet je nastao početkom 1994. kao rezultat namere da se novinarski i etički odgovori na političku i ratnu propagandu koja je postojala početkom 90-tih, i da se, za razliku od tada dominantnog govora mržnje, ponudi alternativa. Tanjugovi otpadnici, moj tadašnji partner, Nebojša Magdeski, spoljnopolitički novinar i ja unutrašnjopolitički novinar i urednik, upustili smo se u tu avanturu.“

    Da li je došlo do promene nakon pada Miloševićeve vlasti?

    Promena je bila psihološke prirode. Nismo više imali osećaj da radimo u neprijateljskom okruženju, mada nije bilo ni prijateljsko. Ali sam očekivao da se uspostave jasna pravila igre na medijskoj sceni, da se akteri postave u ravnopravne startne pozicije.

    Šta se dogodilo? Državni mediji sa dolaskom demokratije, dokazujući profesionalizam, počeli su da otvaraju i za privatnu, nezavisnu medijsku produkciju, kako za nas, tako i za Betu, koja je takođe, početkom 90-tih nastala kao poduhvat bivših Tanjugovih novinara. 

    Ceo intervju pričitajte u novom broju BIZLife magazina

    Foto: Marko Rupena

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE