I 15 milijardi malo za održavanje puteva?
Za zimsko i letnje održavanje za ovu godinu opredeljeno je ukupno oko 15 milijardi dinara, što, ipak, nije dovoljno da putari ispune sve obaveze.
„Od 1. aprila počinjemo sa letnjim održavanjem puteva,“ – kaže za Novosti Zoran Stojisavljević, direktor Sektora za održavanje u ’Putevima Srbije’.
„Planiramo radove i na sanaciji mostova, klizišta, tunela kao i na izgradnji kružnih raskrsnica na ukrštanju puteva u nivou gde je to definisano kao opasno mesto, odnosno crna tačka. Program poslovanja za ovu godinu je u proceduri i zato nismo u mogućnosti da konkretno kažemo u kom će se obimu radovi izvoditi kako u fizičkom tako i u finansijskom. Bilo bi neodgovorno da iznosimo detalje u javnost u trenutku kada za naš program poslovanja očekujemo mišljenja nadležnih ministarstava i Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo“, kaže Stojisavljević.
Stanje putne mreže je veoma loše s obzirom na višegodišnje permanentno neadekvatno ulaganje u održavanje puteva. Da bi se podigao nivo kvaliteta mreže državnih puteva prvog i drugog reda neophodno je da se u održavanje godišnje ulaže oko 30 milijardi dinara.
„Jedino i pravo rešenje je da se obezbediti stabilan izvor finansiranja, a to je procenat od maloprodajne cene tečnih goriva, što je praksa u svim zemljama zapadne Evrope i sveta,“ navodi Stojisavljević.