Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bez njih nema telefoniranja: Oni su mladi stručnjaci u Telekomu Srbija

    Oni su mladi, stručni, ETF-ovci. Informacione tehnologije su njihov posao, održavaju i prave nove softvere, baze podataka, pokreću nove projekte. Ovi inženjeri su ‘mozak’ Telekoma Srbija i ako se ne bi pojavili na poslu, pitanje je da li biste tog dana mogli da telefonirate, a o korišćenju čari mobilnog interneta da i ne govorimo. Očekivano, svima je u školi odlično išla matematika i svi su na samom početku karijere želeli da učestvuju u kreiranju nove informacione budućnosti, a ne samo da joj svedoče.

    Ko je u školi poneo titulu ‘genija’, ko je u šestom razredu programirao kviz ‘Asocijacije’, a ko se danas brine o tome da možete na svom mobilnom da pratite fudbalsku utakmicu?

    Marija Đurić

    Iz kojih ste predmeta u školi imali najbolje ocene?
    U osnovnoj i srednjoj školi sam bila vukovac, tako da sam iz svih predmeta imala iste ocene, ali su mi oduvek prirodne nauke bile zanimljivije i lakše za učenje, stoga sam se odlučila da upišem Elektrotehnički fakultet. Na fakultetu su se izdvojili ispiti iz matematike, kao i ispiti iz oblasti telekomunikacija, koji su u meni budili posebnu zainteresovanost.

    Presudni trenutak kada ste shvatili da ćete se baviti informacionim tehnologijama…
    Pred kraj studija, skoro svaki student dođe do tačke kada treba da odluči u kom smeru će započeti da gradi svoju karijeru. S obzirom na to da u današnje vreme računarska pismenost postaje imperativ, poznavanje informacionih tehnologija otvara mnoga vrata za pronalaženje poslova u ovoj oblasti. Takođe, konstantan razvoj informacionih tehnologija omogućava zadovoljavanje potrebe za unapređivanjem znanja. Svi ovi faktori su uticali na to da se odlučim da svoju karijeru započnem baš u oblasti informacionih tehnologija.

    Kako ste počeli?
    Tokom master studija sam počela da razmišljam o aktiviranju u pogledu traženja posla. Kako bih mogla da se skoncentrišem na spremanje ispita, a ujedno i da primenim u praksi znanje stečeno u toku studija, počela sam da radim kao volonter u Telekomu. Uspešna saradnja tokom volontiranja je rezultovala mojim zaposlenjem u Telekomu.

    Kako biste laiku objasnili šta radite? (Jedan sasvim običan dan na poslu…)
    Radim kao softver inženjer u Telekomu, što podrazumeva administraciju, konfigurisanje i razvoj novih funkcionalnosti koje treba da isprate poslovne procese u okviru određenog softvera.

    Koji je vaš poslovni izazov?
    Pored konstantne potrebe za obogaćivanjem znanja, trenutni poslovni izazov bi mi bio vođenje nekog projekta.

    Koji deo vašeg posla donosi uživanje?
    Uspešno realizovani zahtevi donose skoro svakodnevno zadovoljstvo, ali je najveću satisfakciju doneo trenutak kada je našem timu saopšteno da je projekat na kome samo radili bio jedan od najuspešnijih IT projekata u tom periodu.

    Opišite u nekoliko reči IT stručnjaka
    IT stručnjak je osoba koja poseduje opšta znanja iz oblasti informacionih tehnologija i koja je specijalizovana za određenu podoblast, npr. umrežavanje računara, administriranje baza podataka, održavanje i razvoj softvera itd. 

    Aleksandra JovićBez njih nema telefoniranja: Oni su mladi stručnjaci u Telekomu Srbije

    Iz kojih ste predmeta u školi imali najbolje ocene?
    Iz prirodnih nauka, a posebno sam volela matematiku. Ljubav prema matematici je i odredila moj put školovanja, pa posredno i moje sadašnje zanimanje.

    Presudni trenutak kada ste shvatili da ćete se baviti informacionim tehnologijama…
    Neverovatno, ali se i danas sećam jednog članka iz Politikinog zabavnika iz sredine 80-ih, u kome se pisalo o ’kompjuterima’ i zanimljivoj ideji jednog mladog američkog stručnjaka kako će u budućnosti svaka kuća i svaka kancelarija imati kompjuter. Meni kao detetu se ta budućnost jako dopala, ali je izgledala fantastično i jako, jako daleko. Mnogo godina kasnije, kao student, setila sam se te vizije i shvatila da je ta budućnost uveliko oko mene: kompjuteri i internet su postali bitan deo života. Tada sam poželela da ne budem samo svedok, već i učesnik u kreiranju te nove budućnosti.

    Kako ste počeli?
    Po završetku fakulteta sam se zaposlila u kompaniji Telekom Srbija. Kako izgleda raditi u tako velikoj kompaniji sam shvatila već prvog radnog dana: čekao me je računar na radnom stolu i već određen prvi zadatak: proučiti dokumentaciju sa korporativnim pravilima. Sećam se da sam bila fascinirana ozbiljnim security principima, kao i ogromnom server salom koju sam videla te prve radne nedelje. Taj početak je bio obeležen učenjem i usvajanjem neverovatne količine novih  informacija i znanja iz različitih oblasti  informacionih tehnologija. I dalje sam zaposlena u istoj kompaniji i tokom proteklih 10-ak godina sam radom na različitim projektima upoznala veliki deo kompanijskih poslovnih procesa i stekla najviše iskustva u oblasti elektronskih i mobilnih plaćanja.

    Kako biste laiku objasnili šta radite? (Jedan sasvim običan dan na poslu…)
    Kod mog posla zaista volim to što je svaki dan različit. Radni dan počinje u 08:00 – prva dva, tri sata čitam pristiglu elektronsku poštu, nakon čega pravim plan aktivnosti za taj dan. Dosta vremena provodim sa timom ljudi sa kojima radim na specifičnim softverskim rešenjima.  Redovno pratim trenutni status aktivnosti na tekućim projektima, upoznajem tim sa novim zadacima, pomažem pri rešavanju problema. Često sam i na različitom sastancima – sa višim menadžmentom, internim korisnicima, partnerima, vendorima. Zvanično radni dan traje do 16h, ali često se desi i da deo posla moram da završim i van radnog vremena.

    Koji je vaš poslovni izazov?
    Rad sa ljudima i stvaranje pozitivne radne atmosfere. Na prvi pogled izgleda jednostavno i lako, ali izazov je raditi saljudima tako da budu dugoročno motivisani i zadovoljni.

    Koji deo vašeg posla donosi uživanje?
    Unazad nekoliko godina čovečanstvo neverovatno brzim tempom evoluira zahvaljujući naučno-tehnološkoj revoluciji. Društvo postaje sve više zavisno od informacionih tehnologija: bez računara, interneta i mobilnih telefona ne možemo da zamislimo nijedan dan. Softver je svuda oko nas. Privilegija je biti aktivni učesnik ovakvih promena – kreiranjem različitih softverskih rešenja koje ljudi svakodnevno koriste.

    Opišite u nekoliko reči IT stručnjaka
    IT stručnjak dobro poznaje informacione tehnologije i u minimalno jednoj specifičnoj oblasti ima nekoliko godina praktičnog iskustva i solidna teorijska znanja koja može da primeni u određenoj situaciji ili ih prenese na tim sa kojim radi.

    Bez njih nema telefoniranja: Oni su mladi stručnjaci u Telekomu SrbijeMilica V. Popović

    Iz kojih ste predmeta u školi imali najbolje ocene?
    U školi sam iz svih predmeta imala najbolje ocene, a najviše sam volela matematiku, jezike i umetnost.

    Presudni trenutak kada ste shvatili da ćete se baviti informacionim tehnologijama…
    Nije u pitanju trenutak, već ideja koja je sazrela tokom godina. Presudna je bila privlačnost matematike i izazov Elektrotehničkog fakulteta, računajući da se drugim interesantnim stvarima čovek može baviti u slobodno vreme.

    Kako ste počeli?
    Počelo je programiranjem popularne kviz-igre ‘Asocijacije’ u šestom razredu.

    Kako biste laiku objasnili šta radite? (Jedan sasvim običan dan na poslu…)
    Moj osnovni posao je planiranje telekomunikacione mreže, što podrazumeva praćenje novih tehnologija i izradu smernica i planova za razvoj različitih delova mreže. Pored toga bavim se istraživačkim projektima u saradnji sa našim i stranim univerzitetima, istraživačkim i proizvodnim kompanijama.

    Koji je vaš poslovni izazov?
    Oblast informaciono-komunikacionih tehnologija je veoma široka i u stalnom razvoju. Izazov je ići u korak sa tehnologijom, učestvovati u tom razvoju, saznavati načine koje su ljudi iznašli da bi učinili život lakšim i lepšim. Posebno mi je drago što radim u kompaniji Telekom Srbija jer se ona pored zakona tržišta i profita snažno rukovodi i društvenom odgovornošću, a ne ići obavezno za profitom je takođe izazov.

    Koji deo vašeg posla donosi uživanje?
    Uvođenje novih tehnologija, rešavanje problema u mreži i istraživački rad.

    Opišite u nekoliko reči IT stručnjaka
    IT stručnjaci koje poznajem su svestrani, druželjubivi, jezgroviti u razmišljanju i izražavanju, i duhoviti.

    Bez njih nema telefoniranja: Oni su mladi stručnjaci u Telekomu SrbijeVeljko Sinobad

    Iz kojih ste predmeta u školi imali najbolje ocene?
    U osnovnoj školi podjednako dobro su mi išli svi predmeti dok su se u gimnaziji definitivno izdvojili latinski i fizika. Fizika, jer me je profesorka posle prvog kontrolnog proglasila za ’genija’, što je imalo posledice na ostale predmete i povećalo očekivanja drugih profesora. Latinski jer sam se osećao dobro dok menjam padeže i deklinacije i uspešno koristim manje poznate latinske poslovice.

    Presudni trenutak kada ste shvatili da ćete se baviti informacionim tehnologijama…
    Na fakultetu kada sam se našao pred odlukom koji smer da odaberem. Privlačio me je smer automatike, ali je romansa kratko trajala kada sam shvatio da oblast telekomunikacija nudi više mogućnosti. Ispostavilo se da je izbor bio dobar i da sam se u toj oblasti pronašao.

    Kako ste počeli?
    Po završenom fakultetu konkurisao sam u više firmi, ali mi je prva želja bila da započnem karijeru u najvećoj i najuspešnijoj telekomunikacionoj firmi u zemlji. Imao sam dosta sreće, Telekom je šansu pružio upravo meni. Ostalo je išlo svojim prirodnim tokom.

    Kako biste laiku objasnili šta radite? (Jedan sasvim običan dan na poslu…)
    Šef sam službe koja se bavi održavanjem opreme koja prosleđuje multimedijalni sadržaj korisniku. U praksi to znači da ako vam je televizor u dnevnoj sobi blokiran na kanalima sa crtanim filmovima, a računar zaposednut turskim serijama, utakmicu krišom možete da pogledate na mobilnom telefonu. Da bi se to desilo sistem mora neprestano da bude pod nadzorom mog tima, a oprema mora da funkcioniše besprekorno. Održavanjem sistema omogućavamo korisnicima da nesmetano uživaju u sadržaju koji najviše vole.

    Koji je vaš poslovni izazov?
    Izazovi su svakodnevni u ovako dinamičnom poslu. Neprestano se upoznajem sa novim tehnologijama i trudim se da ih primenim u poslovnom okruženju. Glavni izazov je napredak, biti uvek u toku, biti spreman da primeniš znanje.

    Koji deo vašeg posla donosi uživanje?
    Bez pogovora najveće uživanje donosi svaki uspešno ostvaren cilj ma koliko na početku on delovao nedostižan. Kada tome dodate i zadovoljstvo tima ljudi sa kojima radite, uživanje dobija novu dimenziju.

    Opišite u nekoliko reči IT stručnjaka
    Možda je pojam IT stručnjaka previše širok. Nema igrača koji može da igra sve pozicije u jednom fudbalskom klubu. Ono što se pre deset godina smatralo za dobro poznavanje IT tehnologija, danas je opšta kultura. Svako mora da se opredeli i da pokuša da bude dobar u pojedinim granama IT-a, ali svakako više cenim stručnjake kojima ne predstavlja problem da brzo prihvate nove trendove i primene nova znanja.

    Bez njih nema telefoniranja: Oni su mladi stručnjaci u Telekomu SrbijeNemanja Protić

    Iz kojih ste predmeta u školi imali najbolje ocene?
    Još pre polaska u osnovnu školu pokazivao sam interesovanje za matematiku i prirodne nauke. Takva interesovanja su i dovela do toga da najbolje ocene imam baš iz tih predmeta, što je i rezultiralo time da kasnije upišem Prirodno–matematički smer u gimnaziji, a potom i Elektrotehnički fakultet u Beogradu.

    Presudni trenutak kada ste shvatili da ćete se baviti telekomunikacionim tehnologijama
    Tokom studija sam kao i većina kolega imao velikih nedoumica za koju disciplinu u okviru elektrotehnike da se opredelim, jer je svaka za sebe bila zanimljiva i imala svoje prednosti i mane. Telekomunikacije sam izabrao, jer one u sebi spajaju i sve ostale discipline – elektroniku, automatiku, informacione tehnologije i prepoznao sam ih kao oblast koja će se u budućnosti najdinamičnije razvijati. Kasnije, u toku treće i četvrte godine sam definitivno utvrdio da se nisam prevario, jer su sami profesori i predmeti na smeru za telekomunikacije ispunili sva moja očekivanja, tako da nije bilo dileme u kom pravcu će se razvijati moja profesionalna karijera.

    Kako ste počeli?
    Počeo sam 2006. kao inženjer za projektovanje i izgradnju baznih stanica u tadašnjoj Direkciji za mobilnu telefoniju Telekoma Srbije. Nije bilo teško uklopiti se u radnu sredinu, jer sam bio okružen timom vrhunskih mladih stručnjaka i osoba koji su imali neverovatnu posvećenost poslu i uvek bili tu da prenesu sva svoja znanja i iskustva. Takav način rada i života se u potpunosti poklapao sa mojim stavovima, tako da sam veoma brzo postao bitan član veoma dinamične i homogene ekipe. Kasnije, učešće na mnogim bitnim projektima (prva komercijalna 3G mreža u Srbiji, pokretanje trećeg mobilnog operatera u Crnoj Gori – m:tel) mi je kao članu te ekipe umnogome značilo u daljem usavršavanju i napretku na profesionalnom planu.   

    Kako biste laiku objasnili šta radite? (Jedan sasvim običan dan na poslu…)
    Moj svakodnevni posao se sastoji u organizovanju i nadzoru instalacija nove radio opreme, kao i optimizacije opreme koja je već u radu, prema planovima Kompanije i zahtevima korisnika. Krajnji cilj onoga čime se bavim je da se korisnicima pruži najbolje moguće pokrivanje radio signalom, a samim tim i uslugama i servisima koji su dostupni preko mobilne mreže Telekoma Srbije. U protekle dve godine akcenat je bio na unapređenju postojeće mobilne mreže treće generacije, kako u smislu povećanja teritorije Srbije i broja korisnika koji su pokriveni signalom mobilne telefonije Telekoma Srbije, tako i u uvođenju HSPA+ tehnologije koja pruža korisnicima brzine prenosa podataka čak do 42 Mb/s. U narednom periodu fokus mog posla će biti u uvođenju nove LTE tehnologije (mobilne tehnologije četvrte generacije) i obezbeđivanju korisnicima novog iskustva i prednosti koje takva mreža donosi.

    Koji je vaš poslovni izazov?
    Ostati u toku sa svim novim tehnologijama koje telekomunikacije konstantno nude, a samim tim biti u mogućnosti da korisnicima pružimo usluge bazirane na novim tehnologijama na najbrži, najisplativiji i najbolji mogući način. Ovo iziskuje stalno usavršavanje i rad na sticanju novih znanja i veština i njihovu konkretnu primenu u praksi. Biti u mogućnosti da uvek daješ svoj maksimum zarad korisnika, kompanije u kojoj radiš i samog sebe.

    Koji deo vašeg posla donosi uživanje?
    Biti u stalnom kontaktu sa tehnologijama koje donose nešto novo i povećavaju kvalitet života je deo posla koji me inspiriše i koji mi pričinjava užitak. Pritom, veliki deo radnog vremena provodim na otvorenom prostoru, pa sam tako imao zadovoljstvo da upoznam svaki kutak svoje zemlje i sve njene lepote. Uz to, bio sam u prilici da upoznam veliki broj kolega sa različitih kontinenata tokom obuka i konferencija kojima sam prisustvovao.

    Opišite u nekoliko reči telekomunikacionog stručnjaka
    Dinamična osoba, marljiva, posvećena ispunjenju opštih i privatnih ciljeva, spremna na konstantno usvajanje novih znanja, saveta i otvorena za sve vrste predloga sugestija i kritika.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE